Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

ubyło mi przez lato płynu chłodniczego ( na oko ok 50ml.). Przy silniku wisi karteczka że w serwisie zaleli coś co wytzymamuje -30, domyslam sie że ich jakiś koncentrat. Co moge do tego dolać?

 

Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50ml to prawie nic. mozesz uzupelnic takze woda destylowana te odrobinke.

🙃🙃

Opublikowano
Powinno tylko wode destylowaną sie dolewać ponieważ glikol nie paruje,tak samo jak w akumulatorze kwas uzupełniamy wodą a nie kwasem

 

kolego troszkę głupoty piszesz akumulator to nie chłodnica ,powinno dolewać się zawsze płynem ,a jeśli

brakowałoby ze 2 litry to też byś wody destylowanej dolał ,można nawet zwykłej przegotowanej wody dolać wszystko zależy od tego ile brakuje danego płynu.

Opublikowano
Nie ma znaczenia przy pięćdziesiątce czym zaleje - dopóki to nie będzie kranówka. Płyn, demineralizowana - to nie ma znaczenia przy tej ilości, bo nijak nie wpłynie na temperaturę krzepnięcia płynu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Powinno tylko wode destylowaną sie dolewać ponieważ glikol nie paruje,tak samo jak w akumulatorze kwas uzupełniamy wodą a nie kwasem

 

kolego troszkę głupoty piszesz akumulator to nie chłodnica ,powinno dolewać się zawsze płynem ,a jeśli

brakowałoby ze 2 litry to też byś wody destylowanej dolał ,można nawet zwykłej przegotowanej wody dolać wszystko zależy od tego ile brakuje danego płynu.

 

czyli ubytki w aku czym uzupełnia kolega?

Opublikowano

A co ma piernik do wiatraka? Aku to układ mający za zadanie zmagazynowanie prądu, gdzie proporcja elektrolitu do nośnika jest ściśle określona i od niej zależy, czy aku pracuje wydajnie, czy jest to tylko zbędny balast. A układ chłodzenia może pracować na sikach, jeśli zajdzie taka potrzeba i nic go to nie ruszy - bo on ma za zadanie tylko i wyłącznie transportować ciepło - a co będzie medium to jemu wsio ryba.

Aha - akumulator nie zawsze uzupełnia się wodą - czasami zachodzi potrzeba dolania elektrolitu.

Pusta dyskusja - jeśli chodziłoby o 7 litrów płynu, to możnaby się akademicko przepychać, jakie proporcje. Jeśli chodzi o pięćdziesiątkę - śmiech na sali, to jest ilość w ogólnym rozrachunku pomijalna i na upartego możnaby z własnym autem walnąć "pięćdziestkę" wódeczki na zdrowie, i nie zrobi to żadnej jemu różnicy.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

do cater01

 

szczerze to od x lat już nie miałem braku elektrolitu w aku ,ani w swoich autach ani klienta ,kiedyś jak się jeździło sprzętami typu 126p125p,127p,polonez ,c-360,itp to się zdarzało że nieraz trzeba były braki elektrolitu ale wiadomo dlaczego stare sprzęty (nie wszystkie miały regulatory napięcia elektroniczne, nieraz przeładowywały akumalatory co powodowało tzw gotowanie się elektrolitu i wyparowywanie ,wtedy dolewało się wody destylowanej a jeśli nie było to wody przegotowanej ostudzonej ,nieraz jak już aku padał całkowicie robiło się ponowne wskrzeszenie aku,wylewało się do czysta to co było i na nowo zalewało czystym elektrolitem nieraz nie dwa taki aku jeszcze długo dobrze działał ,teraz niema takich problemów bo i akumulatory są lepsze i ładowaniem steruje elektronika , .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.