Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Was serdecznie.

 

Mój sąsiad fanatyk oszczędzania zresztą tak jak ja, montuje takie oto ustrojstwa do swoich aut i mi to poleca w szczególności na zimę.

 

Te oto coś kosztuje około 200zl i ponoć wybitnie zmniejsza spalanie , a zimą to już w ogóle ...

 

To cudo to po prostu mocna grzałka montowana gdzieś w obieg wody i po zapaleniu auta(czy nawet zapłonu) podgrzewa wodę w aucie do temp roboczej ponoć w około 1-3 min w zależności od auta.

 

Jakie efekty? Auto mniej pali bo szybciej się nagrzewa-ten efekt jest bardzo odczuwalny zimą, A dodatkowo nie marzniemy w aucie bo ponoć juz nawet po chwili leci ciepłe powietrze z nawiewu...

 

mam pytanie , czy to jest bezpieczne dla silnika(mam na mysli takie szybkie zmiany temp) sąsiad mówi ,że w nowych audi podobne ustrojstwa montują fabrycznie...

 

http://imageshack.us/a/img600/2002/1den.th.jpg

 

http://img15.imageshack.us/img15/8200/k4rb.jpg

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

takie garażowe webasto :mrgreen:

 

moja koleżanka polewa silnik wrzątkiem (serio) i myje akumulator , tez podobno działa :cool2:

 

dlaczego mnie nie dziwi ten wątek alduwiel

Opublikowano

Według mnie ma to sens... grzałka nie od razu uderza temperaturą tylko stopniowo nagrzewa wodę więc dlaczego miałaby cos uszkodzić. Pomysł jest ciekawy i tani... mi się podoba :)

 

Wysłane z mojego Q10

Opublikowano
(...)mam pytanie , czy to jest bezpieczne dla silnika(mam na mysli takie szybkie zmiany temp) sąsiad mówi ,że w nowych audi podobne ustrojstwa montują fabrycznie...(...)

 

Seryjne Webasto ma 4,5 kW mocy grzewczej. Wątpię, aby ta gorzałeczka tyle miała, więc z tego punktu widzenia jest to bezpieczne.

 

Bardziej martwiłbym się jednak o instalację elektryczną, alternator oraz akumulator. Włączenie tej grzałki, to znaczne obciążenie alternatora a co za tym idzie silnika, a trzeba pamiętać, że jest on przecież zimny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

cytat arnolda:

Według mnie ma to sens... grzałka nie od razu uderza temperaturą tylko stopniowo nagrzewa wodę więc dlaczego miałaby cos uszkodzić. Pomysł jest ciekawy i tani... mi się podoba :)

 

No mi też ,ale nie wybucham entuzjazmem - żebyście mnie nie z pałowali jak to zwykle bywa :D

 

nie wiem dokładnie kiedy to zaczyna działać ,a kiedy przestaje- coś chyba musi tym sterować? Jakiś termostat?

 

To chyba na próbę sobie to zainstaluję :norty:

Opublikowano

pisałem już o tej grzałce, jezeli ktoś to zrobi to jak najbardizej, są całe gotowe zestawy na allegro z wszystkimi przewodami

wiele diesli ma takie grzałki montowane fabrycznie, napewno miały dci i jtd

Opublikowano

O coś takiego chodzi?

http://www.motointegrator.pl/s/lp-defa/

http://www.motointegrator.pl/szukaj/instalacje-ogrzewania-postojowego-defa-602/

 

Generalnie moim zdaniem ma to sens, tylko że ja bym się obawiał o to czy przy grzałce zrobionej chałupniczą metodą nie dojdzie do jakiegoś zwarcia, przeciążenia instalacji itp. Mimo wszystko plus dla pomysłodawcy za kreatywność.

 

Pamiętajcie że w naszych E9x za dodatkowe szybsze dogrzanie kabiny odpowiada pomocnicza pompa wody którą od razu po uruchomieniu samochodu korzysta z ciepłego obiegu podgrzewanego temperaturą spalin.

