Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
IMHO jak już grzebać to raz a dobrze, wymień oba na ori i masz spokój przynajmniej na 3 lata. Z tego co wyczytałem na forum to często było tak, że ludzie wymieniali tylko ten EGRu, co przynosiło tylko niewielką poprawę i kończyło się na dodatkowej wymianie głównego. Po wymianie same korzyści, spalanie delikatnie spada, silnik jakby odrobinę ciszej pracował (u mnie to 15 stopni, więc jakiś wpływ na dawkowanie na pewno ma) no i nie zapchasz filtra, warto wiedzieć, że procedura wypalania DPF rozpoczyna się od 75st.C. W dodatku silnik rozgrzewa się dużo szybciej, mój łapie temperaturę roboczą po 6 kilometrach dość delikatnej jazdy (rozgrzewania), wcześniej szybko dochodził do 55-60 st i trzeba było czekać na te dodatkowe stopnie.
  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Jestem po wymianie termostatow tz jednego bo drogi okazal sie dobry.

Zaczne od poczatku .Jazda 40 min w korkach temp 5' temperatura 79 i spadala do 72 .

Bylem pewny ze oba termostaty do wymiany a tu tylko jeden EGR glowny sprawdzalem w goracej wodzie ladnie sie otwiera i zamyka dmuchalem w niego i ladnie wszystko trzyma a wiec wlozylem go spowrotem 60 funi w kieszeni .Wymienilem tylko EGR i az nie wierze ze tak szybko sie teraz nagrzewa i jest wymarzone 94' a wiec sprawdzajcie przed wyrzuceniem starego bo okaze sie ze jest dobry. Przy okazji wyczyscilem przepustnice i egr.

Opublikowano

Witajcie,

 

Niewiarygodne ale przeczytałem wszystkie 12 stron !

I czytając różne objawy wszystkich forumowiczów dochodze do wniosku ze moje termosy tez sa do wymiany....

Jak żona wrócila to ja wsiadlem do auta, nie wiem ile przejechala ale jak odpalilem to bylo 70stopni.

Pojechalem na autostrade i przejechałem ok 8km na piatym biegu okolo 110km/h (2500rmp staralem sie trzymac). Temperatura przy nawiewie i ogrzewaniu na full wzrosla do 86 i potem juz nie zabardzo chciala. Natomiast jak zmniejszyłem ogrzewanie (na 21stopnie nawiew na polowe) i przegonilem auto na 4biegu 3000rpm to temperatura nie chciała wzrosnąć powyzej 84 stopnii.

Jak zjechalem z autostrady to po miescie (50-60km/h bez korkow) temp trzymala sie na poziomie 84C, apotem na postoju to temperatura najpierw spadla do 83 a potem dopiero po dłuższym czasie wzrosla do 86 ale musiałem trochę auto pogazować.

 

Łącznie przejechalem ok 20km, to by wskazywalo ze trzeba wymienic te termostaty no nie ?

 

Czy my mowimy o tym termostacie ?

http://217.6.60.45/eu/modules/thermostate/detail.xhtml?filterId=1164450

 

Czy to zupelnie inna bajka ?

 

Pozdr

Tomek

Opublikowano

Zobacz Andrzeju tak się mądrzysz w innym temacie a tutaj KAŻDY zmienia TERMOSTAT jak auto nie może DOBIĆ do jakieś sensownej temperatury :), a wg ciebie nagle na wywalonych termostatach ludziom się auta gotują pod 110* i osiągają taką temp na postoju bez problemu :)

 

pzdr. Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz Andrzeju tak się mądrzysz w innym temacie a tutaj KAŻDY zmienia TERMOSTAT jak auto nie może DOBIĆ do jakieś sensownej temperatury :), a wg ciebie nagle na wywalonych termostatach ludziom się auta gotują pod 110* i osiągają taką temp na postoju bez problemu :)

 

pzdr. Łukasz

 

" Zobacz Andrzeju tak się mądrzysz " Brak argumentów w poprzednim temacie nie zastępuj złośliwością ,nieładnie :nienie: .

