Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ma mały problem odnośnie temperatury silnika BMW e39 520D. Otóż temp silnika nigdy nie dochodzi do 90 stopni.. zawsze wychodzi ledwo co za niebieskie pole, ewentualnie do 1 kreski. Z mojej diagnozy wynika, że to termostat... i to CHYBA główny.. po odpaleniu odrazu ciecz chłodząca krąży do chłodnicy ( to się chyba nazywa duży obieg tak? ) A ciecz nie powinna dochodzić do chłodnicy póki silnik się nie rozgrzeje i nie będzie miał 90 stopni tak?

 

Moje pytanie brzmi.. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa takowy termostat bo ten mój który wymontowałem otwiera się w wrzątku normalnie jak sprawdzałem..

Załączam zdjęcie :

http://img179.imagevenue.com/loc335/th_311575125_termo_122_335lo.jpg

 

1- gdy wsadze do wrzątku się otwiera

2- gdy wadze do wrzątku sie wydłuża ( czyli dociska do bloku silnika )

3- ta komora prowadzi do chłodnicy odprowadza ciepłą ciecz..

 

Czy ktoś wyjaśniłby mi zasadę działania tego termostatu szczegółowo? Bo sądzę, że to przez niego nie nagrzewa mi sie na desce rozdzielczej temp silnika..

 

Drugie pytanie... czy da rade kupić w sklepach sam termostat bez obudowy? na internecie są tylko z obudowami... chodzi mi o sam termostat :

http://img158.imagevenue.com/loc68/th_311933778_samtermo_122_68lo.jpg

 

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co tu da wrzucanie termostatu do wrzątku, jak prawidłowo powinieneś grzać wodę z termostatem i sprawdzać termometrem kiedy się otworzy.

Jeśli ledwo co wychyla ci się poza niebieskie pole, to na 99% główny masz uwalony, przez ten od EGR aż tyle to nie da rady wystudzić silnika.

W sumie to zamiast wałkować zasadę działania, wymienić na nowy i spokój.

A termostaty sprzedawane są z obudową, bo jest to plastik, który pod wpływem zmian temperatury traci z wiekiem swoje właściwości, i może pęknąć.

Opublikowano

Oczywiscie, ze mozna kupic bez obudowy. W kazdym razie do mojego mozna 520i M52 Ale nie polecam. Gdy wymienialem swoj termostat, sprzedawca polecil mi wymiane obudowy, poniewaz czesto ciekna po wymianie. Jak kolega Shadow69 napisal "bo jest to plastik, który pod wpływem zmian temperatury traci z wiekiem swoje właściwości, i może pęknąć."

Ja nie sluchajac sprzedawcy zalozylem stara obudowe, wszystko bylo ok ....przez krotki czas, pozniej zaczelo kapac z obudowy. Raz zdjalem i uszczelnilem czerwonym silikonem. Nie pomoglo. Ostatecznie kupilem nowa obudowe i uszczelki. Wymienilem i teraz sucho. U mnie obudowa nie pekla ale na pewno sie odksztalcila.

Wymien termostat z obudowa i bedziesz wiedzial czy to bylo przyczyna.

Wina moze lezec rowniez w zapowietrzeniu ukladu lub czujniku temp.

W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano
A może ktoś mi opisać jego działanie? wraz z numerami 1,2,3 które są na zdjęciu? Chodzi o ciekawość działania... bo z tego co mi na umyśle leży to on działa jakoś odwrotnie..
Opublikowano
Chłopie. Otwiera się na duży obieg albo zamyka. Tylko sprężyna odchyla to okrągłe uszczelnienie co idzie do chłodnicy i tyle to jest proste jak budowa cepa i już dawno powinieneś go wymienić :mrgreen:
Opublikowano

