Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy dziś z racji tego iż było zimno postanowiłem uruchomić ukryte menu w celu sprawdzenia temp. Silnik nigdy nie osiągnął 90 stopni(do pracy mam 25km trasy. Temp na zewnątrz +7 Nawet jazda z obrotami powyżej 3,5K sprawiała maksymalny wzrost temp do 82 stopni. Później jak jechałem normalną przelotową prędkością temp.pokazywała 73-77. Kiedyś jak sprawdzalnym w upały to temp oscylowała w zakresie 81-88. Czy mój termostat(i jeśli tak to który) nadaje się do wymiany? Jak sprawdzić czy mam do wymiany termostat EGR czy Główny? Boje się szczególnie o DPF który potrzebuje min.75stopni a ja taką temp.uzyskałem pod koniec mojej jady na odcinku 25km. Z góry dziękuje:-)
  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Cyba tak zrobię koledzy. Płyn tez nigdy nie wymieniany wiec zrobię komplet. Po jakim czasie mniej więcej przy temp zew około 5-7 stopni powinno być osiągnięte przynajmniej 85stopni? Dodam ze mam automat. Temperatura tez mi dość kacze powiedzmy 78-72, 80-72 itp.....Wymienię chyba na ORI oba.
Opublikowano
Cyba tak zrobię koledzy. Płyn tez nigdy nie wymieniany wiec zrobię komplet. Po jakim czasie mniej więcej przy temp zew około 5-7 stopni powinno być osiągnięte przynajmniej 85stopni? Dodam ze mam automat. Temperatura tez mi dość kacze powiedzmy 78-72, 80-72 itp.....Wymienię chyba na ORI oba.

 

Moim zdaniem, kupisz BEHRa i masz to co oryginał, a kilka zł w portfelu więcej. Ja wymieniłem, skasowali mi jakieś adaptacje i silnik trzyma elegancko 100*C, a przy buciku spada do 80*. Silnik N52B25

Opublikowano
Właśnie cały czas się zastanawiam czy rzeczywiście warto jest dopłacać do oem. Skoro to ta sama firma. Z 2 strony koledzy pisali na forum że w Bher ale nie oem zdarzają się częstsze awarie. Główny wezmę chyba OEM a EGR PBHER bo w razie czego jest prosty w wymianie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Czy rura wychodząca od termostatu do chłodnicy powinna być zimna? U mnie po przejechaniu nawet wielu kilometrów właśnie taka jest. Temp. Silnika 88-90 stopni. Z góry dzięki za odp.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Nie wiem czy to ma związek ze sobą. W niedzielę uruchamiałem BMW z kabli rozruchowych od innego auta przez bolce pod maską. Następnie udałem się na przejażdżkę około 40 km. Z nawiewów wiało pięknym ciepłym powietrzem. Wczoraj rano zaś jadąc do prac (40km) już tego nie było, nawiewy ustawione na maxa i wiało takim lekko ciepłym powietrzem.

Dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy wszedłem w ukryte menu (pozycja 7.00 KTMP-MOM), i podczas całej jazdy temperatura nie przekroczyła 43 stopni (!!!) podczas 40 km. Przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu temperatura wzrosła na chwilę do 46 stopni i po ruszeniu spadła do około 42. Dodatkowo na biegu jałowym wskazówka ekonomizera wskakuje na około 15 l, ale jej odchylenie bierze się raczej z tego że silnik jest niedogrzany i w ten sposób się dzieje.

