Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam,

 

X3 bardzo mi sie podoba, ostatnio jezdzilem nim caly dzien po 'polskich drogach' i zachowywal sie bardzo pozytywnie. Niestety w okolicy nie mam zadnej autostrady... Auto bedzie rowniez uzywane na dlugie trasy i stad pytanie:

 

- jak auto zachowuje sie przy szybszej jezdzie autostrada (ok 180kmh) - pewnie troche potrwa az sie bujnie do tej predkosci, ale nie zalezy mi na przyspieszeniu powyzej 120kmh. Czy jest stabilne?

- jak wyglada chwilowe spalanie przy 140kmh, 160kmh, 180kmh?

- jak wyglada komfort akustyczny przy tych predkosciach? Czy wiatr mocno halasuje?

 

Dziekuje za zetelne odpowiedzi.

 

Piotrek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem,

 

Moje odpowiedzi mogą być dość subiektywne:

Przy 180+ X3 prowadzi sie ok, ale w trybie sport, bo w normal trochę pływa, przyspieszenie od 120 wzwyż wyraźnie słabnie i jest raczej mało powalajace.

 

Spalanie przy jeździe 140 - ok 8 l/100km, 160 ok. 9-9,5 , 180 - 10-10,5 przy założeniu, ze teren jest płaski.

 

Powyżej 140 wiatr zaczyna halasować, szczególnie słychać szum z okolic lustrerek. Niemniej jednak da sie z tym żyć. Przy 180 trzeba sie koncertować na drodze, a nie na doznaniach akustycznych, więc to (mnie) za bardzo nie przeszkadza.

 

Jak masz zamiar jeździć dużo i szybko to lepiej pomyśl o x5, którą zdecydowanie lepiej prowadzi sie przy wyższych prędkościach.

 

P.S. Patrząc na Twój obecny silnik w e90, to X3 2.0d bedzie dla Ciebie jak muł... Szczególnie na autostradzie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
No z tym wiatrem to prawda :cry2: :cry2: :cry2: ale można się przyzwyczaić a wiadomo,ze X3 to nie auto wyścigowe jednak prowadzenie jest dobre .Wiadomo,ze kazdy moze mieć inne swoje subiektywne odczucia ale ja od kiedy wsiadłem do SUV-a mam tylko pozytywne.No i to przyśpieszenie w porównaniu do tego co masz jest jednak inne :wink: :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Podzielam zdanie kolegi wodzik2. W moich odczuciach mniejszy jest problem wzrostu spalania i podatności na wiatr, jak wyraźny wzrost hałasu we wnętrzu powyżej 140-150 km/h. Praktycznie przy 170-180 trudno jest już mówić o jednoczesnym słuchaniu CD, bo to jest bitwa na glosy pomiędzy silnikiem a muzyką, w której silnik wygrywa, niestety. Z tym że, cały problem sprowadza się tylko do autostrad :D.

Dlatego planując zakup następnego auta, którym logicznie rzecz biorąc powinno być X5 z silnikiem min. 3,0, będę się mocno zastanawiał nad 5 GT.

Opublikowano
Na A1 przy 200km/h spalal wedlug kompa 15,2-15,8 l. Co prawda teren od Torunia do Pruszcza jest lekko pagurkowaty a X3 mojej zonki ma 2 tys przelotu. Pozniej moze bedzie mniej. Mysle ze na autostradzie przyspieszenia nie maja za bardzo znaczenia raczej utrzymanie stalej predkosci i tempa. W koncu szybko chcemy pokonac dany odcinek a autostrady sa strasznie monotonne i usypiaja czujnosc oraz oslabiaja reakcje kierowcy. Przy uruchomionym tempomacie na 200 radzi sobie normalnie bez zastrzezen. Utrzymuje predkosc bez problemu a z prerformers control lub cos takiego drogi trzyma sie jak przyklejony. Tylko A1 jest zdradliwa i przy wjezdzaniu i wyjezdzaniu ze strefy ekranow potrafi mocno powiac i zakolysac. A tak mam tez w moim Audi ( nie SAV, SUV)
Opublikowano

No to co przeprowadzimy test hałasu w samochodach przy prędkościach

100 km

140 km

180 km

200 km

 

.?