Opublikowano
Problem niedogrzanego diesla niczym w starze xD W mojej oklicy założył sobie to monter gazu co by mu auto szybciej na gaz przechodziło zimą, sterowane wyłącznikiem... efekt auto mu się kiedyś spaliło bo zostawił a grzałka grzała :p trzeba mądre sterowanie do tego:)
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Witam na allegro jest tego masa, to sie nazywa podgrzewacz/dogrzewacz wody/podgrzewacz płynu,

np:

http://allegro.pl/dogrzewacz-wody-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-hb-i3607642380.html

dużo marek to montowało m.in. bmw czy mercedes

Ciekawostką jest ze w m47 w e46 też to było montowane, Ciekawe czemu przestali.

Sam mam zamiar takie coś sobie zamontować tylko najpierw muszę się dowiedzieć w które miejsce to wpiąć, i skąd wziąść zasilanie bo aku jest w bagazniku,

może z tej klemy pod maską (+) a masę- od karoserii to chyba nie będzie dobrym pomysłem, bo podobno wtedy prąd będzie "dzodził" po całym "samochodzie" ;)

Opublikowano
Wyśle że głupie to nie jest;Można by było spróbować tylko pytanie gdzie się wpiąć z tym w naszym układzie chłodzącym :?:
Opublikowano
moja wiedza pozwalała by zrobić włącznik w kabinie on/off, natomiast w necie krąży poradnik jak to zrobić w fiacie stilo z czujnikiem, gdzie po osiągnięciu 65*C urządzenie się samo wyłącza.
Opublikowano

Te prostrze dzialaja na zasadzie podgrzewacza przeplywowego bez sterowania, napiecie po stacyjce i chodzi ustrojstwo :wink:

 

Jezeli nie jest sterowane to podgrzewa do oporu (czy to lato czy to zima), nadmiar oczywiscie odprowadzi chlodnica, tylko szkoda tego pradu, przeciesz nie jest on darmo :wink:

 

Takie rozwiazanie moze i sprawdza sie tam gdzie zimo jest przez 8 miesiecy :8)

 

Moim zdaniem oszczednosc moze nie byc taka wielka jak pisza.

 

A moze nawet strata jest :P nigdzie nie znalazlem informacji jakiej mocy jest grzalka. Testy defa byly przeprowadzane w temp -20c czyli troche lipa bo w PL mamy taka temp moze przez 3 tyg.

Opublikowano
Ja myślę że oryginalnie to jest tak że jak się rozgrzeje (załóżmy do 85 st) to zostaje odcięty prąd i już nie grzeje i nie pobiera prądu... trzeba jakiś termostat a to chyba jest prądogłodne bo kurde nie ma konektorków tylko śruba i nakrętka:p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Na bank jest jakiś czujnik temp. i kończy grzanie wody po osiągnięciu temperatury roboczej.... Co do spalania to sąsiad zarzeka się ,że pali mniej z tym cackiem i ma to juz w 2 autach ( dla silnika też chyba dobrze bo się szybciej olej nagrzewa zimą=lepsze smarowanie i dłuższa żywotnośc)
Opublikowano

Przyrko mi ale wiekszosc tych prostych grzalek defa nieposiada czujnika, czyli pracuje non-stop (stad tez koledzy na "sasiednich" forach opisuja jak samemu zrobic on/off).

 

Wciaz brakuje mi informacji o mocy tych grzalek, pow. grzania nie jest duza.

 

 

Odczucie oszczednosci moze byc bardzo subiektywne, moze owa grzalka mobilizuje urzytkownika do eco drivingu :wink:

 

Mialem kiedys samochod, krecil on 9,3l po miescie, sprzedalem go tacie ktory kreci 8l po tym samym miescie, gdyby zamontowal grzalke okazalo by sie ze jest ona panaceum na wysokie spalanie :wink:

 

Troche malo informacji podaje producent.

Opublikowano
Na bank jest jakiś czujnik temp. i kończy grzanie wody po osiągnięciu temperatury roboczej....

można zrobić na 2 sposoby :

1) przełącznik, którym sami wyłanczamy grzałkę

2) czujnik temp. czyli po osiągnięciu danej temp. grzałka sama się wyłancza

tu jest manual do stilo:

http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/manual-Jak-zamontowac-grzalki-zarowe.pdf

na allegro jest uniwersalna grzałka, tak jak pisałem z wszystkimi przewodami tylko jej nie mogę teraz znaleść, jak odnajdę wkleję :)

 

znalazłem, oto i ona :

http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-diesel-pod-parownik-reduktor-i3679826488.html

 

:D

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.