 

Wklej mojego posta z tą wypowiedzią : " na wywalonych termostatach ludziom się auta gotują pod 110* "

Opublikowano

Jaka złośliwość :) 100% tego tematu jak i innych dotyczących termostatów jest z POWODU niedogrzania auta :), i jaki brak argumentów :), ja ci piszę z doświadczenia że w 3 autach gdzie termostaty były spierdzielone auto nie osiągało temp, a ty do mnie żebym dłużej poczekał bo i tak to auto dobije do swojej temp :), no koronny argument :) poczekaj do usranej śmierci najlepiej :).

 

 

pzdr. Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czekam,wklej mojego posta z tą wypowiedzią : " na wywalonych termostatach ludziom się auta gotują pod 110* "
Opublikowano
Jeżeli masz silnik N 47 tak jak podajesz w profilu, to masz tylko jeden termostat mechaniczny nr. 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4066&hg=11&fg=35

 

Dzieki bardzo :)

 

Dzisiaj zrobilem kolejny test (wszystko robilem na wylaczonym grzaniu pokretla skrecone na minimum i wylaczonych wiatrakach):

- rozgrzalem auto na postoju do 50stopni - zajelo to ok 12min (kupilem dzisiaj ELM327 i sie w miedzy czasie bawilem: http://allegro.pl/obd-2-ii-bluetooth-mini-elm327-ver-2-2-elm-327-zpl-i4035723609.html)

- jak dojechalem do autostrady to mialem juz 80 stopi.

- zrobilem po autostradzie 30 km, przyspieszajac i zwalniajac co jakis czas miedzy 80-140km auto rozgrzalo sie do 88 a po chwili spadlo na 87 stopni i koniec.

- w drodze powrotnej juz musialem wlaczyc grzanie (23stopnie i wiatraki na 3lvl) bo mazrlem troche ale temperatura mocno nie spadkla do ok 84.

- w drodze powrotnej przez te 30 km temperatura sie utrzymywala 85-87.

- jak dojechalem do domu bylo 84 i potem na postoju przez 5min spadla do 81 stopni.

 

Sam juz nie wiem co o tym myslec.

 

pozdr

Tomek

Opublikowano
Wszystko jest u Ciebie moim zdaniem w porządku. U mnie temperatury zachowują sie czasem podobnie, zwykle jednak 1-2 stopnie wyższe. . Dużo zależy od temperatury na zewnątrz, wiatu, wilgotności powietrza, poziomu nagrzewania kabiny.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

toostrow, u mnie identycznie jak u K8v8M , temp. też o 1-2st. wyższa . Różnica powiedziałbym mało istotna, aptekarska, nie mająca znaczenia na pracą silnika. Ja bym nic na tym etapie nie robił. Sprawdź co jakiś czas , jeżeli wyniki uległyby pogorszeniu to wtedy wymienisz termostat . W tym silniku nie jest to trudne , jak również rzadko termostaty się psują . Ja z wrodzonej nadgorliwości i pedantyczności wymieniłem z podobnych wyników jak Twoich, niepotrzebnie sprawny termostat .

Jak byś chciał, mogę Ci go przesłać :wink: .

Opublikowano

Dzieki Panowie :).

No wlasnie sie zastanawialem czy u mnie nadgorliwosc i aptekartwo nie zaczynaja brac gory nad rozsadkiem. Bo jak sie przeczyta caly watek to sie widzi temp od 88 do 92 w dieslu a benzyniaki jeszcze wyzej. Dlatego postanowilem zrobic ten test z zamknietymi nawiewami i wylaczonym ogrzewaniem. I zdziwil mnei moj wynik jak niektorzy pisza ze ostaio osiagali temperatury 90 stopni bez problemow.

