Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

zmieniałem świece i wcześniej się na czytałem na temat wspomnianych klapek w kolektorze ssącym, więc jak już wymieniłem świece zaczełem oglądąć kolektor - niemam zdjęć, ale była tam tragedia ( czystość) zawalony na kolektor, że masakra - mój pierszy diesel. AGR i przepustnica też, te ostatnie ładnie się doczyściły, kolektor tam gdzie sięgnełem wkrętakiem wydłubałem syf było naprawdę grubu, klapki całe oblepione, zabrudzone, ale wszystkie i wszystkie działały :) tzn zamykały się i otwierały. Klapki usunełem zostawiłem reszte jak była (gruszka pracuje). W miejsce usuniętych osiek z klapkami napchałem siliconu wysoko temp i wkręciłem soldne wkręty, poźniej z góry na wkręt znowu silicon ( widziałem coś podobnego na de stronach) uważam to za dobre rozwiązanie ( jeśli chodzi o eliminacje klapek).

 

Klapki miały nwet około 2mm grubości nagaru na sobie tak całe po oblepiane :)

 

Ale moje zdanie jest takie, że niema szans by te klapki się urwały.... ponieważ sam próbując coś z nimi zrobić (poniszczyć /pogiąc /uszkodzić) musiałem się natrudzić a efekty były takie sobie to gdzie podciśnienie miało by coś wogule zrobić ?. Klapka jest przykręcona na dwie śrubki typu torx zaklepane z drugiej strony, na moje niema szans by się wykręciły, blaszka solidna mimo nie dużej grubości, sztywna nie powycierana itp. jak bym nie powyginał pierwszej która wymontowałem to bym je tylko wyczścił i zmontował jak było.

 

I teraz jak jeżdże bez tych klapek to czuje większa turbodziure, przy obrotach na przykład 1600-1800 jak zamulam(4bieg i mało gazu) (~80km/h) to czuje poszarpywania, wcześniej tego nie było,

 

No i na koniec kolektor miały wyklepane w takiej tabelce date 9.2005r a autko na 270tyś z dpf więc jak to jest z tymi klapkami - ściema czy strach przed tym co robiło w e46 ?

 

 

dodam że kolektor w niedługim czasie kupie nowy i wymienie i oczywiście klapek nie usunę

Opublikowano

Kolego sam piszesz że naczytałeś się o owych klapkach wiele ale widać dalej nie wierzysz w to co czytałeś ,słyszałeś :D

zgadza się że same klapki są przykręcone na dwie malutkie śrubki torx (według mnie za małe i powinny być z gwintem na wylot i kontrą z drugiej strony ,ale nie jestem konstruktorem :D )

zgodzę się również że same klapki są zrobione z cienkiej ale za to bardzo wytrzymałej blaszki (połamać je na pół ręcznie kombinerkami graniczy z cudem )próbowałem wiele razy i w różnych modelach po ich wyjęciu i odkręceniu od ośki

ale nie zwróciłeś na pewno uwagi na to z jakiego materiału zrobione są właśnie ośki owych klapek :D

są tak kruche że kto ma więcej pary w rączkach może je samemu łamać w krótkie kawałeczki ,

no i teraz co z tego że klapki są mocne ,śrubki też jak sama ośka do kitu ?

jak pisałeś zbiera się od EGR-u tam tak grubo syfu że owe klapki zaczynają stawiać opór zarówno pełnego domknięcia jak i pełnego otwarcia no i reszty sam się domyśl,..

Pozdr.

 

PS. wiem że odpisałem w starym poście ale widzę że jesteś na forum do dziś i może zmieniłeś zdanie od czasu napisania tego postu.

Opublikowano

Mialem podobne spotrzezenia, tyle, ze moj kolektor byl czysciotki po 170tys (zero nagaru, blaszki jedynie jakby pomazane lekko co mozna bylo zetrzec przecierajac palcem do golej blaszki)

Wszystko siedzialo sztywno, ale wymienilem na nowy (tez sie zastawiam, czy koniecznie, ale mam spokoj)

 

Stary kolektor zostawilem sobie (oby niebyl potrzebny :) , ale za 200zł szkoda mi sprzedawac zdrowego kolektora)

 

Jak ktos niechce wymianiac to trzeba skontrolowac stan.

