Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie temat na pewno juz byl ale nie moge nic znalezc konkretnego. W krotkich zolnierskich slowach po prostu nagle w trakcie jazdy radio umarlo calkiem. Nie wyswietla sie nawet zegarek. Nie reaguje na zadne przyciski. Zwykly model BMW Business z kaseta w panelu i zmieniarka w bagazniku. Sprawdzilem bezpieczniki w schowku i wszystkie wygladaja OK. Sprawdzilem bezpieczniki z tylu po prawej stronie i te kilka co tam jest wygladaja OK. Wczoraj wygrzebalem panel z przodu i sprawdzilem ten bezpiecznik z tylu radia - jest OK nawet sprawdzany miernikem. Podswietlenie panela jest przy wlaczonych swiatlach jest ale to, jak sie domyslam nie ma nic wspolnego z zasilaniem radia. Czy ktos moze mial podobny problem i zna rozwiazanie? Czy jest w ogole sens szukac problemu INPA lub DISem?

Nie wiem za bardzo co robic dalej :mad2:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
sprawdzilem ten bezpiecznik z tylu radia - jest OK nawet sprawdzany miernikem.:

sprawdziłeś tylko bezpiecznik czy też kable w kostce czy mają prąd ?

Opublikowano
sprawdzilem ten bezpiecznik z tylu radia - jest OK nawet sprawdzany miernikem.:

sprawdziłeś tylko bezpiecznik czy też kable w kostce czy mają prąd ?

 

No wlasnie tylko bezpiecznik bo to byla taka szybka akcja w przerwie na lunch. Wyciagnalem radio i wzialem je do srodka do kolesia ktory wszystko u nas naprawia i ma miernik. Tez mi potem przyszlo do glowy ze warto by sprawdzic kable w kostce. Tylko ktore, bo tam ich jest troche...

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

 

Dzieki kolego, jutro moze sie uda sprawdzic. Zalozmy optymistycznie ze prad dochodzi....co wtedy? Panel do wymiany?

Z tym ze ma tym schemacie z linka to pin9 to to jest I BUS piatka to glosnik RF-.... :shock:

Piny 15 to 12V a 16 to 12V po stacyjce.... :?

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Otwórz link KABLOMANIA w przeglądarce i kliknij "fabryczne" po lewej. Tam jest właściwy schemat od bmw.
Opublikowano
Otwórz link KABLOMANIA w przeglądarce i kliknij "fabryczne" po lewej. Tam jest właściwy schemat od bmw.

 

Juz widze, dzieki! Patrzylem na inny rysunek wczesniej ale tez BMW.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Otwórz link KABLOMANIA w przeglądarce i kliknij "fabryczne" po lewej. Tam jest właściwy schemat od bmw.

fajna stronka

ostatnio dzięki schematowi w niej zamieszczonemu zrobiliśmy z bracikiem zdalne sterowanie do radia SONY

Opublikowano
Wlasnie sprawdzilislmy miernikiem. Jest 12V na pinie 9 i nie ma nic na pinie 5. Czy ktos ma jakies sugestie?
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Ale na pin 5 ma się pojawić napięcie po zapłonie, czy tak sprawdzałeś?

 

Sprawdzalem bez kluczyka, potem w pozycji "I" i potem tez pozycji "II". Zadnej roznicy niestety :x

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Podaj 12V na te dwa piny radia (mostek). Jeśli ruszy to jest sprawne. Mase możesz podać na obudowę, uważaj na inne piny bo zrobisz zwarcie. Najlepiej użyć krokodylków. Jeśli nie ma napięcia w tym kablu to może gdzieś jest przerwa, najszybciej odciąć i poszukać w innym miejscu plusa. Jeśli dobrze pamiętam, to radio powinno się włączyć bez kluczyka w stacyjce, samym przyciskiem od głośności.
Opublikowano

Tak, radio powinno dzialac nawet bez stacyjki tylko wylaczy sie po chyba 15 minutach jezeli dobrze pamietam. Ot taki kolejny fajny pomysl panow z Monachium zeby sobie przyapdkiem nie zostawic radia wlaczonego na noc i nie zabic aku.

Po przekreceniu kluczyka w pozycje "I" powinien sie pojawic zegarek lub wlaczyc radio jesli nie zostalo wylaczone przed wylaczeniem zaplonu. Wiec idac ta droga to napewno cos jest nie tak z tym ze pin 5 i jego kabel nie maja pradu. Pin 9 z tego co wyczytalem to jest tylko + do podtrzymania pamieci w radiu. Sprobuje podac 12V na 9 z 5 - zmostkowac je tak jak kolega mr18 radzi zeby sprawdzic czy w ogole radio ruszy. Ale skoro nie ma napiecia w pinie 5 to raczej tu jest glowny problem. Pytanie tylko dlczego nie ma? Nie bardzo moge sobie wyobrazic ze nagle kabel gdzies tak sam z siebie sie zlamal, szczegolnie ze te kable sie nie ruszaja. Czy ktos ma moze jakis schemat zebym mog sie dowiedziec gdzie jest poczatek tego kabla, gdzie on wchodzi w jakis modul itp..??? Moze gdzies sie cos wypielo zwyczajnie czy cos w tym stylu. Radio umarlo na zakrecie wiec moze??? Jak juz nie bedzie innego wyjscia to bede rzezbil i probowal podlaczycz plus z innego zrodla ale zanim zaczne robic krzywde mojej ksiezniczce to wole zbadac sprawe doglebnie. Moze ktos jeszcze cos wie :cry2:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

nie wiem jak jest z tym włączeniem radia bez kluczyka ale jak do tej pory to tylko w jednym e39 faktycznie dawało się włączyć bez kluczyka

3 e39 stały obok siebie i u znajomego przez przypadek radio włączyło się po wciśnięciu głosu

sprawdziliśmy w naszych i nie da się tego zrobić

ponoć to jest gdzieś w opcjach

Opublikowano
Może to sprawa rocznika pojazdu lub wersji radia. W aucie z 11/99 (BMW Reverse) można włączyć.
  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie też się nie włączało bez kluczyka.

