Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

zbliża się zima i po głowie chodzi mi garażowanie mojej 7er z racji tego że mieszkam na osiedlu a osiedlowe garaże są ciasne i co gorsza krótkie mój long nie mieści się... jedną zimę stał na dworze pod plandeką którą na niego kupiłem, szukałem garaży ale wszystkie w okolicy są małe i tu właśnie narodził się pomysł postawienia sobie garażu-blaszaka

 

chciał bym znać opinie ludzi którzy taki garaż użytkują do trzymania samochodu, jak to się sprawdza, czy jak się jakoś ociepli to będzie ok, czy wilgotno się tam nie robi od różnicy temperatur i np woda na ścianach się zbiera itp, patrzę na allegro to są garaże takie 6x6 metrów więc akurat by mi pasowało bo chciałem jeszcze trzymać tam jaguara który zimą nie będzie jeżdżony

 

jeszcze jedno czy taki garaż można później rozmontować i przewieść gdzie indziej i złożyć go ponownie, oczywiście też zrobić wylewkę pod niego

 

czekam na opinie i sugestie pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To inny kolega taki garaż montował rok temu.Mój już jest dość stary czyli ok 10 lat.

Zamówiłem sobie taki co by nie gnieść się w nim ma wymiary 3,5 szerokości na 6 długości wysokość na wjeździe 2,40 schodzi na końcu spadu na 1,9.

Każde normalne auto mieści się bez żadnych problemów, wylaną mam posadzkę na której stoi.Drzwi normalne dwuskrzydłowe-połówki.Kolega ma w podobnym drzwi garażowe unoszone do góry i nie jest z nich zadowolony. Drzwi te strasznie mu klekocą i podczas otwierania można dostać nimi nieświadomnie w zęby :mrgreen:

Jestem z niego zadowolony. Mam zamiar wyłożyć go watą i wykończyć płytami.Ale jakoś tak zawsze...............

W zimę samochód jest czysty i nie zaszroniony.Nawet jeżeli jest duży mróz to auto nie szronieje.

W lato natomiast jest zaj.ebiście gorąco, ale flaszkę wypić się da :mrgreen:

Tak podczas różnicy temperatur kiedy jest zimno i potem temperatura znacząco wzrasta to garaż się poci.

Teoretycznie można garaż rozmontować i przewieźć bo jest on skręcany na śruby.Ale to już nie będzie to bo to jednak blacha i kształtownik które podczas transportu zawsze coś tam się zdeformują i potem otwory na które był wcześniej skręcony mogą nie za bardzo trafiać w siebie.

Wiadomo że murowanego nic nie zastąpi, ale żeby nie robić sobie kosztów typu projekty,materiały budowlane, murarz ta alternatywa jest jak najbardziej słuszna :cool2:

Jeśli mogę jeszcze doradzić to najlepiej przyjąć szerokość na jedno auto więcej jak 3 metry, bo tak to będzie ciasno i nawet nie za bardzo jest jak drzwi otworzyć.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

dzięki za odpowiedź, myślałem właśnie o wymiarach 6*6 metrów bo jaguar i 7 mają ponad 5 metrów, ale są też bardzo szerokie i w sumie było by może i trochę ciasno, najchętniej kupił bym taki 9*6 metrów z 3 bramami i miał sporo przestrzeni wolnej między autami bo w środku nic by nie stawało no chyba że jakieś 3 autko by się kupiło lub quada lub motor ;)

 

co do drzwi otwieranych do góry to mam takie w osiedlowym garażu co racja to mogą uderzyć, po za tym otwierane na boki są tańsze

 

o rozmontowanie pytam bo chciałem to stawiać na razie na działce kolegi, a w przyszłości przewieść na swoją za jakieś może 2 lata, bo takiego drogiego prezentu bym mu nie robił żeby garaż zostawić na 3 samochody :)

 

ocieplać będziesz dach i ściany czy tylko dach ?

 

jakieś dodatkowe wywietrzniki robiłeś żeby się mniej pocił czy dopiero przy ocieplaniu bo ta kto jak się poci to może się wilgoć zbierać miedzy ściana a ociepleniem?

 

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiem, ale już taki urok blachy że się poci.

Zamierzałem dać watę i na to sklejkę.Steropian nie bo myszy zjedzą.

3 metry szerokości na samochód to mało.Te 3,5 to takie optymalne-możesz drzwi otworzyć i wysiąść normalnie.

ec2Wze6.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Rozumiem że koledze chodzi o płyty z twardej wełny ? To się nie będzie pocić na blasze falistej, bo w wybrzuszeniach blachy będzie krążyć powietrze (warto zostawić na dole szparę, nie dojeżdżać z ociepleniem do podłoża). Na wełne folia paroprzepuszczalna i można dawać sklejki, osb czy co bądź :cool2:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.