Opublikowano

co do skontrolowania stanu klapek i ośki kolego daj hoć jeden namiar na wyspecjalizowany warsztat który skontroluje stan i da gwarancję lub chociaż zapewnienie że dany kolektor wytrzyma jeszcze 100 czy 300 tyś km,uwierz żadnego nie znajdziesz ,

piszesz że wystarczy skontrolować stan klapek ,ośki itp masz może gotową receptę?to podziel się nią ,

bo sam napisałeś że twój kolektor był w dobrym stanie ale dla pewności wymieniłeś ,

co znaczy skontrolować ? wykręcać kolektor co 150tyś km? 200 a może 100tyś ? i sprawdzać stan zabrudzenia ?czyścić ? czy jak bo nie wiem ,jak sprawdzisz mikropęknięcia które robią się w otworach gwintów -śrubek co trzymają klapki ?

na to niema recepty bo zależy to od bardzo wielu innych podzespołów jak np SPRAWNY EGR,

w swoim każdym dieslu mam zaślepiony i nie ma najmniejszych problemów z żadnym z silników,to tak jakby człowiek miał oddychać zadymionym powietrzem :) zapewne długo by nie pojechał :D .

Opublikowano

Kupilem nowy przed demontazem zakladajac, ze trzeba wymienic i koniec.

 

Co do kontroli to pewnie, ze nikt nieda gwarancji,

3 opcje do wybioru:

-demontaz klapek

-+/- co 50tys sprawdzanie stanu klapek, osiek , luzow (upiedliwe troche, ale zapobiegawcze)

-nowy kolektor

 

kazdy musi sam zdcecydowac, na forum jest juz wszystko napisane na ten temat.

Opublikowano
Można też wybrać silnik bez klapek. Najsłabsze N/M47 lub najmocniejsze N47 ale to tylko alpina D3 lub seria 1. Ewentualnie najsłabsze 3,0. Jednak myślę że temat jest rozdmuchany ponad miarę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Kupilem nowy przed demontazem zakladajac, ze trzeba wymienic i koniec.

 

Co do kontroli to pewnie, ze nikt nieda gwarancji,

3 opcje do wybioru:

-demontaz klapek

-+/- co 50tys sprawdzanie stanu klapek, osiek , luzow (upiedliwe troche, ale zapobiegawcze)

-nowy kolektor

 

kazdy musi sam zdcecydowac, na forum jest juz wszystko napisane na ten temat.

 

 

pierwsze słyszę żeby sprawdzać klapki co 50tyś ,jakby to miałoby lekarstwem to pewnie niektórzy by tak robili ,

tylko zapomniałeś o jednym żeby sprawdzić oś musiałbyś za każdym razem odkręcać klapki a widać że nigdy tego nie robiłeś bo nie raz nie dwa kilka śrubek się ukręci i co dalej kupisz nową ośkę ? to pokaż gdzie kupisz nową oś albo same nowe klapki ??bez sensu ,to jest żadna diagnoza

to tak jakbyś napisał że nie wolno do mercedesa z awaryjną pompą wtryskową Lukasa(sterowaną elektronicznie) zamontować zwykłej pompy Boscha bo to nie będzie chodziło prawidłowo,za co też Niemcy się wstydzą tak samo jest z klapkami ,wywala się ten badziew i jeździ się bez strachu.

Edytowane przez driverv8
Opublikowano

Racja nierozkrecalem samych osiek.

Jak juz mialem stary kolektor na wierzchu to przejzalem blaszki/srubki oski ( oski poruszalem delikatnie kombinerkami i ani drgnely, wiec niewidzialem sensu w rozkrecaniu wszystkiego, szczegolnie, ze i tak na montaz szedl nowy kolektor)

 

KOntrola co 50tys (+/-) ? -nieslyszales moze bo praktycznie wszyscy demontuja klapki i po temacie.

 

NOwy kolektor to spokojna glowa na jakies 100tys spokojnie (tak mysle :) ) i seryjne parametry auta

Opublikowano

Nie do końca są przypadki ,że auto szarpie lub brak płynności przyspieszania ( co z tym fantem ?)

Bez klap da się jeździć, ale ich brak nie pozostaje bez wpływu na pracę silnika. Może delikatnie zmaleć dynamika na wolnych obrotach, a gaszenie silnika stać się bardziej gwałtowne. Może nie oznacza musi .

