Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowy na forum , jestem także swieżo upieczonym posiadaczem BMW 316ti.

I wszystko byłoby pięknie bo samochód prowadzi sie fajnie , ale ( niestety zawsze jest ale) Odpalam samochód bez żadnych problemów, ssanie naturalnie wlącza sie automatycznie, i wszystko jest pięknie do płóki ssanie nie chce sie wyłączyć wtedy razem ze spadkiem obrotów do normalnej wartości wyłącza sie silnik. Po czym calkiem normalnie odpala sie na nowo juz bez ssania i nie ma dalej żadnego problemu. Może ktoś z Was spotkał sie już z czymś takim ?

 

Jakie sa normalne obroty dla tego silnika na biegu jałowym ?

 

Z góry dziękuje za rady .

Opublikowano
Problem polega na tym że jestem w niemczech a tutaj mechanicy ... no cóż. Byłem u jednego i swoim testerem sprawdzil ze nie ma błędów wiec odesłał mnie do ASO na komputer . W ASO powiedzieli że następny wolny termin maja 19 Listopada. Więc pojechałem do innego mechanika wymienił świece i coś tam jeszcze i zawołał 300 Euro... bajka. A problem trwa nadal ... najwyżej wytrzymam do 19 Listopada i pojade do ASO tam samo podpiecie kompa na dzień dobry to już 100 Euro :( Dlatego szukam jakis porad co i jak mogę sam sprawdzić . Bo autko podoba mi sie bardzo ale to gaśniecie w momencie kiedy ssanie sie wyłącza jest irytujace
Opublikowano

A odepnij przepływkę to nic nie kosztuje i sam możesz zrobić , chodziarz przy przepływce są inne objawy, ale nic to nie kosztuje.

A tak właściwie to nic nie piszesz jak to auto było serwisowane ? czy na bieżąco były wymieniane filtry ? płyny ? odma ?

A może przed twoim kupnem długo stało i coś się zawiesza ?

Czy faluje obrotami i gaśnie , czy po prostu gaśnie i koniec .

A jak reaguje jak go chcesz ratować przed gaśnięciem dodając delikatnie gazu? lub gazu do dechy?

A jak z kopceniem ? ewentualnie czy na czarno? czy na biało ? niebiesko ?

Hmm... Jak by go zalewało to od razu po uduszeniu by nie chciał odpalić a powiadasz że jak stanie to można go od razy zapalić i dobrze chodzi, raczej bym widział że nie dostaje paliwa lub elektronika.

Tak czy tak to trzeba go podłączyć do kompa i poproś o wydruki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wiec auto poprostu gasnie , jesli jest na biegu neutralnym to nie pomaga dodanie gazu . Chyba ze wlasnie jade np na 2 biegu , to poczuje tylko taki spadek mocy na chwile 2-3s ( dokladnie jakby brak paliwa ) i dalej jedzie w pozadku . Wystepuje to tylko i wylacznie kiedy wylacza sie ssanie. Auto nie kopci przynajmniej jeszcze nie zauwazylem, nie bardzo wiem jak bylo serwosowane przed kupnem z ksiazki wynika ze chyba nawet dosc solidnie. Mechanik u ktorego z tym bylem wymienil swiece i cos jeszcze ( to cos zmienia przy siwecach napiecie z niskiego na wysokie ) . I owszem powiedzial ze to auto stalo nim je kupilem ale oprocz gasniecia nic sie nie zawiesza, skad mechanik moze cos takiego zauwazyc nie wiem , zapytalem go czy trzeba juz wymienic olej powiedzial ze nie , ale i tak wymienie jak juz naprawie ten blad. A teraz pytanie co to jest ta przeplywka gdzie jej szukac i w jakim celu ja odpiac za co jest odpowiedzialna? I chociaz to glupio zabrzmi chcialem zobaczyc w jakim stanie jest filtr powietrza zeby go wymienic albo moze wyczyscic kompresorem przedmuchac, ale go nie znalazlem :( I co to jest ta odma ? Ja chetnie sam poproboje bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze przyloze sie lepiej jak mechanik do szukania , tylko potrzebuje pare rad :) Jakos w poprzednich moich autach wszystko bylo duzo latwiej znalezc :P

 

Na komputer jestem umowiony dopiero 19 listopada bo taki normalny mechanik powiedzial ze on swoim testerem nie zobaczy wszystkich bledow i ze musze do ASO

 

Czy jesli auto stalo moze to byc filtr paliwa ?