Kolega Cov : viewtopic.php?f=70&t=229447&start=90#p1772780 dobija do 90 bez problemu (pisal mi ze na postoju takze)

kolega Rufio: viewtopic.php?f=70&t=229447#p1703478 wymienil termostat - pisalem do niego na PW i mowi ze teraz stabilniej temp sie zachowuja i spadlo spalanie.

I ja tez zaobserwowalem spalanie podwyzszone, ale bardziej zasugerowalem sie tym ze zima byla i zimowe opony sa ktore defacto zawsze maja wieksze opory toczenia od letnich.

No i tak sie tego obczytalem i wkrecilem :) ze sie chyba za mocno przejalem, bo zaczyna sie od termosow, potem sie DPF przytyka bo sie nie dopala, a jak DPF sie przytyka czesto to turbo jakos dostaje rykoszeterm i problemy sie zaczynaja przekladac wykładniczo na pieniadze...

 

Jak mowicie ze wszystko ok to bede to poprostu monitorowal i przyjme 85-87 za wartosci poprawne dla mojego silnika :) Jeszcze raz dzieki :)

 

Pozdro

Tomek

Opublikowano
U mnie jeszcze inaczej, kontroluje temp silnika od 3 miesięcy.Elm 32 wskazuje temp pomiędzy 76 - 80 st trasa miasto przebieg około 20 km bez znaczenia. Co pewien czas bez względu na temp zewnętrzną temperatura wzrasta do 94 st i oscyluje pomiędzy 88 - 94 st.Raz jadąc z Wa wy do Poznania przy -15 tak było.Ale ogólnie jak pisałem na wstępie 76-80 st.Jak myślicie to walnięte termostaty? czy ten typ tak ma? Do wypalania PDFa komp podkręca temp? Czytałem że procedura wypalania PDF zaczyna się od 75 st.Dziwne prawda?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jeszcze inaczej, kontroluje temp silnika od 3 miesięcy.Elm 32 wskazuje temp pomiędzy 76 - 80 st trasa miasto przebieg około 20 km bez znaczenia. Co pewien czas bez względu na temp zewnętrzną temperatura wzrasta do 94 st i oscyluje pomiędzy 88 - 94 st.Raz jadąc z Wa wy do Poznania przy -15 tak było.Ale ogólnie jak pisałem na wstępie 76-80 st.Jak myślicie to walnięte termostaty? czy ten typ tak ma? Do wypalania PDFa komp podkręca temp? Czytałem że procedura wypalania PDF zaczyna się od 75 st.Dziwne prawda?

Przy 76-80st, sprawdź czy cała chłodnica(zwłaszcza dół) jest gorąca. Jeśli nie, to termostat blokuje i jest ok. Jeśli w tych temp. cała jest gorąca, to termostat przepuszcza i jest do bani .

Opublikowano
U mnie jeszcze inaczej, kontroluje temp silnika od 3 miesięcy.Elm 32 wskazuje temp pomiędzy 76 - 80 st trasa miasto przebieg około 20 km bez znaczenia. Co pewien czas bez względu na temp zewnętrzną temperatura wzrasta do 94 st i oscyluje pomiędzy 88 - 94 st.Raz jadąc z Wa wy do Poznania przy -15 tak było.Ale ogólnie jak pisałem na wstępie 76-80 st.Jak myślicie to walnięte termostaty? czy ten typ tak ma? Do wypalania PDFa komp podkręca temp? Czytałem że procedura wypalania PDF zaczyna się od 75 st.Dziwne prawda?

Przy 76-80st, sprawdź czy cała chłodnica(zwłaszcza dół) jest gorąca. Jeśli nie, to termostat blokuje i jest ok. Jeśli w tych temp. cała jest gorąca, to termostat przepuszcza i jest do bani .

 

Sprawdzałem dwa razy po pracy 20 km trasa miasto dzisiaj temp +12 st silnik 76-80 st chłodnica w dolnej części zimna1/3 całości chłodnicy sprawdzałem dokładnie bo nie chce mieć niedogrzanego silnika.Trochę mnie to irytuje bo większość kolegów na forum wskazuje wyższe temp cieczy chłodzącej silnik w swoich samochodach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem, jeżeli chłodnica od spodu jest zimna, to obieg jest niedrożny,czyli termostat jest sprawny, blokuje.

