Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sluchajcie, a takie pytanie, moze byc dla was banalne. A jak nie mam zadnego wskaznika temp silnika w M47T2 to czy cieply nawiew z kratek np pod szyba moze oznaczac ze silnik sie juz ogrzal??

 

Ma to związek bezpośredni, więc odpowiedź brzmi tak (sterownik daje ciepło do kabiny jak silnik się rozgrzeje)

 

Zalezy co Kolega rozumie przez "silnik sie rozgrzeje".

W M47TU2, jesli mamy wlaczona funkcje AUTO, sterownik samoczynnie zwieksza sile nawiewu cieplego powietrza juz przy 48*C - co wg. norm nie oznacza, ze silnik sie rozgrzal.

Ja celowo wylaczam funkcje AUTO przy ostrych mrozach.

Jesli bym tego nie zrobil, to przy -5*C silnik na trasie 8km we Wroclawiu by mi sie nie dogrzal nawet do 80*.

Uprzedzam - termostaty mam sprawne, kilkumiesieczne.

 

Pozdrawiam.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na odcinku do 8km przy mrozie do -5* nie wiem czy by się silnik rozgrzał do 50stopni na funkcji auto :norty: W co wątpię..
Opublikowano
Sluchajcie, a takie pytanie, moze byc dla was banalne. A jak nie mam zadnego wskaznika temp silnika w M47T2 to czy cieply nawiew z kratek np pod szyba moze oznaczac ze silnik sie juz ogrzal??

 

Ma to związek bezpośredni, więc odpowiedź brzmi tak (sterownik daje ciepło do kabiny jak silnik się rozgrzeje)

 

Nie wiem czy rozumiemy w ten sam sposób pytanie, ale jeśli koledze chodziło o to czy to, że leci ciepłe powietrze oznacza nagrzanie silnika (zresztą pytanie jest wprost zadane....) to odpowiedź brzmi NIE. Może mieć 60 C, a mimo tego z kratek będzie lecieć ciepłe powietrze (przynajmniej ja tak miałem w e91) i dlatego m.in tak wielu ludzi ma problem z niesprawnymi termostatami.

Opublikowano
Sluchajcie, a takie pytanie, moze byc dla was banalne. A jak nie mam zadnego wskaznika temp silnika w M47T2 to czy cieply nawiew z kratek np pod szyba moze oznaczac ze silnik sie juz ogrzal??

 

Ma to związek bezpośredni, więc odpowiedź brzmi tak (sterownik daje ciepło do kabiny jak silnik się rozgrzeje)

 

Nie wiem czy rozumiemy w ten sam sposób pytanie, ale jeśli koledze chodziło o to czy to, że leci ciepłe powietrze oznacza nagrzanie silnika (zresztą pytanie jest wprost zadane....) to odpowiedź brzmi NIE. Może mieć 60 C, a mimo tego z kratek będzie lecieć ciepłe powietrze (przynajmniej ja tak miałem w e91) i dlatego m.in tak wielu ludzi ma problem z niesprawnymi termostatami.

I w ten sposób z nie dogrzanym silnikiem

Opublikowano

No o to pytalem wlasnie, czy cieple powietrze z kratek oznacza, ze silnik jest juz w prawidlowej temperaturze. Z kratek na podszybiu cieple powietrze leci po paru minutach jazdy, a z kratek z deski pozniej.

 

Pozostaje mi pogrzebac w tym ukrytym menu, ale boje sie ze cos zle tam nacisne i zablokuje samochod :cry2:

 

Moje auto ma duzy przebieg i mysle, ze na nastepna zime wymienie termostaty i swiece zarowe, moze jeszcze sterownik do nich. Podobno idzie odwilz :8)

Opublikowano
Myślisz ze sprawny termostat jest potrzebny tylko na zimę? :shock: niska temperatura silnika w sposób przyspieszony powoduje zużywanie silnik i do tego masz podwyższone spalanie jeżdżąc z niesprawnym termostatem nawet w środku lata. W przypadku auta z dpf silnik totalnie dostaje po dupie. Dpf tez.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Witam. Również mam walnięte termostaty. Mam pytanie czy orginaly kupie tylko w ASO ? Jakiej firmy były montowane na pierwszy montaż w e90 m47? Szukałem na forum ale nic o tym nie ma.
Opublikowano
Kup w ASO. Tam co niezwykle kupisz najtaniej:) Ja tydzień temu wymieniałem oba, za zamienniki w sklepie zawołali 450zł, w ASO za oryginały zapłaciłem 320.
Opublikowano

Zapytalem meilowo serwis w Toruniu o wymiane termostatów i wycenili z robocizna ok 980zł... Chyba im cos sie pokrecilo :mad2: W tm 710zł robocizna :duh: Zapytam ich czy na pewno nic nie pokrecili.