 

Każdy kto ma androida niech ściągnie aplikację Miernik dźwięku Sound Meter i zmierzy przy tych prędkościach :) na wysokości ucha kierowcy nad podlokietnikiem.

Ten test wyrażony w decybelach dużo powie.

XmaX
Opublikowano
Przy 180+ X3 prowadzi sie ok, ale w trybie sport, bo w normal trochę pływa

 

Czesc,

Rozumiem, ze masz adaptacyjne zawieszenie?

 

Dziekuje Wam za wszystkie odpowiedzi.

Wychodzi na to, ze pali ciup mniej w stosunku do mojego biezacego auta, ale przy wyzszych predkosciach jest glosniejszy i mniej stabilny (fizyki sie nie oszuka). Musze sie powaznie zastanowic jak po sprzedazy 330i to auto bedzie eksploatowane. Sadze, ze przetestuje tez 520d a i zobacze jak sobie radzi - bedzie troche wyzsze od mojego auta (mam obnizone zawieszenie) i na pewno bardziej miekkie, wiec bardziej przyjazne na polskie drogi.

 

Co do glosnosci, to ostatnio na tej samej trasie porownywalem glosnosc mojego 6 letniego 330i i nowki X3 2.0da i przy 140kmh praktycznie nie bylo roznicy w glosnosci (przynajmniej wg mojej aplikacji na androida 'Noise Meter'), takze bylem zaskoczony na plus.

Opublikowano
W 520d będziesz miał duży komfort jazdy jeśli chodzi o ciszę w kabinie. Spalania chwilowego aż tak dobrze nie pamiętam, ale przy 160 kmh powinno być pomiędzy 7 a 8 l, w zależności od warunków. Średnia za autostrady przy szybkiej jeździe nie będzie raczej większa niż 9 l, no chyba że mówimy o prędkościach ponad 200 kmh. Przyspieszenie do ok. 160 dobre, do 180 może być, potem już zaczyna się męczyć. Ponad 200 przyspiesza słabo, ale prędkość maksymalną spokojnie osiągniesz prawie w każdych warunkach przy odpowiednio długiej prostej. Przy tym silniku sporo zależy od stopnia obciążenia auta.
Opublikowano

Czyli podsumowujac:

 

- X3 da sie komfortowo jezdzic na dlugie trasy mniej wiecej do 160kmh

- wiecej rowniez sie da, ale robi sie glosno (silnik i szum powietrza), wiec komfort mocno spada - przy krotkich trasach nie ma to znaczenia, ale ja czesto jezdze na trasie 650km - A2 i Niemcy, wiec bylby juz problem

 

Kurcze, po raz kolejny okazuje sie, ze nie ma auta uniwersalnego. Bo na zwyklych polskich drogach (czyt. kiepskich) jezdzilo mi sie rewelacyjnie.

 

- Przetestuje 520dA

- czy myslicie, ze X3 3.0dA byloby cichsze? Czy ten halas przy 180kmh to glownie silnik czy powietrze?

Opublikowano
Gdzie Wy tak szybko jezdzicie ? :wink: Ja jechałem najszybciej F25 jakieś 150km/h na publicznej drodze (6 pasów w jednym kierunku) :duh: Moim zdaniem już wtedy jest w nim głośno... ale pewnie opony ROF też robią swoje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie masz racje - nie ma auta uniwersalnego (biorąc pod uwagę Twoje kryteria) do 200 tys. pln.

 

X3 z założenia nie może być super cicha, bo podważałoby to sens wyższego modelu X5... na pewno 520da będzie lepiej wyciszone (to odpowiednik X5).

 

Silnik w X3 nie ma znaczenia do ciszy przy wyższych prędkościach, bo tu problemem jest świst powietrza, a nie odgłos silnika.

 

Szczerze wątpię, że X3 z mocniejszym silnikiem ma lepsze wygłuszenie... problem stanowią bowiem opływy powietrza wokół wielkich lusterek bocznych...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie Wy tak szybko jezdzicie ? :wink: Ja jechałem najszybciej F25 jakieś 150km/h na publicznej drodze (6 pasów w jednym kierunku) :duh: Moim zdaniem już wtedy jest w nim głośno... ale pewnie opony ROF też robią swoje.