  • 3 lata później...
Opublikowano
Kolego który masz dokładnie silnik skoro ti domyślam się że compakt ale były n40 n45 N42 i N46 i wszystkie są na valvetronik i to on dawkuje powietrze. Nie ma tam typowego ssania. Chodzi ci o pompę wstępnego powietrza która włącza się po odpaleniu samochodu.http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3400-pom-pow-ukl-red-sub-szkodl-spal/i47648/kL/sN ta z rysunku tak? Normalne obroty to ok 700 poszukaj dokładnie w internecie były opisywane problemy z tą pompa i zaworem przy niej. Sprawdź też lewe powietrze. Daj odpowiedź wieczorem będę miał więcej czasu to ci powiem na co jeszcze spojrzeć,
Opublikowano
Kolego który masz dokładnie silnik skoro ti domyślam się że compakt ale były n40 n45 N42 i N46 i wszystkie są na valvetronik i to on dawkuje powietrze. Nie ma tam typowego ssania. Chodzi ci o pompę wstępnego powietrza która włącza się po odpaleniu samochodu.http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3400-pom-pow-ukl-red-sub-szkodl-spal/i47648/kL/sN ta z rysunku tak? Normalne obroty to ok 700 poszukaj dokładnie w internecie były opisywane problemy z tą pompa i zaworem przy niej. Sprawdź też lewe powietrze. Daj odpowiedź wieczorem będę miał więcej czasu to ci powiem na co jeszcze spojrzeć,
Opublikowano
Mam e46 143km 1995cm3 4 cylindry valvetronic, wszystko dziala perfekcyjnie jedyny mankament to jak temperatura wchodzi rowno na pierwsza biala kreske to jest chyba 62stopnie To nie zaleznie czy gaz vzy benzyna jadac na biegu czuc przez 3 sekundy przerywanie i dalej ok a gdy zlepie ta pierwsza kreske jak stoje na swiatlach to poprostu gasnie zauwazylem ze w tym momencie gdy lapie pierwsza biala kreske na temperaturze to jest spadek obrotow tzn odpalam zimny trzyma 1100 po czasie schodzi na ok 900 tak trzyma a na pierwszej kresce rowno na pierwszej bialej schodzi na 750 w mimencie tego zejscia jak nie jade to zgasnie a jak jade lekko przerwie i dalej ok, wszystko zwiazane tak z ta pierwsza kreska temperatury, mohe z tym zyc ale dokopalem sie do podobnego problemu dlatego napisalem po zgaszeniu silnika jak odpale i odrazu ponad pierwsza biala kreska wsxystko ok a jak zimniejszy to znowu jak dojdzie do bialej lekko przerwie a na swiatlach zgasnie i odrazu da sie odpalic i dalrj wszystko ok
Opublikowano
Mam taka czesc jak ma rysunku to co rozkrecic ja i skrecic cos ppdmuchac? Pelne dane pojazdu to w e46 318i touring rok 2003 valvetronic 4 cylindry 143km jak juz osiagnie pierwsza biala kreske temperatury to schodzi rowno na niej na 750 obrotow i tak juz jest caly czas jak zgasze i odpale to tez ma 750 0brotow ze wszystkiego jestem zadowolony nie ma falowan nie ma dlawienia wszystko ok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer i będzie jasność, skąd jesteś? Może ktoś podepnie się z okolicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy to jedno a drugie to parametry podczas jazdy pod obciążeniem, oczywiście w momencie kiedy pojawia się problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolego mocherowymocher sprawdź błędy tak jak pisze kolega maniek, nie ma się co napalac że to pompa bo działa ona tylko po rozruchu na zimno i nie powinna pracować więcej niż 90 sekund jak odpalasz i jedziesz bez przerwy pompa już dawno nie pracuje. Do obydwu kolegów jaki macie olej? I do kolegi snajpera przepływomierz mierzy ilość powietrza docierajacego do silnika, jest ona na zewnątrz obudowy filtra powietrza w kierunku silnika. Filtr powietrza jest po prawej stronie. Z przodu silnika w obudowie. Jest przykrecony na karoserii dwoma dziesiątkami i cybantem. Następnie od spodu odkrecasz śrubki odma to odpowietrzenie silnika i skrzyni korbowej. Elementem który się psuje jest separator która ma za zadanie odzielac olej spowroten do miski i powietrze do kolektora ssacego. Przez wadl
Opublikowano
Sorki że w kilku postach opisuje ale telefon nie pozwala na dłuższe pisanie. Przez wadliwe uszczelnienia może dostawać się lewe powietrze do silnika właśnie przez separator. Kolejno filtr powietrza http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_0948-tlumik-szmerow-ssaniawklad-filtra/i47649/kL/sN separator z przewodami http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3180-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/i47649/kL/sN przepływomierz http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_0949-przeplywomierz-powietrza/i47649/kL/sN odpowiedz też na poprzednie pytanie
Opublikowano

