Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zauważyłem ostatnio jak spadły temperatury rano, że ciężej wchodzą biegi.

Szczególnie 0-1 , 1-2 , potem już lepiej.

Może już czas na wymianę oleju? I tu pytanie , jak sprawdzić poziom oleju w tej skrzyni i jaki olej zalać ?

Opublikowano
Podpinam się pod pytanie, mój z kolei to stary, dobry pancerniak: 5-biegowy manual :)

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpinam się pod pytanie, mój z kolei to stary, dobry pancerniak: 5-biegowy manual :)

 

 

Na skrzyni powinieneś mieć nalepkę z oznaczeniem ATF lub MTF.

Opublikowano
olej zawsze warto zmienic jednak moim zdanie po zmianie bedzie to samo, w kazdym moim samochodzie przy ujemnych temperaturach na zewnatrz, jesli auto mi stalo kilkanascie godziny czy wiecej na zewnatrz po odpaleniu biegi wchodzili ciezej anizeli po rozgrzaniu, chyba ze faktycznie wchodza bardzo ciezko,
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowy olej niczego nie poprawi. I jeszcze dam Ci radę - nie dawaj nikomu tej skrzyni to rozbiórki/naprawy. Nie ma możliwości rozebrania jej bez uszkodzenia.
Opublikowano

Dray nie ma w Polsce warsztatu który te szóstki robi?

Pytam profilaktycznie, bo na razie nie mam problemów

Opublikowano

Nie wiem któy to to masz ten model ale mam tu przykładowe 540i

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=2129&site=41&region=59&language=7&brand=45

 

ATF a MTF różni się tym że ATF to do automatów a MTF do manuala,

 

jeśli po wymianie oleju nadal będzie lipa to możesz spróbować dodać to:

 

http://allegro.pl/liqui-moly-dodatek-do-oleju-przekladniowego-1040-i3685603140.html

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

ATF a MTF różni się tym że ATF to do automatów a MTF do manuala,

 

 

 

Teoretycznie tak, w praktyce nie .

 

Do niektórych manuali w M52 dedykowany jest ATF.

Opublikowano
Tego nie wiedziałem, człowiek uczy się całe życie :)

I coś mi Się wydaje że u Ciebie właśnie jest zalecany ATF, mamy ten sam rocznik oraz silniki i ja używam czerwonego Mobila ATF. Taki sam też leję do układu wspomagania, jeden produkt a podwójne zastosowanie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Tego nie wiedziałem, człowiek uczy się całe życie :)

I coś mi Się wydaje że u Ciebie właśnie jest zalecany ATF, mamy ten sam rocznik oraz silniki i ja używam czerwonego Mobila ATF. Taki sam też leję do układu wspomagania, jeden produkt a podwójne zastosowanie

No faktycznie , ze strony mobila też wynika to co poweidziałeś.

 

d. Ręczne skrzynie przekładniowe: zespoły z pomarańczową wywieszką z napisem 'ATF Oil', Mobil 1 Synthetic ATF / Mobil ATF 320; zespoły z zielona wywieszką z napisem 'Special Oil', Patrz "Instrukcja obslugi". Wywieszki są umieszczone obok korka wlewu oleju

 

e. Zespoły ręcznych skrzyń biegów z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-1': Patrz "Instrukcja obslugi"; zespoły z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-2': Patrz "Instrukcja obslugi"; zespoły bez naklejek: Mobilube GX-A 80W / Mobilube GX 80W-90. Naklejki są umieszczone obok korka wlewowego oleju.

 

f. Automatyczne skrzynie biegów: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), Mobil 1 Synthetic ATF / Mobil ATF 320; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (z zieloną tabliczką znamionową), Mobil ATF LT 71141; wszystkie pozostałe: sprawdzić wywieszkę podającą specjalne wymagania dotyczące napełnienia dla pracy bezobsługowej. Należy zawsze sprawdzać w podręczniku/ na wywieszkach prawidłowy gatunek oleju

 

h. Używaj tylko zatwierdzone przez BMW płyny do przekładni automatycznych i oleje do przekładni głównej

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

ATF a MTF różni się tym że ATF to do automatów a MTF do manuala,

 

 

 

Teoretycznie tak, w praktyce nie .

 

Do niektórych manuali w M52 dedykowany jest ATF.

Dokładnie.

U mnie w 5 biegowej Getrag jest ATF w ilości 1,1 lytra :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Teoretycznie tak, w praktyce nie .

Do niektórych manuali w M52 dedykowany jest ATF.

x2. Do M51 również.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

W manualu M51 miałem MTF-LT1

To zależy od rodzaju skrzyni.

Akurat w M51 miałem naklejkę z olejem który tam jest :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
W manualu M51 miałem MTF-LT1

To zależy od rodzaju skrzyni.

Zgadza się jak najbardziej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Okej. Po wizycie na warsztacie okazało się że oleju nie trzeba wymieniać - jest OK.

Mechanik i kolega parę postów wyżej zaproponował dodatek LIQUI MOLY do oleju.Został dolany. Różnica jest minimalna ,ale przejechałem dopiero 10 km więc poczekam na jakąś dłuższą trasę żeby wydać ostateczną opinię. Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano
Okej. Po wizycie na warsztacie okazało się że oleju nie trzeba wymieniać - jest OK.

Hmm..czyżby niedawno był wymieniany? Na jakiej podstawie stwierdzono owo "ok"?

Nie sugeruj się tutaj zaleceniami BMW,które nie przewidują wymiany oleju w skrzyni przez cały okres użytkowania.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
BMW nie przewiduje wymian w automatach nie w manualach. Pewnie spuścili trochę oleju i sprawdzili czy nie śmierdzi spalenizną i czy jest przejrzysty. Nic innego nie sprawdzisz.
Opublikowano
BMW nie przewiduje wymian w automatach nie w manualach. Pewnie spuścili trochę oleju i sprawdzili czy nie śmierdzi spalenizną i czy jest przejrzysty. Nic innego nie sprawdzisz.

 

 

Dokładnie jak piszesz, wyssał trochę strzykawką z wężykiem ,spróbował i stwierdził że jest OK :D

Opublikowano (edytowane)
Tak to można sprawdzić czy woda nie jest słona :duh: Chyba kiepskiego masz mechanika. Podejrzewam, że sam byś lepiej to ogarnął zmieniając olej niż go smakował :mrgreen: Edytowane przez krys32
Opublikowano
Dokładnie. Jak olej jest śmierdzący i spalony to znaczy, że skrzynia kończy żywota i czas na remont albo wymianę. Jak jest czysty i przejrzysty to zmieniać, a nie wąchać i jechać dalej.
Opublikowano
Ołkej ,to jak jesteście ogarnięci to napiszcie jaki olej tam zalać i ile ,to w tym tygodniu się za to wezmę. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.