Skocz do zawartości

Bicie nowych oryginalnych tarczy hamulcowych po wymianie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Po wymianie kpl tarcz i klocków z przodu a także płynu hamulcowego (wszystko oryginał ASO BMW), nadal odczuwam wyrazne bicie na pedale hamulca przy prędkości powyżej 60km/h, trzeba trochę pojezdzić żeby zestaw się dotarł czy nadaje się wszystko na złom ?? Co robić, paczka z Warszawy przyszła, problemem będzie wymiana bo klamorstwo ciężkie jest no i klika dni bez samochodu też mi się nie uśmiecha. Najważniejszy załącznik do tematu to taki że przed wymianą na starych gratach miałem dokładnie takie same bicie pedał hamulca i w mniejszym stopniu kierownica, koła wyważone, co dalej ???
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź wyważenie kół /wszystkich/, ich sposób przykręcenia /zrób to b. starannie zgodnie ze sztuką/, jeśli to nie pomoże to sprawdź zawieszenie, jeśli to nie pomoże to sprawdź czy prawidłowo założono tarczę /piasta musi być bardzo czysta i równa./ zamień koła np. na zimowe - może będzie ok.
Opublikowano

Witam

 

Przerabiam ten sam temat bicie kierownicy nasila się wraz ze wzrostem siły hamowania i prędkości z której hamuje, też myślałem że to tarcze ale moja dodatkowo teraz zaczęła myszkować w koleinach, wiec jadę do Piórkowskiego niech obejrzą zawiechę, bicie mam już kilka m-cy nie robiłem bo tarcze i klocki zdrowe były ate power disc, teraz klocki kończą żywota więc je zrzucę, ale mi się wydaję że może też być coś w zawieszeniu ...... Jak hamuję delikatnie to jest tylko taki hałas .....

 

Pozdrawiam

 

PS. tarcze tylko oryginał ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
Dzięki Panowie, tak po kolei to posprawdzam. wolf997 - oryginał tarcze i klocki. Daj znać co tam u Ciebie wyjdzie ...
Opublikowano

U mnie bicie było spore.

Wywalona była końcówka drążka kier. Wymieniłem dwie, ustawiłem zbieżność i teraz jest tylko delikatne.

Zaraz zmiana opon i wyważanie. Zobaczę czy ustanie.

 

Ewentualnie słyszałem coś o gumach na stabilizatorze.

Może ktoś schemat wkleić?

Opublikowano
U mnie bicie było spore.

Wywalona była końcówka drążka kier. Wymieniłem dwie, ustawiłem zbieżność i teraz jest tylko delikatne.

Zaraz zmiana opon i wyważanie. Zobaczę czy ustanie.

 

Ewentualnie słyszałem coś o gumach na stabilizatorze.

Może ktoś schemat wkleić?

 

Może inaczej ... dzisiaj jadąc z pracy przy hamowaniu wydawało się bardziej słyszeć bicie z tyłu niż z przodu. Czy któraś z tych części nadających się do wymiany może powodować w/w usterkę ????, oto lista :

 

 

http://images64.fotosik.pl/352/cd22029b935248c2m.jpg

Opublikowano
Kiedyś miałem lekkie bicie podczas jazdy, a przy wciskaniu hamulca bicie nasilało się i telepało kierownicą. Powodem był przycinający się tłoczek. Sprawdź czy któraś felga nie jest cieplejsza od pozostałych.
Opublikowano
Byłem na stacji diagnostycznej, mam dwie tuleje pływające z tyłu do wymiany i to jest chyba przyczyną tego bicia :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tuleje wymienione, problem nadal ten sam, mechanik powiedział że tarcze hamulcowe z tyłu są w opłakanym stanie i one sieją ten zamęt. Pozdrawiam :)
Opublikowano
DDR24 a weś koła zamień.Przednia oś na tylna i zobacz co sie dzieje.Ja ostatnio miałem podobny problem w drugim aucie.Jedna jak by wybuliło i telepało.Zamieniłem tył na przód i było okey.
Opublikowano
DDR24 a weś koła zamień.Przednia oś na tylna i zobacz co sie dzieje.Ja ostatnio miałem podobny problem w drugim aucie.Jedna jak by wybuliło i telepało.Zamieniłem tył na przód i było okey.