Na wstępie chciałem podziękować za odpowiedź (bardzo szybką) wynalazłem problem podobny z 2013 roku, postanowiłem sie zalogować i napisać a tu taka niespodzianka jeszcze po godzinie pierwsza odpowiedź, a więc: jeśli chodzi o pytanie jaki to silnik odpowiedź : nie wiem ( gdzie to się sprawdza)

Filtr powietrza wymieniałem, przepływomierz też wymieniłem na orginalny. Jedynie co zostaje ten separator oleju, ale nie będę się do niego dobierał bo instynkt mówi mi że to nie to. Po zakupie buni pół roku temu był jedna wielka lipa tzn: hamulce z tyłu trzymały, przerywał przy ruszaniu dodatkowo robił kangura jak ruszałem, podczas jazdy gasł na biegu jałowym przy dojeżdżaniu do świateł do tego benzyny palił oj z 13 litrów po mieście i tak mógłbym jeszcze coś powypisywać. Dzieki temu forum zrobiłem wszystko ale to naprawdę wszystko nieraz metodą prób i błedów nieraz strzał w dziesiątke, powymieniałem filtry świece oleje odpowietrzyłem wszystko wymieniłem przepływomierz, usunąłem lewe powietrze i jeszcze różne inne rzeczy takie jak przepustnica czyszczenie opisywane na forum. Auto jest teraz tak zajebiaste że szkoda mi z niego wysiadać założyłem gaz poczytałem tu na forum jaki najlepszy i taki założyłem chociaz to walvetronic smiga zajebiaszczo na gazie i spalanie 10l gazu na 100km w trybie mieszanym więcej trasy. dodatkowo poczytałem i9 postanowiłem kupić kabel i mam go do inpy , inpe też mam w wolnym czasie popróbuje. Olej mam 0W40 bo taki był tyle ze był castrol a ja wlałem petronas syntium bo taki mam tani (30zł litr) a moja bunia co 2000km wypija litr. Bez obrazy ale nie bedę nic grzebał przy separatorze bo nie wiem co to i jak to, a najbardziej boje się że coś spierdziele bardziej niz mam i wróci do poprzedniej formy czyli brak przyjemności z jazdy. Wydaje mi sie że ten problem o którym pisze taki sam miał kolega co założył post w 316ti i tak mi mówi intuicja że to było to samo, z tym lekkim przerwaniem i czasami zgaśnięciem. Ale jeśli nikt nie miał więcej czegos podobnego to tak będę jeździł bo to wsumie nie przeszkadza podczas jazdy ledwo sie poczuje na moment a jak się złoży że stoję gdzieś i zgaśnie to odpalam i jadę. Jeszcze raz dziekuje forumowiczom bo tak wyrychtowałem dzieki forum autko że jest kosa i na światłach nie wymiękam pzdr

