Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cena wskazuje na made in china.

Probowal ktos to dranstwo urzywac?

 

No właśnie na allegro wiele produktów pochodzi z Chin :/ Proszę nie napędzajmy im koniunktury. Znalazłem ciekawy artykuł opisujący podróbki elm327:

http://can-newsletter.org/tools/tools-miscellaneous/nr_elm327_wgsoft_140123/

oraz stronę prawdziwego producenta układów scalonych elm 327 i elm 329 (nowsza wersja):

http://www.elmelectronics.com/obdic.html

Peace!

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Osobiście sprawdzałem temperaturę za pomocą Elm 327 i programu TorquePro na androida, wymieniłem termostat główny i pokazywało na postoju nawet 96*C (przy tej temp. załącza się wiatrak) ale w trasie od 60-71*C, od razu wymieniłem termostat EGR i jest ekstra, na odcinku 7km 91*C.

Chciałem kupić zamiennik termostatu EGR ale doczytałem, że oryginał otwiera się przy 70*C a zamiennik przy 90*C, więc to nie może działać poprawnie. Nawet w serwisie twierdzą że prawidłowe wskazania to nie mniej niż 88*C. U mnie teraz tak właśnie jest :D

Opublikowano
Tym samym obaliłeś super teorie jednego mądrali, że auto na postoju sie nie nagrzewa jesli termostat jest niesprawny.

 

:duh: podaj nicka :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Dobicie do temperatury 96*C na postoju, nie jest takie łatwe, jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach to pewnie wręcz nie możliwe, ja dwa razy przytrzymałem pedał gazu na 2000 obr przez około minutę.

W korku miejskim przed wymianą przy -10 miałem 81*C bez najmniejszego problemu, mimo tego, że termostaty były padnięte.

Opublikowano

monitorowałem ostatnio temperature w jezdzie po mieście.

temperatura otoczenia była 5 stopni po 30 minutach spokojnej jezdzie po mieście temperatura wody doszła do 66 stopni tylko. czy to normalne czy jakiś termostat choruje?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano
choruje, zacznij od najtańszego i najłatwiejszego do wymiany czyli EGR, czas poświęcony na robociznę 20 min. Jak nie pomoże to dalej w kolejności ;)
Opublikowano

Jesli masz tylko 60 *C to do wymiany jest na pewno glowny.

 

Z tego co sie orientuje, to uszkodzenie termostatu EGR skutkuje niedogrzaniem maksymalnie o kilka stopni w stosunku do ustawowych 90*.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem moje auto i chyba też mam chore termostaty - start przy temperaturze cieczy 45st.C, przejechane prawie 30km, w mieście pokazuje około 73 stopnie, na trasie 74-77. Pytanie teraz po pierwsze - jakiej firmy termostat kupić, po drugie czy jest jakiś trudny krok przy wymianie (chciałbym zrobić to sam), po trzecie czy jest jakiś fajny tutorial i po czwarte - jakim płynem to zalać, żebym za rok nie wymieniał tego ponownie ?
Opublikowano
Ja mam takie pytanie mam e90 320i 125kW silnik n43b20A sprawdzałem w menu temp cieczy po jeździe kilka razy i zawsze jest coś z przedziału 97-105*C to dobrze czy nie za wysoko. Auto mam od nowości nawinięte niecałe 52tys.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano (edytowane)
Czytałem ale trochę dziwi mnie bo wysoka moim zdaniem przerobiłem motocykle quady inne auta i tam przy tych 103*C to już wentylator się włączał, a norma nie przekraczała 93-94*C. Edytowane przez Owca007
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Ja mam takie pytanie mam e90 320i 125kW silnik n43b20A sprawdzałem w menu temp cieczy po jeździe kilka razy i zawsze jest coś z przedziału 97-105*C to dobrze czy nie za wysoko. Auto mam od nowości nawinięte niecałe 52tys.

Witam.

Moje 318i benzyna ma ten sam przedział tempertury a przebieg ok. 190 tkm.

Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem moje auto i chyba też mam chore termostaty - start przy temperaturze cieczy 45st.C, przejechane prawie 30km, w mieście pokazuje około 73 stopnie, na trasie 74-77. Pytanie teraz po pierwsze - jakiej firmy termostat kupić, po drugie czy jest jakiś trudny krok przy wymianie (chciałbym zrobić to sam), po trzecie czy jest jakiś fajny tutorial i po czwarte - jakim płynem to zalać, żebym za rok nie wymieniał tego ponownie ?

 

Po pierwsze: :search:

Po drugie: :search:

Po trzecie: :search:

Po czwarte: :search:

 

Myslisz, ze komus bedzie sie chcialo 365 raz tlumaczyc to samo?