Prawdopodobnie, w jeździe miejskiej( jazda miejska, a jazda miejska, to nie zawsze to samo ) silnik nie jest równo i co ważniejsze, wystarczająco obciążony by się mocniej nagrzać ( postoje,jazda z małą prędkością do tego włączone ogrzewanie ). Pisałeś że w trasie bez problemów osiąga 88-94st.

Jak Ci nie daje to spokoju, chcesz być pewien na 100%, wymień termostat i już. Nie wiem jak W M47,w moim silniku N47wymiana jest prosta i mało pracochłonna,za termostat zapłaciłem ok.200zł. Tak jak pisałem już wcześniej, u mnie nić to nie zmieniło,poza spokojem duszy :cool2: .

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

w moim BMW 320d M47 temperatura po przejechanu 10-15 kilometrów osiągała 79-82 stopnie Celsjusza. Po wymianie termostatu głównego + EGR (oryginalne z BMW) przy obecnej pogodzie temperatura 88-90 stopni osiągana jest po przejechaniu +- 5 kilometrów spokojnym tempem. Polecam nie bawić się w półśrodki i wymienić oba termostaty. Koszt w M-Cars Kraków 387,47PLN + robocizna

 

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
Ja w swojej od nowości czyli 2009r. mam oryginał przejechane niecałe 52tys. i trzyma temperaturę jak złoto. Trochę wyższa ale mówicie, że to norma w benzyniaku jak ma około 95-102*C.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

Panowie mam problem z termostatami w każdej jednej BMW co miałem i z moich obserwacji i doświadczenia.

Kazdy nie wie czy ma sprawne termostaty jest bardzo prosty sposob zeby to sprawdzic . Termostat egr -15 min roboty wyjąc go dmuchnąć jezeli puszcza wymieniać .

Co do głównego - włączyć ukryta temperaturę cieczy lub podlaczyc program diagnostyczny zagrzac do około 70 stopni i sprawdzic węża po lewej stronie ktory idzie od termostatu do chlodnicy jezeli jest ciepły termostat puszcza przy 70 stopniach. Do wymiany bo temperatura bedzie max do 80 stopni w trasie na postoju dojdzie do nawet 94 ale to nie oznacza ze jest dobry termostat . Jest to najprostsza metoda sprawdzenia głównego termostatu . Jeżeli nie jestescie pewni sprawdźcie tylko jednego węża powyżej 70 stopni a wszystko sie wyjaśni .

Dodam ze miałem taka sytuacje ze wyjelem stary główny termostat włożyłem do gorącej wody poczekałem otworzył sie czyli uznałem ze jest dobry - ale nie sprawdziłem jednego , przy jakiej temperaturze otwiera sie a była to wlasnie 70 stopni niby trzymał jak go wyjelem ale nie dogrzewal mi silnika w trasie .

To tyle z mojej strony

Mam nadziej ze juz nikt nie zada pytania - w stylu jak moge sprawdzic i czy tem 79 stopni jest odpowiednia !

Pozdrawiam

Opublikowano

I znowu sie zacznie. Mamy tu takiego mistrza ktory twierdzi, ze jak termostat jest walniety to w życiu nie dojdzie na postoju do 90, a ty twierdzisz ze do 94 dochodzi. :cry2:

A tak na serio, to bardzo cenny wpis. :cool2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jest roznica w słowie walnięta - czyli ciagle otwarty . Mój juz powoli wyziewa ducha i trzyma jak go wyjelem i dmuchnelem tylko otwiera sie za wczesnie a dokładnie przy 70 stopniach . Jezeli nic nie trzyma jest ciagle otwarty moze miec racji ze nie dojdzie do 94.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.