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Widzę, że koledzy nadal nie zrozumieli mojego pytania.. Jeśli chodzi o termostat wymieniłem na nowy i nadal nic, tak samo. tom3653 - to nie jest termostat taki jak mam ja, ten co podałeś dawno ogladalem go i wiem jak działa, ja mam dwuzaworowy i jeszcze z zaworkiem ktory przepuszcza ciecz z chlodnicy.. Chodzi mi konkretnie o moj termostat a komentarze typu WYMIEN TERMOSTAT mi nic nie dają, chciałbym wiedzieć jak on działa, widziałem schemat obiegu z dwuzaworowym termostatem ale nie pokrywa sie z tym moim termostatem.. Póki co nadal jest to dla mnei czarna magia..
Opublikowano
Jaki termostat kupiłeś? Jakiej firmy? Zobacz po kilku km czy chłodnica nie jest ciepła czy nie puściło na duży obieg jeśli tak to masz nowy wadliwy termostat i musisz kupić nowy i zasada działania nic tu nie pomoże bo kupiłeś wadliwy termostat
Opublikowano
No właśnie o to chodzi, że od razu idzie na chłodnice, robi się gorąca. Nie mogę zrozumieć od czego zależy kiedy idzie na chłodnice ciecz przez komore ( 3 ) widoczna na moim rysunku.. przeciez termostat jest w innej komorze.. co jest w kadłubie silnika przy ten komorze ( 3 ), przecież między komorami jest uszczelka..
Opublikowano

Tak jak pisze danielxc717 musisz sprawdzić czy termostat nie puszcza za wcześnie na duży obieg, dolna rura w chłodnicy.

Wyświetl sobie temp. silnika i sprawdź będziesz wiedział co jest grane.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Wymień termostat egr jeżeli po wymianie głównego termostatu nie ma efektu.

Miałem to samo poprzedniej zimy też wymieniłem główny bo "niemożliwe jest by przez egr się tak nie dogrzewał" po wymianie efektu brak, wymiana termostatu egr załatwiła problem.

Przy uszkodzonym termostacie egr woda też idzie od razu na duży obieg sprawdź sobie węże dochodzące do tego termostatu i jak są one połączone z blokiem silnika i z chłodnicą.

Co do tego że termostat jest w innej komorze obudowy to dlatego że kanały w pompie wody są odpowiednio ukierunkowane i tamtędy woda odpowiednio przepływa.

Powodzenia w walce z temperaturą.

Opublikowano
Wracam do tematu, dziś wymieniłem termostat EGR.. po 6,5km temp silnika stoi w pionie.. Pozdrawiam użytkowników, którzy kazali mi wymienić główny termostat.. przez nich bylbym stratny jakies 250zl. Zatkałem gumą termostat EGR, zalozylem.. i temp silnika sie nagrzala co oznaczalo ze termostat EGR byl do wymiany. Teraz wszystko smiga jak należy :) Pozdrawiam.
Opublikowano
Pozdrawiam użytkowników, którzy kazali mi wymienić główny termostat.. przez nich bylbym stratny jakies 250zl.

Oj tam stać Cie na taką furę to i 250 zł się znajdzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Przecież przez internet ciężko zdiagnozować w 100% usterkę. Zdarza się tak, że nowy główny termostat jest wadliwy więc gdybyś wymienił termostat egr i nic by to nie dało to równie dobrze mógłbyś teraz "dziękować" drugiej połowie, która doradzała wymiane tego termostatu :roll: Najważniejsze że usterka usunięta :cool2:
Opublikowano
Przecież termostat EGR normalnie mogłeś sprawdzić nawet na forum jest i tak jak kolega wyżej piszę że mogło być odwrotnie i byś dziękował przeciewnej stronie. PO prostu nie sprawdziłeś i miałeś szczęście.
Opublikowano
Up czytaj posty, napisałem ze sprawdzilem ten termostat EGR i dlatego go wymieniłem, nie lubie pakować kasy w błotko : p dobra bo sie kłotnie zaczna, dokladnie jak kolega napisal.. wazne ze usterka naprawiona. Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.