Skocz do zawartości

Przeładowanie turbiny e46 150ps


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zacznę od tego, że chodzi o model e46, 2002r, 150ps który nie dawno nabyłem. Dziś udałem się na sprawdzenie/ogólną diagnostykę komputerową. Sprawy, które mnie niepokoiły to m.in dymienie na czarno po "konkretnym" wciśnięciu gazu. Problem zwiększał się w momencie gdy np. dłuższy czas nie było mnie w domu, autkiem jezdziła żona dookoła tzw komina. Po każdej takiej akcji pierwsze moje wejście do auta gaz i co? czarny obłok za mną... Jedno drugie przedmuchanie i spokój... Auto jedzie chyba w miarę normalnie-to mój pierwszy diesel. Może napiszę co stwierdził mechanik:

-błąd sterowania wentylatorem

-błąd sterowania świecami

-przeładowanie turbiny ( ponoć max to 2,5bara, ja po podaniu mu maxa miałem nawet ponad 3bary)

Jak na razie jestem umówiony na kolejną wizytę.

Co Wy na to? Miał ktoś może podobne przypadki???

Z góry dziękuję za podpowiedzi...

Pozdrawiam...

Opublikowano

U mnie też się po jeździe bez gazu(<3km do pracy) coś zbiera się w wydechu i po kilku dniach jak przydepnę to z rury zakopci, nie wiem czy na czarno. Zbieranie się czegoś w wydechu po kilku dniach u mnie bardziej czuć na wolnych obrotach w postaci dziwnego zapachu.

 

Błąd przeładowania miałem zimą przy -15stopniach, ale wiem że w innych dieselach z podobnymi rozwiązaniami jak nie "przedmuchujesz" turbiny to kierownice lubią się zastać.

Opublikowano

- sprawdź wtyczkę od wentylatora czy nie zaśniedziała itp

- sprawdź czy bezpiecznik od świec jest cały - sprawdź sterownik czy nie jest uszkodzony - na końcu jeśli nie trafisz na usterkę to ściągnij kolektor i sprawdź świece.

- sprawdź wężyki podciśnień, a jeśli ich nie wymieniałeś to wymień na silicony i wyczyść filterki elektozaworków

Opublikowano

Cześć ,nie lekceważ przeładowania idące na 3 bary zagraża turbinie -szybko ją zabije ,ponadto potrafi rozerwać intercooler lub kolektor na zgrzewie.

Problemem nie jest układ podciśnieniowy, gdyby był nie szczelny doładowania by nie było.

Pozostają 4 opcje:

1.Nie sprawny przetwornik ciśnienia (zawór turbiny , potocznie nazywany N75 z grupy VAG)

2.Nie działająca poprawnie "gruszka turbiny" przycina się i nie wysuwa wystarczająco daleko.

3.Zacinająca się zmienna geometria (kierownice spalin nie pracują w całym zakresie)

4.Rozregulowany układ cięgno zbyt krótkie.

 

Podmienił bym zawór i zrobił loga dynamicznego. Jeśli nadal będzie kaszana , sprawdź zakres pracy zmiennej geometrii.

Po tym pozostaje wyjęcie turbiny, czyszczenie lub strojenie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.