Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wejdź w:

1)ustawienia

2) klimatyzacja

I jezeli masz ogrzewanie niezależne powinieneś mieć możliwość ustawienia timeru od tegoż ogrzewania ( nie mylić z przewietrzaniem)

Opublikowano

Jeśli było fabrycznie montowane, to pilot powinien być, przynajmniej w F10.

 

A co do handlarza - kiedyś po długich analizach, w których było również zaangażowane ASO, doszliśmy do wniosku, że w F10 nie ma już opcji dogrzewania silnika, jak np. w E39. Ogrzewanie postojowe podgrzewa wyłącznie płyn chłodniczy, żeby nagrzewnica mogła dawać ciepłe powietrze. Efektem tego oczywiście i tak jest szybsze podgrzewanie silnika, bo wystarczy, żeby tylko olej się podgrzał. Można zresztą zrobić test - jeśli się uruchomi auto stojące na zewnątrz przy niskiej temperaturze, kompletnie wyłączy wentylację i poczeka, aż wskaźnik temperatury silnika się podniesie, to po włączeniu wentylacji potrafi spaść nawet o kilkadziesiąt stopni.

Opublikowano

Ja jeżdżę cały czas. I tak raczej powinno się jej używać.

Ale co 2 lata wymieniam czynnik chłodzący ( razem z olejem, który pełni funkcje smarujące dla elementów ukł. klimatyzacji ) a odgrzybianie 2x w roku.

Opublikowano

czytałem gdzieś ostatnio ciekawy artykuł o użytkowaniu klimatyzacji i wynikało z niego, że jak się ma już klimę to powinno się na niej jeździć non stop. Wynika to z tego, że olej w niej zawarty po dłuższym nieużytkowaniu obcieka na dół, po jej włączeniu przez jakiś czas napęd pracuje na sucho, zanim olej przejdzie po trybach.

 

PS- ja jeżdzę cały czas na klimie, jedynie w żony Fiacie 500 wyłączam jak nie ma potrzeby bo tam spadek mocy auta jest wyczuwalny

Opublikowano
Ja jeżdżę cały czas. I tak raczej powinno się jej używać.

Ale co 2 lata wymieniam czynnik chłodzący ( razem z olejem, który pełni funkcje smarujące dla elementów ukł. klimatyzacji ) a odgrzybianie 2x w roku.

 

Wydaje mi sie ze czynnik uzupelniasz a olej wymieniasz.

Tez jezdze caly czas na klimie. Zdrowiej dla niej, ona wie kiedy ma chlodzic :mrgreen:

A skoro po wylaczeniu klimy paruje to zacznij od wymiany filtra kabiny

Opublikowano
Panowie czy moze ktos wie czy powinno sie jezdzic na klimatyzacji non stop czy raczej wylaczacie?? Jak wylko wylacze to lubi parowac.

 

Powinieneś jeździć cały czas z włączoną , jeśli układ jest szczelny wymiana czynnika nie ma żadnego sensu czyste wyciąganie kasy olej starcza tak na 12 lat przy pracy 24/7 365 dni w roku :) Ten układ jest prostszy niż masz w domu w lodówce a czynnik jest dokładnie ten sam. Tyle że lodówka jeszcze obsługuje zamrażalnik.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał.

Po to jest klima automatyczna, żeby tematem chłodzenia kierowca się nie zajmował.

Nigdy nic nie wymieniam i nie napełniam,jak system jest sprawny to takiej potrzeby nie ma.

Najdłużej jeździłem jednym samochodem 6 lat i klima nie wymagała żadnej obsługi.

Opublikowano
czytałem gdzieś ostatnio ciekawy artykuł o użytkowaniu klimatyzacji i wynikało z niego, że jak się ma już klimę to powinno się na niej jeździć non stop. Wynika to z tego, że olej w niej zawarty po dłuższym nieużytkowaniu obcieka na dół, po jej włączeniu przez jakiś czas napęd pracuje na sucho, zanim olej przejdzie po trybach.

 

PS- ja jeżdzę cały czas na klimie, jedynie w żony Fiacie 500 wyłączam jak nie ma potrzeby bo tam spadek mocy auta jest wyczuwalny

 

Nie jestem specem od klimy, ale z tym olejem to chyba jest odwrotnie. Olej ma smarować sprężarkę, a nie rurki. To właśnie rozłażenie się oleju po całym układzie jest niepożądane. Automatyczna klima oczywiście sama ma regulować temperaturę, a sprężarki są o zmiennej wydajności a nie włączone/ wyłączone. Można więc używać cały czas, nie tylko w upały, na spalanie nie ma to wielkiego wpływu. Ale bez przesady, że trzeba. Ten opis: "...po dłuższym nie użytkowaniu..." to niby jak rozumieć ? W końcu przynajmniej na noc gasimy silniki i co wtedy? Klima padnie? A zimą co robić? Poniżej chyba -5 sprężarka się nie włącza.

  • 1 rok później...
Opublikowano
A ma ktoś rozeznanie gdzie i ile $$ kosztowałoby domontowanie webasto do 520d? Najchętniej na linii Mazowsze/Pomorze.

