Skocz do zawartości

E46 330d skrzynia problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam kilka problemów (przynajmniej tak mi się wydaje) z moim automatem a mianowicie:

Skrzynie teoretycznie jest po remoncie, na który mam fakturę od poprzedniego właściciela na 7000zł. Po pierwsze ruszanie rano na zimnym silniku - musze odczekać parę minut lub ruszać z pierwszego biegu na manualu, później już jest ok. Drugie co zauważyłem i mi się nie podoba to opóźniony start np ze skrzyżowania (wciskam gaz i ... czekam aż łaskawie ruszy). Kolejną niepokojącym objawem jest szarpanie skrzyni po odpuszczeniu gazu powyżej 100km/h, obroty mam np 3000 puszczam nogę z gazu i czuć delikatne szarpanie i po wskazówce widać jak obroty skaczą o ok 100 -200 góra i dół. Ostatnią dziwną rzeczą jest redukcja biegu przy zjeżdżaniu ze wzniesienia, jedę np 80 km/h noga z gazu i po chwili skrzynia redukuje bieg (a wydaje mi się że nawet nie jeden a kilka) a auto zdecydowanie szybciej wytraca prędkość. Dodam tylko że oczywiście po podpięciu pod komputer nie ma żadnego błędu... i to najbardziej mnie martwi. Jeżeli ktoś może mi pomóc będę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Dla lepszego zrozumienia , to może nam napiszesz jaka ta skrzynia Nr ? albo dokładnie jaki samochód i rocznik , jaki przebieg, kiedy był robiony remont i czy po remoncie wszystko dobrze pracowało, ile już kilometrów po remoncie itd. co było naprawione czy wymienione .

Czy w skrzyni masz dobry poziom płynu ?

Współczuję bo znam to z autopsji, przechodziłem to w Toyocie , Audi i Passacie, a obecnie obydwa mam manuale

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dla lepszego zrozumienia , to może nam napiszesz jaka ta skrzynia Nr ? albo dokładnie jaki samochód i rocznik , jaki przebieg, kiedy był robiony remont i czy po remoncie wszystko dobrze pracowało, ile już kilometrów po remoncie itd. co było naprawione czy wymienione .

Czy w skrzyni masz dobry poziom płynu ?

Współczuję bo znam to z autopsji, przechodziłem to w Toyocie , Audi i Passacie, a obecnie obydwa mam manuale

 

Auto z końca roku 2001 mod. 2002 po lifcie, przebieg 247tyś remont ok 25tyś km temu. Kupiłem ją w maju i raczej od początku posiadała te objawy. Nie ma przy sobie teraz tej faktury, ale jutro postaram się dokładnie napisać co i jak. Poziom oleju OK.

Opublikowano

A co z poziomem oleju w skrzyni możne są ubytki i po remoncie chodziła dobrze ale jak płynu zaczęło ubywać to zaczął się problem.

Taki objaw jak

ruszanie rano na zimnym silniku - musze odczekać parę minut
za gęsty olej ?
opóźniony start np ze skrzyżowania (wciskam gaz i ... czekam aż łaskawie ruszy).

Za mało oleju ?

Zacznij od tego co nie kosztowne czyli : poziom oleju oraz jakim olejem jest zalany , umyć skrzynię i sie upewnić czy nic nie kapie, następnie diagnostyka odpowiednim programem . Na noc jak zostawisz to może nie kapać ale gdy skrzynia pracuje to znaczy na biegu lub na neutralu, w pozycji -P- to raczej jest w stanie spoczynku.Inna sprawa skrzynia skrzyni nie jest równa i mogą być inne rozwiązania.

 

Jak zrobisz dobry opis twojej usterki to sie inni tu wypowiedzą bo nie jeden to już przechodził, bo w automatach to temat rzeka i niemożna sobie tak sobie tam zaglądnąć z ciekawości.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja czytałem problem kolegi ulii, ale on nie powinien mieć problemu z ruszaniem rano. Jego samochód jest za stary. Problem z ruszaniem na D z rana w trzylitrowych dieslach występował od 09.2002 do 11.2003. Kolega ma z 2001. Chyba że skrzynia była wymieniana lub po remoncie ktoś ją źle poskładał. Kolega ma też więcej dziwnych problemów. Ja miałem tylko jeden z tym ruszaniem z rana na D. Po aktualizacji od miesiąca jest super. Skrzynia działa pięknie.

Soft zawsze można zrobić. Nie jest to trudno więc nic nie bedzie kosztować. Wymiany oleju nie ma co robić póki nie bedziesz pewny czy to pomoże, bo szkoda ładować minimum 500zł. Chyba że jest wlany zły olej, ale jak ktoś robił remont za 7000zł to u jakiegoś profesionalisty, więc powinien zalać dobry.

Opublikowano

Przy takiej kwocie za remont, wnioskuję jak kolega że nie było to w stodole.

 

Odezwij się może do tego warsztatu co to naprawiał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No kasa bardzo duża, drugie 7000 by dołożył i miałby już prawie na nową z salonu. Przy takiej kwocie raczej w używkę bym już inwestował. Widziałem gdzieś ze koło 2000 chodzą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.