Poczytajcie koniecznie - http://www.aditech.net.pl/index.php/newsy/5/czym-sa-klapki-zawirowan-w-silnikach-diesla-bmw-usuwac-czy-nie

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano (edytowane)
po wywaleniu szajsu w postaci klapek parametry pozostają takie same.

 

Jak mi to twierdzenie udowodnisz to stawiam flaszkę a jak na razie to twoja prywatna opinia.

 

 

 

 

Nic nie będę ci udowadniał wystarczy że klienci są zadowoleni ,

 

jak wytłumaczysz że te same silniki w automacie mają szajs klapki a manuale nie ????i co czy gorzej jeździ się manualem niż automatem ,klapki są tylko po to by zmniejszyć agresywność silnika przenoszoną na skrzynię automatyczną przy dodawaniu i odjęciu gazu ,gaszeniu i żeby zmniejszyć emisję spalin właśnie w automacie, kto w tym robi to wie o co chodzi ,nie zdarzyło mi się jeszcze auto które zachowywało by się gorzej -inaczej po wywaleniu tego szajsu,...

robię w tym więc wiem co piszę a ci co piszą że jest inaczej to albo się za dużo głupot naczytali albo jak jak parametry pracy im się pogorszyły to co innego to powodowało a wywalenie klapek tylko spotęgowało gorszą pracę motoru,

tak samo jak z zaślepianiem EG-eru też niektórzy trwają w nieświadomości z twierdzeniami że co fabryka wymyśliła to musi być bo inaczej silnik się rozpadnie :D bawią mnie takie opinie :) .

Edytowane przez driverv8
Opublikowano
Popieram ja wywaliłem ten badziew i autko odżyło lepiej reaguje na gaz,może przy gaszeniu mocniej zatelepie ale tragedii niema :D
Opublikowano

 

jak wytłumaczysz że te same silniki w automacie mają szajs klapki a manuale nie ????i co czy gorzej jeździ się manualem niż automatem .

 

Automat i daje odczuc tkz "turbodziury" (nieczucje tego kierowca) a manual tak i tu jest roznica, ze po wywaleniu klapek gorszy dol bedzie berdziej odczuwalny w manualu.

Opublikowano

 

jak wytłumaczysz że te same silniki w automacie mają szajs klapki a manuale nie ????i co czy gorzej jeździ się manualem niż automatem .

 

Automat i daje odczuc tkz "turbodziury" (nieczucje tego kierowca) a manual tak i tu jest roznica, ze po wywaleniu klapek gorszy dol bedzie berdziej odczuwalny w manualu.

 

 

 

 

 

Kolego bzdury piszesz ,dziesiątki więcej razy szajs klapki wywalałem i to z różnych modeli niż ty miałeś możliwości sprawdzenia przed i po na hamowni takiego auta ,w moim prywatnym e39 z fabrycznym czipem 240KM klapki od razu poszły wek po jego zakupie i niema żadnej różnicy ,a nawet lepiej się zbiera i bardziej czuła jest po tym na pedał gazu a był test na hamowni przed i po ,to samo wykazał ,głupot się naczytałeś i tyle.

Opublikowano (edytowane)
szkoda mi słów na takich mądrali co tylko czytać się nauczyli i swoje mądrości z papieru wygłaszają,

w przeciwieństwie do takich jak ty nie zaczynam obrażaniem,

a dupohamownie masz w swoim profilu,Bajo.

 

Co sie tak uczepiles ? masz jakis problem ?

 

Masz swoj poglad a ja swoj i niech tak zostanie. Uparles sie wycinania to wycinaj dalej i mnie nieobrazaj.

 

Wycinaj tez dpf, zaslepiaj egr itd (bo przeciez bez tego jest swiety spokoj) powodzenia

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
szkoda mi słów na takich mądrali co tylko czytać się nauczyli i swoje mądrości z papieru wygłaszają,

w przeciwieństwie do takich jak ty nie zaczynam obrażaniem,

a dupohamownie masz w swoim profilu,Bajo.

 

Co sie tak uczepiles ? masz jakis problem ?

 

Masz swoj poglad a ja swoj i niech tak zostanie. Uparles sie wycinania to wycinaj dalej i mnie nieobrazaj.

