Skocz do zawartości

E46 318i Ciśnienie oleju - Zapalająca się kontrolka oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Auto zakupiłem jakieś 2 tygodnie temu. Po jakichś dwóch dniach od zakupu zauważyłem wyciek oleju. Po umyciu silnika okazało się, że cieknie z oringów na zaworku podstawy filtra oleju. Kupiłem nowy zaworek z oringami, uszczelkę pod podstawę filtra, filtr oleju i olej Valvoline 10w40. Przedwczoraj mechanik wymienił mi to wszystko i oprócz tego odmę (wąż i zawór). Na następny dzień, rano po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) a silnik pracował jak diesel. Kontrolka nie gaśnie w ogóle, dopóki się delikatnie nie przygazuje do ok 3 tys. obrotów - po tym silnik zaczyna normalnie pracować i kontrolka gaśnie i nie zapala się już (nie zapali się do ponownego uruchomienia zimnego silnika). Problem pojawia się za każdym razem gdy samochód postoi chociaż z pół godziny - po odpaleniu głośno chodzi i swieci kontrolka cisnienia (po przygazowaniu wszystko wraca do normy).

 

Co może być przyczyną ?

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że każde takie uruchomienie zimnego silnika gdy nie ma cisnienia oleju i w dodatku dodanie mu obrotów bardzo go niszczy. :cry2:

 

Proszę o pomoc :roll:

Opublikowano
Wymienic 2 oringi ktore sa w obudowie filtra oleju gdzie w knidze jest napisane że powinny byc wymieniane przy każdej wymianie oleju.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Proszę o pomoc! Po tym jak mechanik wymienił ten zaworek zaczęły stukać panewki. Panewki po wymianie. Dół silnika przestał stukać. To teraz zaczęło coś cykać pod pokrywą zaworów. Dziwne jest to, że nie słychać tego kompletnie na zimnym silniku, tylko dopiero jak się rozgrzeje. Im bardziej się nagrzeje tym bardziej cyka coś i to w całym zakresie obrotów. Cykanie zwiększa częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów. Co to może znowu być ?

 

Cykanie nagrałem:

Opublikowano

Wszystkie stuki są spowodowane brakiem smarowanie.

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku.

Są 2 zawory przelewowe ,jeden na pompie ( zawór bezpieczeństwa) i w podstawie filtra, służący do utrzymania w układzie wymaganego ciśnienia.

Sprawdź rano przed odpaleniem czy masz olej w filtrze.

Nie można wykluczyć również wyeksploatowanie silnika,skoro stało się to po wymianie oleju.

Opublikowano
Witam, jak wymieniałeś uszczelkę w podstawie filtra oleju to przypadkiem twój mechanik nie smarował jej silikonem? :nienie: Jeżeli tak było, to niektóre kawałki silikonu mogły pozapychać kanaliki olejowe w podstawie filtra i stąd czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Wogóle ta cała podstawa filtra wymaga dość dokładnej uwagi ze względu na łatwość zanieczyszczenia i małe kanały wewnątrz.
Opublikowano
Wymieniłem jednak silnik - sam słupek. To teraz mam problem z wolnymi obrotami. Obroty falują od 500 - 1000. Dziwne jest to, że gdy podczas jazdy pozpędzonym samochodem wrzucę luz - to obroty nie spadają. Gdy wyhamuję auto np. przed skrzyżowaniem obroty spadają do 500 nawet niżej aż silnik prawie przygasa i spowrotem rosną do 900-1000 i tak kilka razy az się unormują mniej więcej (ale i tak delikatnie kuleje). Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik położenia wałka, sprawdzałem wszystkie podcisnienia i dalej to samo. Nie wyskakuje żaden check. Nie wiem już co robić... :(
Opublikowano

Twój wątek sie niewinnie zaczął

Po jakichś dwóch dniach od zakupu zauważyłem wyciek oleju

Z tego co nam napisałeś to wymieniłeś prawie wszystko

Wymieniłem jednak silnik - sam słupek
Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik położenia wałka, sprawdzałem wszystkie podcisnienia
mechanik wymienił ten zaworek
Panewki po wymianie
Kupiłem nowy zaworek z oringami, uszczelkę pod podstawę filtra, filtr oleju i olej Valvoline 10w40. Przedwczoraj mechanik wymienił mi to wszystko i oprócz tego odmę (wąż i zawór)

A na koniec napisałeś

Nie wiem już co robić...

Z tego wynika że oczekujesz porady , ale z początkowej banalnej usterki cieknącego oleju Ty wymieniłeś pół silnika to chyba były powody ku temu ale w opisach symptomów tych powodów to raczej jesteś skromny.

Na temat falowania obrotów tu na forum jest sporo napisane ale jak sam tego nie robisz tylko mechanik nie jest to samo.

Takie rzeczy jak przepływka sondy czy szczelność przewodów to podstawa.

Podłączyć do kompa i zrobić pod czas pracy - data live- i wklej na forum to coś się okaże .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jesli autor zmienił silnik to jednak był wyeksploatowany i to znacznie :wink: :wink: ale tak jak kolega napisał: zrób dobrą diagnostykę a podstawowo zmień raczej mechanika :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
No silnik wymieniłem, bo po wymianie panewek dalej cos stukało. Teraz jest wszystko w porząku poza tymi wolnymi obrotami.
Opublikowano

Z tymi falującymi wolnymi obrotami to najlepiej jak sie podepniesz do istniejącego wątku przy tym dobrze opisać objawy i co było do tej pory zrobione, bo do obecnego wątku fachmani nie zaglądają bo tylko nowicjusze będą tu zaglądać .

A tak na marginesie, czy na lewe powietrze były robione testy samostartem ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Mattii witaj !

Masz sporo racji bo czasem potrafi zrobić efekt połykacza ognia ;-) Dlatego nie sugerowałem tylko przezornie zapytałem

A tak na marginesie, czy na lewe powietrze były robione testy samostartem ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.