Opublikowano
Jeszcze raz opisze w skrócie jak ktoś ma tak samo niech napisze: Skończyłem przed chwila robotę idę do autka wsiadam odpalam strzał jak zawsze odpala za pierwszym obroty trzyma równo 1100 przez chwile potem równo 900 bez falowania równo trzyma ruszam jadę mam czerwone staję, wskazówka temperatury równo koniec niebieskiego, obroty dalej równo 900 mówię do siebie oho zaraz przełączy się na lpg, i tak jest mówisz i masz obroty przy przełączeniu lekko na 500 i wracają na 900, ja dalej na czerwonym i nic nie ruszam ani gazem ani kierownicą no i cacy mam gaz, no to ruszam na zielonym jadę trochę więcej gazu na lpg nie żałuję, no i temperatura lekko przed pierwsza białą kreską przedemną góra to w gaz 5 bieg ładnie idzie w połowie góry poczułem to o czym pisze od początku lekkie przerwanie , no i mówię do siębie skończy się góra stanę na światłach puszcze gaz i bedzie te okoo 700 obrotów czy tam 750 bardzie wydaje mi się że 700 no i tak mam i stoi równo na 700 nic nie faluje i jest zajebioza. Eię morał taki jak od początku na pierwszej białej kresce schodzi z 900 obrotów na 700 w momencie tego zejścia czuć jadąc na biegu leciutki przerwanie 3sekundy i dalej ok a jakbym stanął na swiatłach w momencie tej pierwszej białej kreski zejście z 900 zgaśnięcie, odpalam odrazu i mam 700 i tak już trzyma równo, dlatego podpiąłem się pod ten post bo myslałem że to ssanie puszcza. Jeśli ktoś tak miał proszę o konkret. moja intuicja mówi że coś mu po ogarnięciu temperatury przełącza na stałe 700 obrotów ale to coś jest wadliwe i nie przełącza odrazu na 700 tylko schodzą do zera po czym wchodzą na 700 i dlatego gasnie na postoju a podczas jazdy normalne rozrząd pracuje to zanim zgasnie łapie te stałe 700
Opublikowano
Separator łatwo sprawdzić. Można odkręcić korek wlewu oleju i zobaczyć czy obroty falują. Jeśli falują jest dobrze. Drugi sposób. Zdjąć rurkę między separatorem a kolektorem. Powstały w kolektorze otwór zaślepic i sprawdzić wtedy czy przerywa . Pompa wturnego powietrza działa tak że wypycha świeże powietrze do układu wydechowego tuż za zaworami w celu lepszego spalania i szybszego rozgrzania lambdy. Możesz sprawdzić jeszcze Vvt. Generalnie po wyłączeniu pompy spada na 900 rpm i wtedy za ssanie odpowiada właśnie valvetronik. Jeśli wyjmiesz wtyczkę okrągłą koło pierwszej cewki silnik zacznie pracować na przepustnicy a zawory ustawia się na maksymalne otwarcie. Sprawdź czy wtedy też przygasa. Tylko nie zapomnij wpiac potem wtyczki bo mogą popekac sprężyny.
Opublikowano
tego co może rozwalić sprężyny nie zaryzykuje i nie zrobię, jak odkręcałem korek oleju silnik inaczej pracuje może nie faluje ale inaczej pracuje tak jakby dmuchał trochę przez otwór do wlewu oleju. kabel mam dobry k+dcan taki niebieski tak jak na forum wyczytałem z przełącznikiem chyba tym pin 7/8 jeszcze nie podłączałem, ale zrobię to wkrótce (weekend)
Opublikowano
Powinien falować, przygasać, a niekiedy nawet i zgasnac. Jeśli tak się nie dzieje to znaczy że separator niedrożny lub któryś przewód od niego. Odkrecajac korek oleju do dolotu powinno dostawać się lewe powietrze. Sprężyny nie są że szkła nie pękną tak łatwo. Odlaczajac okrągłą wtyczkę valvetronik otwiera zawory na max przez co sprężyny się napinaja. Ale za to wtedy działanie przechodzi na przepustnice która normalnie jest cały czas otwarta. W ten sposób wyeliminujesz Vvt lub zyskasz podejrzanego. Bylebyś odrazu po sprawdzeniu wpial wtyczkę i skasował błędy. Oraz po wpieciu włączył zapłon poczekal z 2 minuty wyłączył i znów włączył. Wtedy zrobi się samoadaptacja. Siłownik wyvhyli się na max, min i ustawi się na nowo . chyba że nie czujesz się pewnie z tym to nie ryzykuj chociaż ciężko coś pomylić.
Opublikowano
no własnie tak przygasa, jakby miał zgasnąć, oj z tymi spręzynami to nie spróbuje szkoda mi go rozstrajać na jakieś otwarcia min max ponadto nie jest to królik doświadczalny tylko super autko jak na dzień dzisiejszy.
Opublikowano
no własnie tak przygasa, jakby miał zgasnąć, oj z tymi spręzynami to nie spróbuje szkoda mi go rozstrajać na jakieś otwarcia min max ponadto nie jest to królik doświadczalny tylko super autko jak na dzień dzisiejszy.

A jak dajesz gaz w dechę, to jak myślisz...

Niestety, ku twojemu zdziwieniu otwierają się na max.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.