Skocz do zawartości

Czas na podstawowe wymiany w 530d-pytania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Nadszedł czas na wymianę płynów,filtrów eksploatacyjnych i tu odrazu nasuwa mi się kilka pytań. Oleju wiem że wchodzi około 8,4l, zamierzam zalać taki jaki był do tej pory czyli Castrol Edge 5w30 diesel. Co do filtra oleju polecacie jakąś konkretną markę? Będę wymieniał profilaktycznie też separator, jest z tym jakiś problem? Przy okazji chcę wymienić filtr powietrza, paliwa i tu pytanie ciężko do tego podejść? O ile z powietrza to widziałem, że jest trochę rozkręcania to nic nie znalazłem na temat paliwa. Jakiej firmy polecacie i gdzie ten filterek paliwowy sie znajduje? Dodatkowo profilaktycznie chciałbym przeczyścić EGR napiszcie jak najprosciej to zrobić i gdzie go szukać. Jest jeszcze temat z cieknącą pompą wakum, uszczelniał to ktoś? W co należało by się zaopatrzyć oprócz silikonu, chyba jest tam jakiś oring-znamy jego rozmiar? Na tą chwile chyba tyle z pytań, trochę sie tego nazbierało hyhy. Wszystkie informacje mile widziane, wszelakie prace będę przeprowadzał sam dlatego pytam za wszacu aby być odpowiednio przygotowanym. Informacje od was pozwolą zaoszczedzić troche czasu i problemów. Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Nadszedł czas na wymianę płynów,filtrów eksploatacyjnych i tu odrazu nasuwa mi się kilka pytań. Oleju wiem że wchodzi około 8,4l, zamierzam zalać taki jaki był do tej pory czyli Castrol Edge 5w30 diesel. Co do filtra oleju polecacie jakąś konkretną markę? Będę wymieniał profilaktycznie też separator, jest z tym jakiś problem? Przy okazji chcę wymienić filtr powietrza, paliwa i tu pytanie ciężko do tego podejść? O ile z powietrza to widziałem, że jest trochę rozkręcania to nic nie znalazłem na temat paliwa. Jakiej firmy polecacie i gdzie ten filterek paliwowy sie znajduje? Dodatkowo profilaktycznie chciałbym przeczyścić EGR napiszcie jak najprosciej to zrobić i gdzie go szukać. Jest jeszcze temat z cieknącą pompą wakum, uszczelniał to ktoś? W co należało by się zaopatrzyć oprócz silikonu, chyba jest tam jakiś oring-znamy jego rozmiar? Na tą chwile chyba tyle z pytań, trochę sie tego nazbierało hyhy. Wszystkie informacje mile widziane, wszelakie prace będę przeprowadzał sam dlatego pytam za wszacu aby być odpowiednio przygotowanym. Informacje od was pozwolą zaoszczedzić troche czasu i problemów. Pozdrawiam.

 

hejka gelu1,

 

a jestes pewny ze poradzisz sobie z tym wszystkim a w szczegulnosci uszczelnieniem tej pompy wakum ??? Pytasz o proste zeczy a zabierac sie chcesz za pompe :norty:

Olej wybrales, jest dobry. Filt oleju bedzie kazdy dobry np: MAN, o ile nie kupisz jakiegos chinskiego badziewia. Odme wymieniasz odkrecajac 4 sruby, zrobisz to wymieniajac filt powietrza. Dostep bedzie bardzo dobry. Filt paliwa znajduje sie pod siedzeniem kierowcy. Odkrec plastki od spodu samochodu a ukaze sie filr paliwa. Tutaj nie trzeba nic opisywac, widac co trzeba odkrecic i tyle. Filr zakupilem orginalny.

Pompy nie uszczelnialem, wiec nie pomoge.

