Skocz do zawartości

BMW e36 compact m43b19 przygasa gdy spada z obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. :)

Mam pewien problem z moim BMW e36 compact m43b19 1.9 rok 1999. Przebieg 191000, Benzyna bez LPG.

Kupiłem autko pare tygodni temu i zapalił mi się błąd elektroniki silnika. Myślałem, że to związane z sondą lambda po podobno jakiś czas temu była wymieniana i nie został usunięty błąd. Silnik chodził idealnie z początku ale później zaczął spadać z obrotów tzn gdy dojeżdżałem do skrzyżowania, wciskałem sprzęgło spadał do 500 obr i te obroty lekko falowały 500-600 obr ale gdy już ruszyłem nie było żadnych problemów. Parę dni później pewnego ranka gdy odpaliłem o rano palił na 3 cylindry. Pojechałem do mechanika podpiął go pod komputer i pokazało, że 4 cewka nie działa. Wyjeliśmy świecę na 4 cylindrze i była w tragicznym stanie ( osmolona z nagarem i wypalona ) wsadziliśmy inna używaną i pod odpaleniu chodził znowu na 4 cylindry. Wykasował mi błąd, wymieniłem 4 nowe świece ( dwu elektrodowe dedykowane dla tego silnika ) I chodził dobrze ale znowu pa po paruset kilometrach zapalił mi się błąd elektroniki silnika i zaczął spadać na 500 obr gdy dojeżdżałem do skrzyżowania.... Mechanik powiedział mi, że bierze olej na 4 cylindrze i nie obejdzie się bez ściągania głowicy obejrzeniu uszczelniaczy a w najgorszym wypadku wyciągnięcia silnika i wymienianie uszczelniacza wału korbowego... Czytałem od " Odmie " Ale jedni piszą tak a drudzy inaczej... Sam już nie wiem co robić i mam nadzieje, że pomożecie mi. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeżeli po wymianie świec i po przejechaniu kilkuset kilometrów świeca znowu jest zaolejona to głowićę ściągamy na bank. Jeżeli była by to odma to wszystkie świece były by tak samo zaolejone.Może być jednak jeszcze gorzej a mianowicie pierścienie.
Opublikowano
Po podłączeniu po komputer pokazało, że uszkodzona jest czwarta cewka. Ale wymieniłem świece i było dobrze ale na kilkaset km... Jutro będę miał nowe przewody i zobaczymy o będzie... A jak już nie przewody to szukam cewki. Nowa cewka 400 zł to mnie troche przeraża :) Używana 80 - 140 zł ale kto wie czy będzie sprawna w 100 % :) Gdy wymieniałem świece na nowe nie były zaolejone, były suche. Ta jedna była zaolejona i to porządnie ale to moim zdaniem dlatego, że jechałem do mechanika na komputer na 3 cylindrach ;) 4 cylinder nie przepalał no ta 4 świeca dostała po dupie i wyglądała jak wyglądała. A co do oleju to zawsze rano jak odpalam puści chmurkę dymu nito szarego ni niebieskawego... Na zimnym silniku bo jak się rozgrzeje nie zauważyłem żeby dymiła... A jak już będe miał ściagać głowice to idze do szlifu, wymieniam uszczelkę pod nią, uszczelniacze zaworów i pierścienie na tłokach żeby już zrobic wszystko raz a porządnie. ;)
Opublikowano

Witam wszystkich :)

Mianowicie mam identyczny problem z moja bawarka dokładnie ten sam silnik i rok. Więc chciałbym się dowiedzieć czy rozwiązałeś ten problem u siebie i co było jego przyczyną. Szczerze mówiąc już się w niej gubię bo nie wiem czego może być to przyczyną :x . Nie chce na darmo wymieniać czegoś co może być sprawne więc proszę o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam miłośników Bawarek :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Silniczek poskładany wszystko ładnie pięknie jeżeli chodzi o kompresje i spalanie oleju : ale jeżeli chodzi o to falowanie na obrotach i nie równą pracę znaleźliśmy w końcu przyczynę :) Mianowicie w moim to uszkodzone dwa wtryski... Tzn jezdzic na tym mozna ale bedzi chodzic tak jak to chodzi wiadomo... Po prostu te dwa wtryski podają za dużo paliwa na cylinder w wyniku czego on tego nie przepala, jest zla emisja spalin, sonda lambda wyłapuję błąd i z tąd ta nie równa praca :) na kompie pokazało sondę i już chciałem zamawiać nową ale gdy zajrzeliśmy głębiej w nią sprawdziliśmy jaka dawkę paliwa podają wtryskiwacze i wyszło co wyszło :) Zamówiłem całą listwę wtryskową na Allegro. Koszt nie taki zły bo cała listwa czyli 4 wtryski za 100 zł + 20 zł przesyłka :) ( wtryski używane nowych nie spotkałem na allegro do tego silnika no ale wybierze się te dwa z czterech na listwie ) :) Ogólnie remoncik wyszedł mnie z cześciami olejami filtrami 2100 zł plus teraz te 120 zł za wtryski :) Dzisiaj zamówiłem listwę w czwartek będzie i jak już będzie założona dam znać :)
Opublikowano
A co do remontu silnika wymieniłem wszystko od uszczelki pokrywy zaworów po pierścienie tłokowe :) Teraz silnik jest praktycznie jak nowy :) Na dotarciu :)
Opublikowano
Sory że zejdę trochę z tematu, ale ile zapłaciłeś za wymianę uszczelki pod głowicą w M43? czy sam wymieniałeś?
Opublikowano
Sama wymiana to nic. Jest jeszcze planowanie głowicy a koszt tego to okolo 350 zł plus uszczelka i robocizna czyli około 1000 zł....
Opublikowano
Ja moge zamknąć już posta bo mam problem z głowy :) Co do falowania i spadku z obrotów okazało się, że winę miały 2 wtryski :) Kupiłem na Allegro całą listwę wtryskową za 100 zł, przełożyliśmy wszystkie 4 wtryski i teraz chodzi jak zegarek :)) Ogólnie po całym tym remoncie po odpaleniu silnika w ogóle go nie słychać tak cichutko i równo pracuje :) Pomimo dużych kosztów ( 2170 zł ) jestem zadowolony bo mam teraz praktycznie nowy silnik na dotarciu :) W kosztach tych są też oleje płyny filtry i paski :) Zamiast pchać w nią inny niewiadomego pochodzenia silnik wolałem wyremontować ten i teraz wiem co mam pod maską :) Pozdrawiam :) :P :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.