 

Podnoszę ponownie pytanie kolegi... lokalizacja obojętna

  • 1 rok później...
Opublikowano
cześć mam pytanie do posiadaczy F10 z webasto. Jestem od niedawna jednym z nich i nurtuje mnie jedna kwestia - zaraz po wyłączeniu silnika słychać pod maską że jeszcze coś przez około 3-5 minut pracuje. Dźwięk dobiega tak z okolicy koła od kierowcy czy to może być pracujące webasto. dodam że nie mam nic ustawione by pracowało itd, Raz też zaobserwowałem taki lekki dymek wydobywający się z nadkola. Sam nie wiem co to jest, może ktoś z was ma podobnie?
Opublikowano

Poniżej 5 stopni temperatury zewnętrznej Webasto włącza się samoczynnie po uruchomieniu silnika. Poniżej tej temperatury, dopóki silnik się nie nagrzeje, ciepło w kabinie masz dzięki Webasto. Dzięki temu silnik nie traci ciepła na ogrzewanie wnętrza i szybciej osiąga temperaturę roboczą.

Jak wyłączasz nierozgrzany silnik to Webasto potrzebuje chwilkę, żeby się "wygasić", aczkolwiek u mnie nigdy nie trwało to dłużej niż kilkadziesiąt sekund, a Ty piszesz o 3-5 minutach...

Opublikowano
Timery (1 i 2) uruchamiają u mnie webasto lub chłodzenie kabiny w zależności od temperatury zewnętrznej. Niezależnie od tego dodatkowo do webasto mam pilota.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A ma ktoś rozeznanie gdzie i ile $$ kosztowałoby domontowanie webasto do 520d? Najchętniej na linii Mazowsze/Pomorze.

 

Podnoszę ponownie pytanie kolegi... lokalizacja obojętna

 

Wracam do pytania kolegi.

 

Dodatkowo, czy jeśli dołożymy nie w ASO, jest mozliwość sterowania z BMW Remote (Connected Drive)?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. mam problem z webasto .Uruchamia sie z pilota,po okolo minucie wylanczaja sie nawiewy i webasto przechodzi w tryb wylanczania.ale jak zapale samochod do dogrzewa bez problemu 10 min .Diagnozuja ISTA i pokazuje mi blad spadku napiencia ponizej minimum.Kupilem Nowy Akumulator przyuczylem go .ale niestety dalej tosamo.przy bateri podczas wylanczania sie pieca i nawiewow mam 12,3V. Wypinalem zlaczki ale wszystko wyglada ok,co moze byc przyczyna?

pozdrawiam.Dominik

dominik Nowy Targ
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Może z takim problemem się ktoś spotkał: mam w F11 webasto, jest sprawne można odpalić timerem lub bezpośrednio z menu i wszystko pięknie działa. Mam też do niego pilota, ale tu jest problem z pilota nie chce się uruchomić. Wciskam na chwilę przycisk I/0 na pilocie, zapala się zielona dioda na pilocie, następnie wciskam START na pilocie i tu już zero reakcji. Dioda nie zapala się nie miga, a webasto nie startuje, nawet jak stoję obok auta.

Czy jest możliwość, że pilot się rozsynchronizował (akumulator był odłączony przez ponad tydzień)? Czy można ISTĄ zdiagnozować pilota do Webasto i ewentualnie ponownie sparować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może z takim problemem się ktoś spotkał: mam w F11 webasto, jest sprawne można odpalić timerem lub bezpośrednio z menu i wszystko pięknie działa. Mam też do niego pilota, ale tu jest problem z pilota nie chce się uruchomić. Wciskam na chwilę przycisk I/0 na pilocie, zapala się zielona dioda na pilocie, następnie wciskam START na pilocie i tu już zero reakcji. Dioda nie zapala się nie miga, a webasto nie startuje, nawet jak stoję obok auta.

Czy jest możliwość, że pilot się rozsynchronizował (akumulator był odłączony przez ponad tydzień)? Czy można ISTĄ zdiagnozować pilota do Webasto i ewentualnie ponownie sparować?

Pilot się samymi przyciskami synchronizuje a nie ista.

Opublikowano
U mnie po problemie. Wymieniłem baterie w pilocie i wszystko działa. Zmyliła mnie zielona dioda na pilocie, która wg instrukcji nie powinna migać przy słabych bateriach, a u mnie migała.
  • 1 rok później...
Opublikowano
U mnie po problemie. Wymieniłem baterie w pilocie i wszystko działa. Zmyliła mnie zielona dioda na pilocie, która wg instrukcji nie powinna migać przy słabych bateriach, a u mnie migała.

 


Witam,

mógłbyś mi podpowiedzieć jakie baterie i jak się je wymienia w pilocie do webasto?

Wygląda, że mam identyczne objawy.


Pozdrawiam

Opublikowano
Baterie AAAA. Dwie sztuki. Do kupienia tylko w specjalistycznych sklepach. Pilota rozkłada się od strony „ucha” rozpoławiając go najlepiej plastikowym narzędziem o kształcie śrubokręta. Jak się przyjrzysz pilotowi to wszystko będzie jasne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.