Skocz do zawartości

jak dbac o e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

wszedlem w posiadanie bmw e39 530d 193 km automat. auto ma 225 km gdyz jest po chip tuningu.ma przejechane 207 tys.

Podczas przegladu zostaly wykryte pekniete przewody hamulcowe z tylu ktore juz wymienilem oraz oslona przeglubu ktora wymienie jak tylko dojdzie poczta.

 

jest to moje drugie auto i jest bardzo dobre dlatego chcialbym aby sluzylo mi jak najdluzej

mam kilka pytan a mianowicie

 

1.olej wymieniac co roku lub co 10 tys km ? jaki olej lac ?

2.filtry powietrza,paliwa wymieniac razem z olejem ?

3.plyn w chlodnicy jak czesto wymieniac ?

4.lancuszek rozrzadu wymienic po jakim przebiegu ?

5.na co jeszcze powinienem zwracac uwage ?

6.czy to prawda,ze jesli olej bedzie kwalifikowal sie do wymiany to zapali mi sie kontrolka ?

 

 

dzieki z gory za zainteresowanie sie tematem i odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
doczytalem jeszcze ,ze zawor egr rowniez trzeba regularnie czyscic co przedluzy jego zywotnosc tylko nie doczytalem co ile kilometrow.wiem tylko ,ze jazda w dluzsze trasy dobrze wplywa na zawor egr
Opublikowano

Olej co 10 lub co rok. Jak właśnie kupiłeś i olej czarny (choć w dieslach szybko jest czarny), to wymień. Filtry powietrza, paliwa, oleju oczywiście też.

Łańcuch można już wymienić. 200k to i tak dla niego sporo.

Olej w skrzyni zmienić. I to dwa razy na zasadzie: zalać nowy, pojeździć kilkaset km i znów zalać nowy. Oczywiście wlewać na zimnym (większość warsztatów ma to w d...), bo inaczej będzie za mały poziom. Sprawdź też dokładnie jaki olej potrzebujesz, bo skrzyni masz GM - pewnie koledzy z dieslami pomogą.

Zawias robiłeś? W tym aucie nic nie puka, nic nie stuka, szarpaki nic nie wykrywają. A jak puka, to znaczy, że zaraz się rozleci. Jak nic nie było robione, to szykuj się na komplet (no... może bez amorów).

O tym co się psuje w E39 masz cały wątek. W sam raz na długie jesienne wieczory...

Opublikowano

Łańcuch można już wymienić. 200k to i tak dla niego sporo.

Jak to 200k to za dużo http://www.karawanier.pl/images/smilies/eek.gif a czy nie wytrzymuje on czasem znacznie więcej http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Hahaha ale bajki piszesz kolego łańcuch jest dożywotnio w BMW i się go nie rusza pod żadnym pozorem bo można sobie tylko kłopotu narobic.
Opublikowano
No i ta podwójna wymiana oleju http://www.karawanier.pl/images/smilies/wacko.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Generalnie z łańcuchem to zależy raczej od auta, konkretniej od poprzednich właścicieli i tego jak dbali o auto. Łańcuch może wytrzymać niecałe 200k jak i drugie albo trzecie tyle. Generalnie jeśli słychać łańcuch, szczególnie na ciepłym silniku to wiadomo, że czeka wymiana a jeśli jest cisza to wg mnie nie ma sensu pakować 2tysi w wymianę na zapas. Z tym całym zawiasem to chyba też troche na wyrost propozycja. U mnie po 3 latach jeżdżenia przy 260kkm dopiero dwa wahacze i tuleje pływające zmienione także tragedii nie ma a jestem wyczulony pod względem luzów w zawieszeniu. Z nie wymienionych wcześniej a też bardzo prawdopodobnych - jeśli pojeździsz autem kilka lat to masz szansę magiel regenerować :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hahaha ale bajki piszesz kolego łańcuch jest dożywotnio w BMW i się go nie rusza pod żadnym pozorem bo można sobie tylko kłopotu narobic.

 

Oj kolego,to Ty piszesz bajki.

Są tacy magicy,po których nie tylko do wymiany jest łańcuch...wszystko zależy od stylu jazdy i przebiegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Optymistyczny przebieg :8)

 

Na pierwszy ogień powinny pójść klapki w kolektorze, jeśli poprzedni właściciel jeszcze ich nie usunął.