WSZYSTKO jest juz opisane na tym forum...

 

Jesli bola cie palce od klepania po klawiaturze, to lap linka:

http://lmgtfy.com/?q=wymiana+termostat+bmw+e90

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Dobra, poszperałem, poszukałem i już większość jasna - oba termostaty zamówione (co ciekawe - sprawdzajcie ceny, w Poznaniu była różnica między dwoma ASO), wiem już gdzie są, tylko nadal kilka niejasności pozostaje w temacie płynu chłodniczego i odpowietrzenia. O ile wybór samego specyfiku to nie problem, o tyle nadal nie znalazłem jasnej informacji nt odpowietrzenia, dowiedziałem się tylko, że są 3 odpowietrzniki - jeden na termostacie EGR, jeden gdzieś koło zbiorniczka płynu chłodniczego i jeden na rurze prowadzącej do chłodnicy, pytanie jak dokładnie wygląda procedura odpowietrzania układu i w jaki sposób spuścić płyn z układu nie dysponując kanałem tak, żeby nie zalać całego silnika odkręcając termostat główny ? Co ciekawe - mój silnik temperaturę 60 kilku stopni osiąga bardzo sprawnie, ostatnie 10 idzie mu bardzo opornie, potem już trzymanie 73-77.

 

Edit - znalazłem instrukcję odpowietrzania - http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/320d_m47t2_sal/2_repair_instructions/17__cooling_system_(m47t2)/0__coolant_checking_cooling_system/5_ra__venting_cooling_system_and_checking_for_water_leaks_(m57tu_m57t2)/

 

Okazuje się, że w naszych gnojówkojadach korzysta się tylko z dwóch odpowietrzników - EGR oraz tego na wężu powrotnym :) To pozostaje już tylko pytanie jak spuścić płyn bez kanału ?

Opublikowano
To pozostaje już tylko pytanie jak spuścić płyn bez kanału ?

 

W bloku silnika jest korek spustowy - bez kanalu badz podnosnika centralnego (zaba na min 2t) nic nie zrobisz.

Druga mozliwosc to korek spustowy w chlodnicy - dostepny po zdjeciu intercoolera.

 

Jesli masz cierpliwosc, to zrzucaj intercooler, ja odessalem caly plyn ze zbiornika wyrowanawczego po kulkukrotnym "pompowaniu" wezami.

Po tej operacji po odkreceniu termostatu glownego wylecialo mi moze z 0,5 l plynu na przygotowane wczesniej szmaty - wystarczylo.

 

Odpowietrzanie mozna rowniez wymusic wykorzystujac w tym celu dodatkowa pompe obiegowa.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Ja jestem właśnie w połowie, rozebrałem autko, płyn spuszczony (polecam spuszczanie poprzez dolny wąż chłodnicy EGR), zabrakło mi klucza 6,5 (najlepiej mieć klucz typu E, ciężko dostać w tym rozmiarze). Postaram się jutro przygotować jakiś opis krok po kroku, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości. Mam jedynie pytanie do osób które już odpowietrzały układ - czy ta http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/318d_m47t2_sal/2_repair_instructions/17__cooling_system_(m47t2)/0__coolant_checking_cooling_system/5_ra__venting_cooling_system_and_checking_for_water_leaks_(m57tu_m57t2)/ instrukcja jest poprawna i gdzie znajdują się odpowietrzniki (ja widziałem tylko na zaworze EGR oraz na wlocie do zbiorniczka wyrównawczego, tu jest jeszcze jeden określony "on coolant return pipe" - no właśnie, gdzie to jest ?
Opublikowano

po prawej stronie silnika (patrząc na wprost samochodu) zlokalizujesz po przewodach, ale nie musisz go odkręcać, wystarczy jak poluzujesz odpowietrznik na termostacie EGR i przy zbiorniczku płynu chłodzącego. Poza tym wszystko jak w opisie.

 

Ja miałem dodatkowo odkręcony korek od zbiorniczka, to po to, żeby za dużo się nie wylewało przez odpowietrzniki. A układ odpowietrzył się idealnie.

Opublikowano
Ok, dzięki kolego ! Dzisiaj wolny dzień, także godzinka i zabieram się do pracy, postaram się zrobić parę zdjęć, + krótki opis, żeby rozwiać wszystkie wątpliwości, wymiana nie jest trudna, z dobrym opisem można się uwinąć w dwie, max trzy godziny :)
Opublikowano

wczoraj badałem temperature przez dwie godziny jadzy. w mieście zagrzał się do 94 stopnie jednak na trasie temperatura spada i wacha sie w granicach 75-77.

będzie to duży termostat czy mały ? czy obydwa ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.