PL to nie US - można pocisnąć na autostradzie 150 bez obaw o mandat, a do Niemiec całkiem niedaleko, a tam gdzie niegdzie hulaj dusza piekła nie ma :mrgreen:

 

Tak przy okazji przy 150 w US jakby Cię zgarnęli to byś nie miał za fajnie...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Gdzie Wy tak szybko jezdzicie ? :wink: Ja jechałem najszybciej F25 jakieś 150km/h na publicznej drodze (6 pasów w jednym kierunku) :duh: Moim zdaniem już wtedy jest w nim głośno... ale pewnie opony ROF też robią swoje.

Wyrwij sie jakas I-87 na polnoc, wrzuc Waze i daj tym 250-u konikom rozprostowac nozki. :) :norty: Do 100 dociagniesz, pozniej to zalezy :) or ruchu.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Tak przy okazji przy 150 w US jakby Cię zgarnęli to byś nie miał za fajnie...

Mnie ostatnio zgarneli przy 137km/h. No fajnie nie bylo, ale mam prawo jazdy, wsparlem finansowo jakas organizacje charytatywna a i ubezpieczenie nie wzroslo, tylko portfel schudl. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

w F25 2.0 d Najgłośniej jest na wolnych obrotach oraz podczas ostrego przyspieszania, później jest już spoko, chyba że mamy na dachu Boxa, wtedy jazda powyżej 120 to jeden wielki huk. Ale znalazłem już sposób i na to :8)

Ogólnie do jazdy po naszych drogach i autostradach auto sprawdza się idealnie. Ale i tak bym go nie kupił dla siebie :wink: Żona się uparła i jest zadowolona, do momentu jak na drodze nie zobaczy wypasionego XC60 :cry2:

Opublikowano
Zastanów się czy tak często będziesz wykorzystywał ten wyższy prześwit:). Takim najlepszym ultimatum dla Ciebie chyba będzie audi allroad chociaż ja się nie skusiłem w BMW się lepiej czuję. A co do moich odczuć to jechałem 200 i było głośno owszem ale 160 czy 170 jakoś nie miałem wrażenia, że jest głośniej niż 140. Może trochę przygłuchy jestem a może to przez m pak? Chociaż raczej to pierwsze :D
Opublikowano
M pak ma wplyw na glosnosc? Myslalem ze to tylko stylistyczny zabieg. W kazdym razie 160 to normalna polska predkosc autostradowa w kazdym razie dla mnie i wedlug mnie jest w miare cicho. Mam Audi w sedanie i moze jest ciut ciszej ale nie wiele.
Opublikowano
Sprawdzone organoleptycznie: 3-litrowy diesel w sedanie przy predkosciach 160-170 spalal 8l, moj x przynajmniej 2l wiecej w takich warunkach
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
M pak ma wplyw na glosnosc? Myslalem ze to tylko stylistyczny zabieg.

 

Na pewno mpak zmienia aerodynamikę auta ale czy w takim stopniu aby zmniejszył głośność to nie wiem :).

Opublikowano
W akcesoriach M można kupić nakładkę dyfuzora. Nie wiem czy taki dodatek oprócz odcisku w co watpię obniżył by głośność w środku. A może coś na przód by lekko pomogło ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdziwy dyfuzor występuje tylko i wyłącznie z samochodami sportowymi i jego zadanie polega na odpowiednim kształtowaniu powietrza przy wyższych prędkościach (zwiększa docisk auta)... i niestety nie ma nic do czynienia z głośnością auta. :cool2:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Moje odczucia co do X-a - na autostradach na standardowym zawieszeniu bardzo fajnie i pewnie i bezpiecznie prowadzący sie samochód - do prędkości 180km/h jak najbardziej przewidywalny, komfortowy. Co do wyciszenia to super cicho nie będzie ale ostatnio gnałem z takimi prędkościami i jakoś nikt nie oponował że uszy puchną. Nie jest źle a pasażerowie jak nie polukają na zegary to raczej nie zorientują się że tak szybko jadą. W dieslu myślę że dużo gorzej nie będzie z hałasem. Prowadzenie ok.

Koła 18 cali i zawieszenie standard

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.