 

 

 

P.S. Pokaż fotki jak wygląda e39 z przelotem 200 kkm.

Opublikowano

No tak mistrzu jak masz na budzie przewalone prawie mln to się nie dziwię że nie tylko łańcuch jest do wymiany jeszcze pamiętam jak chłop w aso mi mówił jak auto sprawdzalem przed kupnem że łańcuch dożywotnio chyba że masz nalatane koło miliona km.

I taki jeden z drugim kupuje e39 za 12tys która jest skrecona z 800tys na 260km i dziwi się że musi rozrzad robić więc te twoje 200 tys to chyba licznikowe Hahah

Opublikowano
Generalnie jeśli słychać łańcuch, szczególnie na ciepłym silniku to wiadomo, że czeka wymiana a jeśli jest cisza to wg mnie nie ma sensu pakować 2tysi w wymianę na zapas.

 

Jaki dźwięk wydaje?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

 

Jaki dźwięk wydaje?

Bzzzz Bzzzz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
No tak mistrzu jak masz na budzie przewalone prawie mln to się nie dziwię że nie tylko łańcuch jest do wymiany jeszcze pamiętam jak chłop w aso mi mówił jak auto sprawdzalem przed kupnem że łańcuch dożywotnio chyba że masz nalatane koło miliona km.

I taki jeden z drugim kupuje e39 za 12tys która jest skrecona z 800tys na 260km i dziwi się że musi rozrzad robić więc te twoje 200 tys to chyba licznikowe Hahah

 

A Ty jesteś pewien swojego przebiegu?

A chłop z ASO to jakaś wyrocznia? Bo ja mam doświadczenie jedno: nie zbliżać się do ASO, w szczególności jak ma się pod maską coś więcej niż 4 cylindry. Poprzedni właściciel mojego auta serwisował pojazd w ASO (piękne faktury, a jakże) i miałem pełne ręce roboty po zakupie.

Łańcuch można bardzo łatwo zarżnąć - wystarczy niewłaściwy olej, np. kretyńskie 0W-30 - owszem, zalecane przez ASO, ale nadaje się wyłącznie do emeryckiej jazdy. Jak kilka razy przyciśniesz, to właściwie powinno się go od razu zlewać.

 

 

Co do zawiasu - nie przesadzam. Po prostu każdy ma inne wymagania co do jego pracy. Jak nic nie było robione, bądź dawno i niewiele, to przy 200kkm prawie na pewno jest sporo do wymiany. Ruszysz jeden wahacz i zaraz sypią się następne.

Opublikowano
No i ta podwójna wymiana oleju http://www.karawanier.pl/images/smilies/wacko.gif

 

Olej w skrzyni wymienia się inaczej niż w silniku. O ile w silniku schodzi niemal wszystko, to w automacie jak zejdzie 60-70% to jest dobrze. Stąd podwójna wymiana jest niezbędna (ewentualnie dynamiczne - choć też mało kto umie to robić, żeby nie doprowadzić skrzyni do pracy na sucho lub żeby nie zużyć na procedurę 30l oleju). No chyba, że chcemy bardzo oszczędzać - ale to się strasznie mści w BMW.

Opublikowano (edytowane)

Łańcuch można już wymienić. 200k to i tak dla niego sporo.

 

Hahahaha dobrze się uśmiałem,nie wprowadzajcie ludzi w błąd!.200k to sporo dla rozrządu w e39?? :mad2: Po raz kolejny powtarzam jak się ktoś nie zna to lepiej niech nic nie pisze...w 3.0d rozrząd wytrzymuje min 700-800k w benzynie zresztą podobnie.Jak wierzysz że twoje 10-12 letnie bmw ma 200k to niezła grzana,jakby wiekszość użytkowników zobaczyła jakie maja na prawdę przebiegi to polowa by sprzedała natychmiast auta.Z 400k nie schodzą a te zajechańce co sprzedają po 6-7k to maja 600k w górę.... i dalej jeżdżą:) a na blacie każdy od 170k-250k:)

Edytowane przez BMW e39
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wierzysz że twoje 10-12 letnie bmw ma 200k to niezła grzana

 

A jeśli przebiegi z ASO w dniu zakupu (ostatni wpis miesiąc przed i dokumentacja - wydruk z ASO i dokładne odwzorowanie w książce - całych 12 lat conajmniej raz do roku - jeden właściciel) zgadzają się z przebiegami kluczyka, modułów i licznika?