 

Wymienię tylny komplet hamulców i przypuszczam że będzie wszystko ok, jeżeli nie to spróbuję zrobić tak jak napisałeś. Szczęśliwego nowego - lepszego od starego :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Po wymianie kpl tarcz i klocków z przodu a także płynu hamulcowego (wszystko oryginał ASO BMW), nadal odczuwam wyrazne bicie na pedale hamulca przy prędkości powyżej 60km/h, trzeba trochę pojezdzić żeby zestaw się dotarł czy nadaje się wszystko na złom ?? Co robić, paczka z Warszawy przyszła, problemem będzie wymiana bo klamorstwo ciężkie jest no i klika dni bez samochodu też mi się nie uśmiecha. Najważniejszy załącznik do tematu to taki że przed wymianą na starych gratach miałem dokładnie takie same bicie pedał hamulca i w mniejszym stopniu kierownica, koła wyważone, co dalej ???

 

Nie chce cie martwić ale jeśli masz cały czas to bicie przy hamowaniu to zobacz czy felgi masz proste. Wyważenie to nie wszystko!!!

Opublikowano
DDR24 wymieniłeś te hamulce ? dalej jest bicie ? Bo czekam na efekt,bo sam jestem ciekawy co to może być.

 

Cześć. Dzisiaj ma dotrzeć paczka, zamówiłem oryginały - myślę że do następnego weekendu będę miał to już zrobione to napiszę. Pozdr :)

Opublikowano
trzeba sprawdzic piasty czy nie pokrzywione

Dokładnie miernik zegarowy i będzie wiadomo, a prowadnice czyste, bo moze zacik stanął w miejscu ???

Opublikowano
mało prawdopodobne zeby tylne tarcze siały zamęt

 

Jest ewidentne bicie na tylnej osi, w poniedziałek zobaczymy czy dalej będziemy grzebać.

 

No zobaczymy po wymianie czy coś pomoże,jak nie to jeszcze kola zamień.

 

Co do kół to jest za mocne bicie żeby było to któreś koło czy opona, w każdym badz razie mam to na uwadze.

 

 

trzeba sprawdzic piasty czy nie pokrzywione

Dokładnie miernik zegarowy i będzie wiadomo, a prowadnice czyste, bo moze zacik stanął w miejscu ???

 

Jeżeli w poniedziałek wymienię tarcze i klocki z tyłu, przód już jest nowy - wszystko (ASO BMW), wezmę się za piasty, ale jestem dobrej nadziei.....

Opublikowano
Sprawdź, czy zaciski w miarę swobodnie przesuwają się na prowadnicach, bo to też jest dość częsty powód, w przypadku e60 masz zaciski z przodu z odsłoniętymi prowadnicami, także zbiera się tam kupę syfu i ogranicza ruch :cool2:
Opublikowano
Sprawdź, czy zaciski w miarę swobodnie przesuwają się na prowadnicach, bo to też jest dość częsty powód, w przypadku e60 masz zaciski z przodu z odsłoniętymi prowadnicami, także zbiera się tam kupę syfu i ogranicza ruch :cool2:

 

W poniedziałek to wymienię mówił magik żeby tego na miejscu nie robić tylko zostawić mu na jeden dzień bo z tyłu jest ręczny - chce to wszystko wyczyścić i nasmarować, przód zdaje mi się że czyścił przy wymianie tarcz i klocków, ale zaciski hmmm, zapytam w poniedziałek i jeżeli tego nie robił napomknę o tym, w każdym bądz razie dziękuje za info, dam znać napewno, pozdrówy :)

Opublikowano
Niech przeczyści i nasmaruje prowadnice na jarzmie tam gdzie pracuje klocek i prowadnice zacisku, najlepiej smar ATE Plastitube, pasta jeż jest ok i to poskłada, porawa powinna być spora szczególnie po dotknięciu pedału hamulca podczas jazdy :cool2:
Opublikowano

Akurat jak jechałem po samochód to sypnęło śniegiem i nie dałem rady w 100% przetestować nowego zestawu ale w końcu jest wszystko ok bo nawet lekkich drgań nie ma - po prostu płynie :), żadnego bicia na pedale już nie odczuwam, wszystko chodzi płynnie i należycie w przeciwieństwie do sytuacji przed wymianą, komfort jazdy jest jaki powinien być - fabryczne tarcze i klocki przód + tył, nic tylko się cieszyć.