 

Wycinaj tez dpf, zaslepiaj egr itd (bo przeciez bez tego jest swiety spokoj) powodzenia

 

 

Ty się uczepiłeś i masz problem,widać wielki,

sprawdzaj sobie dalej co 50tyś klapki wykręcając i wkręcając je z powrotem ,i dalej pisz głupoty wyczytane,

podobno nie będziesz już dyskutował ,a dalej sobie drwiny robisz ,coś słabo stanowczy jesteś,

wiesz wo gule co znaczy Bajo ,.

Bajo. :clap:

Opublikowano
szkoda mi słów na takich mądrali co tylko czytać się nauczyli i swoje mądrości z papieru wygłaszają,

w przeciwieństwie do takich jak ty nie zaczynam obrażaniem,

a dupohamownie masz w swoim profilu,Bajo.

 

Co sie tak uczepiles ? masz jakis problem ?

 

Masz swoj poglad a ja swoj i niech tak zostanie. Uparles sie wycinania to wycinaj dalej i mnie nieobrazaj.

 

Wycinaj tez dpf, zaslepiaj egr itd (bo przeciez bez tego jest swiety spokoj) powodzenia

 

 

Ty się uczepiłeś i masz problem,widać wielki,

sprawdzaj sobie dalej co 50tyś klapki wykręcając i wkręcając je z powrotem ,i dalej pisz głupoty wyczytane,

podobno nie będziesz już dyskutował ,a dalej sobie drwiny robisz ,coś słabo stanowczy jesteś,

wiesz wo gule co znaczy Bajo ,.

Bajo. :clap:

Naucz sie czytac ze zrozumieniem bo widze, ze masz z tym problemy. Pisalem, ze mam nowy kolektor.

 

Niemasz zadnych argumentow, poza smiesznym haslem "wywalcie ten szajs"

.

Opublikowano
Szczerze twoich 150 postów bzdur co przez 2 lata napisałeś nie czytam wcale .

Bajo .lendio.

Widze, ze jednak nieumiesz czytac ze zrozumieniem bo w tym temacie w jednym z piewszch postow napisalem, ze mam nowy kolektor zalozony (a ty piszesz o 150 postach wogole niezwiazanych z tym tematem)

 

Zamiast konkrety rzucasz jakies teksty o dupie marynie (rozumie, ze mialem sie zgodzic z twoja opinia bo jestes guru od klapek)

 

I moze juz nieodpisuj jak jestes taki stanowczy :cool2:

Opublikowano

poczytaj lepiej 117 swoich dyrdymałów które nabazgrałeś przez 2 lata na tym forum wcześniej podałem 150 ogółem twoich wszystkich bzdur i zapytań bo w żadnym poście nikomu nie pomogłeś powielasz tylko bzdety wyczytane i wszystko na ten temat ,

nikt ci nie każe się zgadzać z moją opinią a twoje chore teksty zostaw dla siebie ,właśnie pokazałeś

swój iloraz inteligencji wielmożny hrabio anonimowy co pisze że nie będzie ze mną więcej dyskutował bo mu jego mądrość nie pozwala :mrgreen: :mrgreen: a dalej bzdety dopisuje.

szkoda klawiatury na takich mądrych jak ty :mrgreen: .

Bajo Kondijos.

Opublikowano

Ja mogę napiac że po usunięciu klapek auto ma słabszy dół delikatnie szczególnie przy ruszaniu z miejsca i delikatnie głośniejszy jest.. myślałem o powrocie do klapek ale to jest do rozważenia później zobaczymy.pzdr

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Opublikowano

Jakie dyrdymaly napisalem w moich postach, co powielalem ?

Pisz konkretnie bo narazie sam sie osmieszac -nic rzeczowego nienapisales a czepiasz sie jak bym ci zabawke z piaskownicy zabral.

 

Inne osoby tez prosily ciebie o konkrety - ale niepodjales tematu a czepiles sie moich wypowiedzi.

 

I masz wyzej przyklad kolegi, ktory rowniez zauwazyl slabszy dol po wycieciu (takich osob jest wiecej na forum >> kilka nawet po wycieciu kupowala nowy kolektor stwierdzajac, ze ewidentnie jest roznica)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.