Skocz do zawartości

525iX- swap z M50B25 na M50B25TU, EWS, elektryka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się powoli do przekładki jednostek jak wyżej.

Sytuacja jest taka:

-biorca to iX z maja '92, bez vanosa i EWS, komputera nie pamiętam

-dawca to iX z maja '94, z vanosem i EWS, ECU i reszta Bosch (413).

 

Z tego co się dowiedziałem, potrzebuję:

-wiązka z vanosa, z EWS

-przepływka z vanosa

-sam moduł EWS.

 

Nie posiadam stacyjki i kluczyków od dawcy (z auta został tylko silnik, część osprzętu i komputer).

Czytałem, że do odpalenia auta potrzebuję albo stacyjki albo odpowiedniego kluczyka. Da się to jakoś obejść? Widziałem filmiki z bypassem immo, ale jakoś nie czaję do końca tematu.

 

Mógłby ktoś pomóc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby z tego roku auto powinno mieć ews ale dla pewności sprawdz kolor naklejki na sterowniku.Srebrna naklejka jest ews,czerwona nie ma.W tym filmiku facet wstawia program kręcony i odcina sygnał z ews na sterownik.Jeżeli okaże się że masz ews to albo go wykodujesz-koszt jakieś 150-200zł,albo kupisz kręcony program sam na takim jeżdzę i śmiało mogę polecić-koszt 150zł,albo kupisz sterownik ale tu ceny są spore bo to rzadki sterownik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Auto z '94-dawca ma czerwoną nalepkę Boscha na ECU i w VINie jest pozycja immobiliser. W VINie biorcy nic takiego nie ma, jest tylko "instalacja alarmowa", kolor nalepki muszę sprawdzić.

Wynika z tego, że immobiliser nie jest tym samym co EWS?

 

Jeśli dobrze zrozumiałem, mam komputer bez EWSa. Jeżeli biorca również go nie posiada, to potrzebuję tylko wiązkę pod vanosa, bez EWS, przepływkę i można składać całość?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się.Potrzebujesz silnika z wiązką(wiązka jest taka sama dla ews i bez ews)sterownik,przepływka,czujnik wałka,czujniki spalania stukowego,listwę wtryskową z regulatorem.Resztę masz ze swojego silnika.

Ews to następca immo,to dwie odmienne rzeczy.

Tu możesz poczytać

http://dziadkowozy.com/viewtopic.php?f=46&t=179

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Mam jeszcze jedną wątpliwość.

Jako, że silnik, który będzie wkładany jest prawie goły, muszę kupić całą wiązkę. Wiem, że potrzebuję kabli pod vanosa do manuala. Tyle tylko, że motor jest od iX'a i trafi do iX'a, a w/g katalogu numery wiązek w "zwykłej" 5 i tej "czterołapnej" są różne. Czy będzie to generować duże problemy przy składaniu całości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zależy co tam jest jeszcze podłączone.Sama wiązka miedzy sterownikiem silnika a czujnikami musi być taka sama.Co najwyżej ma jakieś dodatkowe wtyczki.Jak wsadzałem do siebie m50b25v zamiast m50b20 to miałem dodatkową wtyczkę pod tps bo silnik z wersji gdzie był system antyposlizgowy(jedna przepustnica z dwiema wtyczkami).Ja zamontowałem zwykłą przepustnice z jednym tps i silnik trzymał obroty na jałowym prawie 3000tys.Nikt nie wiedział co jest grane a po obejrzeniu schematów elektrycznych dla tego silnika wyszło że ta wersja ma odwrotnie montowane kable we wtyczce tps.Po przelutowaniu kabli jest ok.Przy wyjmowaniu swojego silnika musisz dokładnie sprawdzić co gdzie jest podłączone.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.