 

A teraz dwa pytania : komputer pokazywał tylne klocki na 19000km, chciałem to wyzerować po wymianie i niepotrzebny błąd bo znów pokazało na czerwono -25000 i nie da rady skasować tego błędu, z przodem miałem taki sam problem tylko wymieniłem czujnik zużycia klocków i błąd dało radę skasować, proszę mi napisać czy da radę w jakikolwiek sposób to skasować ?? Musi być jakiś patent, może czujnik odpiąć i podpiąć to uzna go jako nowy wymieniony ?? Hmmm jeżeli nie to muszę kupić jeszcze ten czujnik zużycia klocków, ale dziwne bo pisał forumowicz że jak czujnik jest dobry to nie ma potrzeby jego wymiany (wyglądał ok), tak tarcze i klocki igła !!

 

Kolejne pytanie : tak po krótce jak działa DSC czyli żółty trójkącik w kółku - myślałem że to jest kontrola trakcji i wyprowadza samochód z poślizgu a jak dodam więcej gazu na prostej to rzuca tyłem na bok (na śniegu) aż się wystraszyłem w pewnym momencie.

 

Za wszelaką pomoc dziękuję i co nowy oryginał to nowy oryginał :)

Opublikowano
Akurat jak jechałem po samochód to sypnęło śniegiem i nie dałem rady w 100% przetestować nowego zestawu
A jak chciałeś "w 100% przetestować nowy zestaw? Dotarłeś je już? Tzn - jeździłeś ze spokojnym hamowaniem jakieś 1000km?

 

A teraz dwa pytania : komputer pokazywał tylne klocki na 19000km, chciałem to wyzerować po wymianie i niepotrzebny błąd bo znów pokazało na czerwono -25000 i nie da rady skasować tego błędu, z przodem miałem taki sam problem tylko wymieniłem czujnik zużycia klocków i błąd dało radę skasować, proszę mi napisać czy da radę w jakikolwiek sposób to skasować ??
Za pomocą przycisku na zegarach. Znajdź gdzieś opis, nie mam pod ręką.

 

Kolejne pytanie : tak po krótce jak działa DSC czyli żółty trójkącik w kółku
Dynamic Stability Control działa dość dobrze. Pomaga przy ruszaniu i w zakrętach oraz przy wpadaniu w poślizg. Odejmuje gazu i ew. dohamowuje odpowiednie koła aby auto było bliżej stanu równowagi i jechało z grubsza tam, gdzie chce kierowca. Przy braku przyczepności DSC jej nie wygeneruje - więc jak jest ślisko - to cudów nie oczekuj.

 

- myślałem że to jest kontrola trakcji i wyprowadza samochód z poślizgu a jak dodam więcej gazu na prostej to rzuca tyłem na bok (na śniegu) aż się wystraszyłem w pewnym momencie.
Cóż - dobrze, ze się wystraszyłeś. Pojedz sobie na pusty, zaśnieżony plac i zobacz, jak się auto zachowuje. Poznasz zakres ingerencji DSC. Dla porównania zredukuj działanie DSC (wciśnij przycisk) i pobaw się wtedy w ruszanie i skręcanie a następnie wyłącz DSC (wciśnij i trzymaj wciśnięty przycisk DSC przez kilak sekund) i pobaw się znowu. Następnie włącz DSC i zrób testy ponownie. Wtedy z grubsza zorientujesz się, na co możesz liczyć.

 

UWAGA!

Zalecam daleko posuniętą ostrożność - DSC nie zastępuje głowy i zdrowego rozsądku ani nie generuje przyczepności. Na lodzie lub bardzo mało przyczepnej nawierzchni DSC jest tak samo bezradne jak krążek hokejowy - od bandy do bandy. DSC bazuje na dohamowaniu kół więc potrzebuje przyczepności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.