Skocz do zawartości

M50B20 Kopci na niebiesko, szarpie strzela itp


damianemszczytno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moja bumą, od niedawna zaczęły dziać sie dziwne rzeczy mianowicie, bumka zaczęła kopcić na niebiesko, szarpać strzelać w wydech ogólnie nie da rady jeździć, dodam ze jest lpg sekwencja i na obydwu paliwach jest tak samo, może na benzynce trochę mnie odczuwalne ;/

 

błedy na kompie to błąd wtryskiwacza 3

świece wymieniłem bo były zalane olejem,

świeca na trzecim cylindrze czarna, po przełożeniu cewki tak samo - nie chodzi na trzeci cylinder

kompresja trzeci cylinder 9 reszta 14 ..

 

Czy ktoś jest w stanie pomóc ? , bo nie wiem czy rozbierać głowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma wtryskiwacz do tego ? na gazie jest to samo, a gaz ma przecież oddzielne wtryskiwacze, instalacja to stag 300

Dodam że w oleju czuć benzynę

I na trzecim cylindrze ciśnienie 9 reszta 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie nie ciekawe ale powinna jeszcze smigac jak by bylo 6 atm to juz kiepsko wymien wtrysk na inny swieca jest zalewana przez niego bo poprostu ten wtryskiwacz leje ile da rade a nie pyli paliwa dla tego olej capi benzyna olej tez zmien jak ci sie to unormuje np.po wymianie wtrysku a co do gazu to tez bedzie pitolic bo swieca gleba :norty:a przekladanie cewki ci nic nie da jak swieca zalana paliwem a reszta olejem poczesci sam sobie odpowiedziales na nie ktore pytania. :cool2: czeka cie jeszcze zmiana uszczelki pod deklem zaworowym z uszczelniaczami na swiecach :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi o to że może być całkowicie otwarty,lać to wtedy na gazie i na benzynie tak samo będzie jezdził.Jak po zamianie 3 cylinder zacznie pracować to wtryskiwacz do wymiany.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może padły uszczelniacze na zaworach? Jak wyjmiesz wtryskiwacze to przez otwór zobacz czy niema oleju w okolicy zaworów i ich prowadnic.Jak dostawał zła mieszankę 3 cylinder mógł się grzać i uszczelniacze puściły w efekcie połączenie 2 usterek spowodowało że cylinder przestał pracować.Co może tez powodować spadek ciśnienia ponieważ nagar z oleju zbiera się pomiędzy zaworem a gniazdem i zawory są nieszczelne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że uszczelniacze na zaworach ale zanim zrzucę głowice chce wyeliminować każdą możliwość ...

 

Dziś wymieniłem wtryskiwacz nr 3 i bez zmian kopci na niebiesko strzela przerywa, na zimnym jechał w miarę ok , lecz jak się nagrzał to już cuda nie widy

 

Jak się sprawdza błędy w bmw ? na zapłonie wyszedł błąd sondy lecz na zapalonym silniku sonda pracuje niby ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędy możesz sprawdzać na zapłonie.Nie ma już błedu wtryskiwacza nr 3?Jeżeli świeca jest okopcona ale bez oleju to znaczy że się zalewa.Jak mokra od oleju to dodatkowo jest gdzieś problem.Taki zacięty wtryskiwacz może łatwo uszkodzić pierścienie.Wypłukuje olej z cylindra i ten pracuje na sucho.Nie przybyło Ci oleju albo nie śmierdzi benzyną?Choć wydaje mi się że przy takim ciśnieniu na tym cylindrze bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przybył mi olej i śmierdzi benzyna, pisałem wcześniej..

 

Zmieniłem wtryskiwacz i to samo , na kompie po wymianie wtryskiwacza nie byłem bo ile razy mamy płacić za podpięcie pod komputer ..

 

Więc co obstawiacie ? uszczelniacze na zaworach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to u siebie można sprawdzić kody błędów poprzez wymiganie ich lampką check engine.Niestety nie wszystkie beemki maja tą kontrolkę wiec trzeba ja podpiąć jeśli dobrze pamiętam to pin 8 w sterowniku szary kabelek lub można się wpiąć w złącze wiązki obok złącza diagnostycznego tylko nie pamiętam który to był pin.Jeden przewód do żarówki drugi do plusa.Ważna uwaga żarówka małej mocy ja używałem pozycyjnej przedniej.Włączasz zapłon i wciskasz gaz 5 razy dość szybko do oporu.Tu masz kody http://pl.scribd.com/doc/1703639/BMW-ERROR-CODES Tylko nie wiem jaki masz sterownik z czego co pamiętam różne sterowniki maja te kontrolkę na inny pin.Co do usterki to zresetuj komputer i dopiero sprawdzaj jeśli dalej to samo spróbuj wyjąc przekaźnik od pompy i przejedz się tak na gazie.Wyjmij cewki pozdejmuj fajki i sprawdź czy są całe oraz czy nie są zaolejone oraz sprawdź masy cewek bo skoro na gazie i benzynie tak jest może gubić iskrę oraz na wszelki wypadek masy od kompa.Oleju przybyło bo to pewno paliwo wtryski leja sprawdził bym też ciśnienie paliwa tak dla pewności.Kompreche ma dobrą poza tym jednym cylindrem wiec puki co nie zrzucałbym głowicy uporać się z tym co mu dolega i jeśli będzie ok a będzie brał olej przyjrzeć się czy to tylko uszczelniacze czy może zdechła uszczelka pod głowica.Nie ubywa płynu chłodniczego? Olej ma normalny kolor?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez uszczelniacze oleju nie przybędzie,tylko nieszczelne pierścienie.Tylko tak na dobrą sprawę nie wiemy co było przyczyną błędu wtryskiwacza.Sam wtryskiwacz uszkodzony czy coś ze sterownikiem.Po wymianie wtrysku coś się polepszyło czy bez zmian?Jeżeli lał bez przerwy to tak jak wyżej pisałem dostało sie pierścieniom i gładzi cylindra przy okazji.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kolego z tego co napisałeś to mogę ci powiedzieć tylko że bez zdjęcia czapki tej usterki nie usuniesz prawdopodobnie szlak trafił pierścienie,ale dla pewności możesz to sprawdzić jeśli masz dojście do manometru do mierzenia kompresji a przypuszczam że masz to sprawdż ciśnienie na tym garze na sucho i po wstrzyknięciu do cylindra niewielkiej ilości oleju silnikowego około 25g.Jeśli po pomiarze z olejem ciśnienie będzie większe to zdechły pierścienie a jeśli nie to zawory tak czy inaczej czapka w górę .
I NEED A DOLLAR !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.