 

Wtedy też nie mam 200 tylko 600?

Opublikowano
To wtedy oznacza, że poprzedni właściciel przekupił pracownika serwisu który sfabrykował wpisy w systemie i wypisał drugą KS zgodną z tym co klient sobie życzył :mrgreen: :norty: Także niestety - i tak masz najmarniej 600-700tysięcy przelotu :twisted2:
Opublikowano
To wtedy oznacza, że poprzedni właściciel przekupił pracownika serwisu który sfabrykował wpisy w systemie i wypisał drugą KS zgodną z tym co klient sobie życzył :mrgreen: :norty: Także niestety - i tak masz najmarniej 600-700tysięcy przelotu :twisted2:

No to niezłe fury mamy, jak na taksówce! Skoro mają prawie 1 mln km, to znaczy że myśl inżynierska nie upadła i że nasze auta nie były projektowane na 3-letni użytek, lecz niemal na wieczność. Hurra!

Sorry, ale dyskusja idiotyczna... co kogo przebieg obchodzi, ważny jest stan auta. Widuję auta z realnym przebiegiem 100kkm, które się rozsypują i takie, gdzie skala licznik się kończy i są w bardzo dobrym stanie.

 

Kolega się pytał co zrobić w nowo nabytym aucie i dostał odpowiedź. A gdybanie ws. przebiegu (i może jeszcze spalania) zostawmy tym, którzy parkują w piątki pod remizą.

Opublikowano
Dokładnie tak. Przebieg o niczym nie świadczy, chociaż ja z urzędu nie wierzę co jest na szafie wyświetlone. Znam paru handlarzyków i wiem jakie numery stosują. Zgadzam się też z opinią, że trzeba omijać ASO i to szerokim łukiem :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
A gdybanie ws. przebiegu (i może jeszcze spalania) zostawmy tym, którzy parkują w piątki pod remizą.

 

Czepiacie się tej remizy, a chętnie bym potańczył :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
To wtedy oznacza, że poprzedni właściciel przekupił pracownika serwisu który sfabrykował wpisy w systemie i wypisał drugą KS zgodną z tym co klient sobie życzył :mrgreen: :norty: Także niestety - i tak masz najmarniej 600-700tysięcy przelotu :twisted2:

No to niezłe fury mamy, jak na taksówce! Skoro mają prawie 1 mln km, to znaczy że myśl inżynierska nie upadła i że nasze auta nie były projektowane na 3-letni użytek, lecz niemal na wieczność. Hurra!

Sorry, ale dyskusja idiotyczna... co kogo przebieg obchodzi, ważny jest stan auta. Widuję auta z realnym przebiegiem 100kkm, które się rozsypują i takie, gdzie skala licznik się kończy i są w bardzo dobrym stanie.

 

Kolega się pytał co zrobić w nowo nabytym aucie i dostał odpowiedź. A gdybanie ws. przebiegu (i może jeszcze spalania) zostawmy tym, którzy parkują w piątki pod remizą.

 

Po pierwsze nie 1mln tylko 400tys [chyba że kupiłeś swoje e39 za 6tyś to wtedy wiecej]

Po drugie może widujesz auta z przebiegiem 100k i sie rozsypują, ale to na pewno nie BMW e39 tylko kia ,hyunday albo inne badziejstwo więc nie można tego porównywać

Po trzecie to prawda że nie ważny przebieg tylko stan,ale ręczę że 12 letnie bmw 3.0d nie ma 200k na blacie a była mowa że przy przebiegu 200k lepiej wymienić rozrząd "bo 200k to i tak dużo na rozrządzie"jak to ktoś wyżej napisał.Więc napisałem że ani nie jest prawdą że przy przebiegu 200k lepiej wymieniać rozrząd w bmw ,ani to że 12 letnie e39 3.0d ma 200k na blacie...Tyle w temacie rozrządu i przebiegu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.