 

Ceny termostat główny 141zł

Term EGR 107 zł

Opublikowano

Dzisiaj rano, po przejechaniu około 18 km z prędkością około 90 km/h, na kierownicy perf. odnotowałem temperaturę 49C.

Nawiewy z ciepłym powietrzem na maxa, na zewnątrz około -10C, samochód w nocy wyjątkowo stał pod chmurką.

Co sądzicie?

Czy to normalne?

Ok. 2 tyg. temu sprawdzałem termostaty i były ok.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano (edytowane)

Ja Panowie osobiście po odpaleniu samochodu włączam nagrzewanie. Po 5 minutach wyłączam na kolejne 5 minut. dzięki czemu po 10-12 minutach jazdy mam silnik nagrzany pomiędzy 54-60st. Dzisiejsze pomiary przy -6 na zewnątrz. Robię tak jeszcze raz i po około 15KM jazdy mam już temperaturę 88st

Szczególnie nie zmarznę, a przynajmniej silnik szybko dostaje temperatury :-)

Edytowane przez friday69
Opublikowano
Ja Panowie osobiście po odpaleniu samochodu włączam nagrzewanie. Po 5 minutach wyłączam na kolejne 5 minut. dzięki czemu po 10-12 minutach jazdy mam silnik nagrzany pomiędzy 54-60st. Dzisiejsze pomiary przy -6 na zewnątrz. Robię tak jeszcze raz i po około 15KM jazdy mam już temperaturę 88st

I po 20km wychodzisz z auta jak sopel :D :cool2:

Opublikowano
Witam Panowie mi w n47 118d przy -8,5 na dystansie ok 30km wskaźnik pokazał 86 stopni tak że wydaje mi się ok. Ale dzisiaj mam tez w posiadaniu e91 2,0 benzyna 150km lpg pokazało mi na tym samym dystansie mowie o max temp 105-106 stopni oczywiście po włączeniu mocniej nadmuchów temp 93-94 przy temp -6, czy to normalne w benzynie z LPG czy coś jest nie tak?
Opublikowano
silniki benzynowe nagrzewają się szybciej. Mieszanka gaz-powietrze ma tez wyższą temp. spalania. nie wiem czy ponad 100st. to norma w tym silniku, ale nie dziwi mnie że benzyna nagrzała się szybciej niż diesel. Jesli silnik trzymał te ~90 st. to powinno być ok.
Opublikowano

Faktycznie zmniejszając nawiewy na pierwszych kilometrach od uruchomienia samochodu, silnik znacznie szybciej się nagrzewa.

Potwierdzone doświadczalnie :wink:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

panowie, E91 330xd, przejechany odcinek 27km (50/50 miasto trasa) i temperatura w odblokowanym ukrytym menu wyniosła max 75', a generalnie kręciła się od 70-75 w zależności od obrotów silnika

 

czy to jest normalne ? bo wydaje mi się że jest ciut za mało, dodam że w trakcie jazdy temperatura powietrza wynosiła +4 stopnie. termostat EGR wymieniałem już pół roku temu bo mi wystrzelił :) mogłem wymienić również główny ale jakoś tak nie pomyślałem

Opublikowano

E61 525DA

trasa 25 km i temperatura maksymalnie 70 stopni

jazda cały czas głównie w przedziale 60-80 km/h obroty w okolicach 1500-1800 , nawiew na dwie kreski

Czy to normalne? Termostaty wymienione tydzień temu.

Wczoraj tą samą trasę przejechałem i kilka razy przycisnąłem mocniej bo miałem warunki do 130 km/h ze 2 razy i temperatura znacznie szybciej rosła i doszła do 92 stopni.

Od czego jest to zależne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.