 

 

Tutaj masz filt paliwa.

http://bmwteilekatalog.info/images/images/153679.jpg

 

Separator oleju.

http://bmwteilekatalog.info/images/images/154227.jpg

 

AGR.

http://bmwteilekatalog.info/images/images/188329.jpg

 

Filtr powietrza

http://bmwteilekatalog.info/images/images/139745.jpg

Opublikowano
tak jak kolega powyzej, widac chlopaku ze nie masz nawet podstawowego pojecia o budowie e60 a w dodatku zabierac sie chcesz za mechanike, oddaj do warsztatu zaplacisz pare zlotych i bedziesz mial problem z glowy, a tak to jak bedziesz sam robil to pewnie cos spie...lisz to ze przeczytales kilka postow na forum to nieznaczy ze zaraz sam auto sobie bedziesz naprawial w stodole. Filtr oleju nie ma znaczenia bo i tak powinno sie co max 15tys zmieniac (ja co 10tysi) razem z olejem 5w30 filtr: MAN Filtron ..., jak jezdzisz po 30tys na tym samym oleju to gratuluje :mad2: :cry2: :norty: . O czyszczeniu egr i wakum i wymianie filtra powietrza i odmy zapomnij jesli nie masz porzadnego zestawu kluczy torxow itp z przedluzkami itd , filtr paliwa od spodu na wysokosci fotela kierowcy, przeciw pylkowe tez polecam wymienic :cool2: :twisted: :8) :D
Opublikowano
tak jak kolega powyzej, widac chlopaku ze nie masz nawet podstawowego pojecia o budowie e60 a w dodatku zabierac sie chcesz za mechanike, oddaj do warsztatu zaplacisz pare zlotych i bedziesz mial problem z glowy, a tak to jak bedziesz sam robil to pewnie cos spie...lisz to ze przeczytales kilka postow na forum to nieznaczy ze zaraz sam auto sobie bedziesz naprawial w stodole. Filtr oleju nie ma znaczenia bo i tak powinno sie co max 15tys zmieniac (ja co 10tysi) razem z olejem 5w30 filtr: MAN Filtron ..., jak jezdzisz po 30tys na tym samym oleju to gratuluje :mad2: :cry2: :norty: . O czyszczeniu egr i wakum i wymianie filtra powietrza i odmy zapomnij jesli nie masz porzadnego zestawu kluczy torxow itp z przedluzkami itd , filtr paliwa od spodu na wysokosci fotela kierowcy, przeciw pylkowe tez polecam wymienic :cool2: :twisted: :8) :D
Spodziewałem sie takich komentarzy, czy ja napisałem że nie mam pojęcia o mechanice i nie mam kluczy. Tak sie składa że jestem mechanikiem i wszystkie rzeczy przy samochodach naprawiam sam. To że napisałem ten post to tylko po to żeby wiedzieć odrazu gdzie, z której strony co siedzi. Tak jak wspomniałem wcześniejsze zapoznanie sie z teorią ułatwia prace w praktyce. Bez tych informacji tez bym sobie poradził z tymże napewno trwało by to dłużej. Dzięi wielkie za cenne informacje knopers1 :cool2:
Opublikowano
Pewnie że wiele wyjaśnie, jednak moze dopowie ktoś coś odnośnie samych czynności. Jak czyścicie EGR, oraz jak jest z ta pompą wakum.
Opublikowano
Ja EGR czyściłem szczoteczką do zębów wcześniej mocząc kilka h zawór w ropie.
Czyli odkręcałęś go od silnika i czyściłeś pozanim, nie będzie później żadnych błędów. Nie da sie czyścić go bez odpinania itd..
Opublikowano
Ja EGR czyściłem szczoteczką do zębów wcześniej mocząc kilka h zawór w ropie.

Wystarczy aceton. Lepiej doczysci I szybciej

Opublikowano
Ja EGR czyściłem szczoteczką do zębów wcześniej mocząc kilka h zawór w ropie.

Wystarczy aceton. Lepiej doczysci I szybciej

Też o nim pomyślałem, ale pod ręką miałem akurat ON.

Aceton będzie dobrym odszczurzaczem :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wszystko ogarnięte bez najmniejszego problemu. Jak ktoś będzie potrzebował podpowiedzi śmiało pytać. EGR czyściłem środkiem o nazwie egr cleaner (35zł) daje rade, łatwo rozpuszcza nagar. Nie obeszło sie jednak bez szczoteczki do zębów. Pompa wakum tez uszczelniona. Wyciąga sie ją odkręcająć dwie śruby 8mm oraz odpinając wężyk. Na uszczelnieniu jest oring średnicy 68mm (grubości nie pamiętam) i to on odpowiada ze jej wycieki. Filtr paliwa i oleju banalna sprawa. Do filtra powietrza i separatora oleju trzeba troche porozkręcać ale sama wymiana też bezproblemowa. Dzięki wszystkim za cenne pomocne informacje :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.