Co do prądu + po przekręceniu kluczyka możesz wziąć ze schowka. Tam jest to gniazdo latarki-miałem podłączone CB u siebie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Koledzy, zanim zaczne kombinowac z plusem z innego zrodla to mimo wszystko chce wykluczyc wszystkie przyczyny typu rozpieta gdzies kostka itp.

Cichy dzieki za podpowiedz z tym gniazdem latarki. Jak juz nie bedzie wyjscia i tak bedzie trzeba zrobic to bede Cie prosil o jakies wskazowki co do sposobu poprowadzenia kabla itp. Nigdy nic w desce nie rozbieralem i nie chce niczego spaprac. Tak nawiasem mowiac bardzo ladna nowa dziewczyna :cool2:

Poki co caly czas mysle co jeszcze mozna zrobic zeby wytropic przyczyne problemu.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Witam

W moim radiu dzieje się cos dziwnego jak mocniej przyspieszam albo przy normalnej jezdzie trace dziwięk nagle robi sie cicho

wyłączam je i włączam i nic czasem pomaga przełączyć na CD zaczyna grać płytka no i wracam na radio i jakoś działa ale nie zawsze czasem

jest kaplica i wgl nic no to wtedy daje mu pare kilometrow wyłączam i włączam i działa bezpieczniki są ok więc o co mu chodzi ?

Dodam że jak przełączam stacje to na wyświetlaczu wszystko się pokazuje tak samo na CD tylko dźwieku brak

Opublikowano
Prozaiczna sprawa ale czy sprawdziłeś bezpieczniki w bagażniku po prawej stronie? Jeden z nich odpowiada za radio, czasami potrafi wypaść z gniazda jeśli jest słabo umocowana osłaniająca je pokrywa.
BMW
Opublikowano
mysle co jeszcze mozna zrobic zeby wytropic przyczyne problemu.

no ja też tak mam, że nie mam plusa po zapłonie i radio wyłącza mi się podczas jazdy po 20 min. Myślę, że musi być jakieś racjonalne wytłumaczenie tego problemu

Opublikowano
Prozaiczna sprawa ale czy sprawdziłeś bezpieczniki w bagażniku po prawej stronie? Jeden z nich odpowiada za radio, czasami potrafi wypaść z gniazda jeśli jest słabo umocowana osłaniająca je pokrywa.

 

No wlasnie patrzylem tam ale te kilka, chyba trzy w sumie siedza na swoim miejscu i sa w porzadku. A moze byl jeszcze jeden, wypadl i gdzies lezy?? Kolego dales mi nowa nadzieje :mrgreen: Jak tylko bede mial chwile to zaraz tam zrobie przeszukanie. tak przy okazji to czy ktos moglby zajrzec do siebie do bagaznika i zobaczyc ile tam tych bezpiecznikow siedzi? U mnie jest kupa pustych gniazd z tylu.

 

Poprawka, bezpieczniki sa cztery w sumie. Nie znalazlem zadnego luzem na dnie bagaznika ale jeszcze nie wyciagalem kola i trudno mi bylo zajrzec pod akumulator bo mialem tylko chwilke teraz.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

sprawdź, czy są wolne gniazda na bezpieczniki i dodatkowo wyposażone w konektory, tzn. czy mają uchwyty metalowe do przewodzenia prądu. Gniazda niewykorzystane są z reguły w całości z tworzywa i takich na tej listwie było dużo. W ten sposób możesz poznać czy brakuje bezpiecznika.

Sprawdzić nie mogę gdyż nie mam już tego samochodu -520 sedan , obecnie touring. Pamiętam, że prawdopodobnie oryginalnie był zielony.

 

może się przydać: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/66/9619/11618131/dsc00450-1168.JPG

BMW
Opublikowano
sprawdź, czy są wolne gniazda na bezpieczniki i dodatkowo wyposażone w konektory, tzn. czy mają uchwyty metalowe do przewodzenia prądu. Gniazda niewykorzystane są z reguły w całości z tworzywa i takich na tej listwie było dużo. W ten sposób możesz poznać czy brakuje bezpiecznika.

Sprawdzić nie mogę gdyż nie mam już tego samochodu -520 sedan , obecnie touring. Pamiętam, że prawdopodobnie oryginalnie był zielony.

 

może się przydać:

 

No wlaanie patrzac na to zdjecie to wyglada na to ze tego zielonego u mnie brakuje. Dzieki wielkie kolego :cool2:

Przyjrze sie temu jeszcze dokladnie jutro bo dzis zajmuje sie moim mlodym kierowca BMW.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Tak to wyglada u mnie:

 

mp8q.jpg

 

Jak widac sa tylko cztery, po wyjeciu i wlozeniu tego zielonego budzi sie do zycia zmieniarka. Tak na moje oko to nic tam nie brakuje... Ale ja na pradzie znam sie tak dobrze jak na balecie japonskim mniej wiecej :mad2:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Dzisiaj znowu popatrzyłem na tę listwę bezpieczników w bagażniku i zauważyłem brak jednego bezpiecznika - włożyłem go i pojawił się plus po zapłonie. Sprawdź każde pole po kolei czy nie ma w środku dwóch konektorów pod bezpiecznik. Nie wiem czy u Ciebie nie powinno być bezpiecznika nad zielonym a dwa miejsca pod brązowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.