Rozumiem, że obydwa termostaty do jak najszybszej wymiany i niema co zwlekać?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio wymieniałem u siebie termostat główny, po zabiegu temperatura wróciła do 88-90°C. Po paru dniach postanowiłem wymienić jeszcze płyn chłodzący, po zabiegu sprawdzając temp. waha się ona w granicach 58°C. Co może być przyczyną? źle odpowietrzony układ?
Opublikowano
Posprawdzaj węże czy te co wychodzą z silnika do chłodnicy są ciepłe, pewnie odpowietrzenie kijowe skoro wcześniej było ok. Też tak miałem, dodatkowo stanęła mi dęba dodatkowa pompka wody bo szczotki się w niej skończyły i o ile silnik się rozgrzewał, to w środku wiało lodem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziś wymieniłem też termostat EGR bo jak się okazało też był walnięty, teraz na dniach będę sprawdzał czy trzyma prawidłową temp.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Nie wiem czy to ma związek ze sobą. W niedzielę uruchamiałem BMW z kabli rozruchowych od innego auta przez bolce pod maską. Następnie udałem się na przejażdżkę około 40 km. Z nawiewów wiało pięknym ciepłym powietrzem. Wczoraj rano zaś jadąc do prac (40km) już tego nie było, nawiewy ustawione na maxa i wiało takim lekko ciepłym powietrzem.

Dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy wszedłem w ukryte menu (pozycja 7.00 KTMP-MOM), i podczas całej jazdy temperatura nie przekroczyła 43 stopni (!!!) podczas 40 km. Przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu temperatura wzrosła na chwilę do 46 stopni i po ruszeniu spadła do około 42. Dodatkowo na biegu jałowym wskazówka ekonomizera wskakuje na około 15 l, ale jej odchylenie bierze się raczej z tego że silnik jest niedogrzany i w ten sposób się dzieje.

Rozumiem, że obydwa termostaty do jak najszybszej wymiany i niema co zwlekać?

 

Wymienione obydwa, temperatura pięknie trzyma tak jak bozia przykazała. I w końcu ciepło w te mrozy :))

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pytanie jest takie. W aucie podczas jazdy autostradowej (140 km/h) temp. dochodzi do max 85 stopni (sprawdzane przez ukryte menu). Więcej nie chce. Przy zatrzymaniu się, wzrasta do 88 maksymalnie. I to chyba jest okej bo na termostacie wybita jest temp 88 stopni Celsjusza. Dodam że DPF już nie ma a EGR jest wyłączony. Obawia mnie ciut za wysokie spalanie w aucie. Auto to X1 23d z 2010. 10-11 litrów w cyklu mieszanym.

Czy takie wartości temperatury sa odpowiednie czy ciut za niskie?

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

To moze i ja zadam pytanie bo nie doczytalem odpowiedzi konkretnej.

Podczas jazdy temperatura 82 85 jak stoje wzrasta 90 94.

Zasganawia mnie temperatura podczas jazdy czy nie spada za nisko.

Spalania nie znam auto mam od niedawna


Jesli wymieniac termostat to czy jeden czy oba?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
318d N47 143KM 2010r - podczas jazdy (100-120km/h 4 lub 5 bieg) ciecz waha się od 83 do 85*C. Jest OK ??? Na postuju nie sprawdzałem.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Niedawno zmieniłem termostaty w mojej. Przed wymianą przy jeździe 35 km w jedną stronę do pracy miałem max 60 stopni a jak jechałem bardzo spokojnie to nawet 55.


Teraz po wymianie pojechałem do miasta 25 km w jedną stronę, temperatura doszła do 68 stopni. 2 godzinki zakupy i jak wracałem to dopiero na ostatnim kilometrze doszło do 90. Chłodnica zimna. Czy to normalnie żeby diesel się tak długo grzał? Temperatura lekko ujemna była (kilka stopni poniżej zera).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


W silniku N47N (F32) należy wymienić też termostat filtra oleju? Nie dogrzewa mi silnika (75-85*C płynu chłodniczego, temp. oleju powyżej 70-80*C nie chce iść)


http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=3P31-EUR-05-2014-F32-BMW-420dX&diagId=11_5440#11428507694


http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=3P31-EUR-05-2014-F32-BMW-420dX&diagId=11_5424#11518512234

  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Siema

4 lata temu wymienialem termostaty. W e90 m47

Teraz wydaje mi sie ze znow siadaja.mam autostrade pod domem .

Jadąc 120 dopiero po 14km doszlo do 88°. Po kolejnych 14km 89°

Chyba pora na wymiane Temperatura otoczenia 9,5°

Jak jest u was?

Reloop wymieniales wlasbie jak sie u ciebie nagrzewa teraz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.