Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dokładnie 97st

 

Sprawdzalem kilka razy dzialanie termostatu w mojej 325i z ukrytego menu (opcja 07 po oddblokowaniu) przy temp na zewnatrz okolo +10.

 

Za kazdym razem temperatura rosnie do okolo 99-100 stopni a nastepnie zaczyna spadac do okolo 80 i znowu powoli rosnie.

 

Dziwne jest to ze przy nie odpalonym silniku temperatura juz wskazuje na 50-51C- czy to normalne czy moze wszystkim co sprawdzali rosnie od 0?

 

Z tego co wyczytalem termostat pownien sie otwierac przy 97C. Czy te 2-3C oznaczaja ze termostat mam uwalony i silnik sie przegrzewa czy jak termostat jest uwalony to tylko niedogrzewa?

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ponownie

 

Sprawdziłem temperaturę z ukrytego menu i mam podczas jazdy ok. 90 stopni. Czyli termostaty są dobre ale ikonka DPF dalej się pali, nie wiem zabardzo o co chodzi.

Dla przypomnienia

BMW E87 n47

Przebieg 140 tyś.

 

Jaki polecacie interfejs diagnostyczny do przeskanowania i ewentualnie wypalania serwisowego DPF?

Opublikowano

przy jakiej temperaturze włącza sie wentylator chłodnic ?

u mnie na postoju temperatura równe 91 stopni. w jezdzie maksymalnie 93 stopnie przy ujemnej na zewnątrz.

mam wrażenie że wentylator wgl się nie załącza. czy to normalne przy takich niskich temperaturach ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano
Witam ponownie

 

Sprawdziłem temperaturę z ukrytego menu i mam podczas jazdy ok. 90 stopni. Czyli termostaty są dobre ale ikonka DPF dalej się pali, nie wiem zabardzo o co chodzi.

Dla przypomnienia

BMW E87 n47

Przebieg 140 tyś.

 

Jaki polecacie interfejs diagnostyczny do przeskanowania i ewentualnie wypalania serwisowego DPF?

 

 

a przepustnice masz dobrą ?

Opublikowano
Ok rozumiem ale jak sprawdzić czy przepustnica jest uszkodzona czym to się objawia oprócz problemu z wypalaniem dpf

 

Szarpaniem przy gaszeniu silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Odłącz przepustnicę i porównaj gaszenie silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wracając do termostatów:

Wiele osób twierdzi, że Behr to to samo, co termostaty kupione w serwisie. Oszczędność jest spora, bo sięga około 50%, ale...

Niedawno zamawiałem termostaty min do E39, E60/61 itp, i oto efekty:

Termostaty do Bmw 525d 177KM 2006 rok, kupione w opakowaniu Mehle/Behr (Behr należy do koncernu Mehle). Termostat EGR ma wyraźnie zeszlifowane numery (pewnie oryginalne numery Bmw). Termostat główny ma tylko napis "Made In Italy" i nic więcej. Porównałem to z innym sprzedawcą i jest identycznie - więc podmiana na coś tańszego odpada i nie można czepiać się sprzedawcy że zrobił podmianę.

Efekt po montażu termostatów Behr, nowy płyn chłodniczy i odpowietrzenie. Temperatura w trasie max 75'C - czyli porażka. Teraz dojdzie: spuszczanie płynu,demontaż termostatów, odsyłanie termostatów, pewnie problemy z wymianą itp, ponowny montaż i odpowietrzanie...i znów wielka niewiadoma czy będzie dobrze...

Moja opinia: z termostatem EGR można zaryzykować, bo montaż jest prosty i termostat wygląda jak oryginał. Twierdzę jednak że jakość/kontrola techniczna, to inna bajka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Zdaje sie ze mnie tez czeka wymiana, dzisiaj jezdzilem z 2h i temperatura plynu nie przekroczyla 70stC. W silniku M57 ile tych termostatow jest i ma ktos moze symbole oemowe? 330xd z 12/2005r.

Dzieki z gory

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano (edytowane)

Wpisz Vin

http://www.bmwstore.pl/pl/

i będziesz miał wszystko wraz z cenami i dostawą.

 

Jak nie ogarniesz to pisz, pomożemy.

 

Dodam że termostaty spoza serwisu, to loteria. Mam teraz przykład po założeniu kompletu Behr (spoza serwisu) w 525d 2006r, temperatura po wymianie 75'C :( Podobnie kiedyś miałem w 530d po założeniu Febi. Szkoda czasu i nerwów.

 

W 330d wymieniałem 5 lat temu, teraz trzymają jeszcze około 86'C w trasie (przy temp -3'C)

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dodam że termostaty spoza serwisu, to loteria. Mam teraz przykład po założeniu kompletu Behr (spoza serwisu) w 525d 2006r, temperatura po wymianie 75'C :( Podobnie kiedyś miałem w 530d po założeniu Febi. Szkoda czasu i nerwów.

 

W 330d wymieniałem 5 lat temu, teraz trzymają jeszcze około 86'C w trasie (przy temp -3'C)

 

No wlasnie po ktorym z Twoich postow zorientowalem sie ze te zamienniki to juz poza oem to tak fajnie nie wygladaja. I dlatego wlasnie kupilem obydwa oryginalne. Szukam teraz kogos kto mi to wymieni, u mnie lokalnie na wsi to raczej ople i vw jezdza i mechanik troche sie skrzywil jak to zobaczyl. A w mautoczesci w Legionowie terminy jak do okulisty w ZOZie.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Szkoda że tak daleko mieszkasz, bo rozwiązali byśmy temat wymiany termostatów praktycznie od ręki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Szkoda że tak daleko mieszkasz, bo rozwiązali byśmy temat wymiany termostatów praktycznie od ręki.

No szkoda, niestety.

Dogadalem sie z kolega ze mi sprobuje wymienic te termostaty. Pytania mam takie, jak ktos wie to prosba o info

1. Co mniej wiecej trzeba wymontowac zeby dostac sie do termostatu glownego? Wyczytalem gdzies ze chlodniczke oleju skrzyni trzeba odlaczyc i przesunac, cos jeszcze?

2. Czy podczas wyjecia termostatow mozna w sensowny sposob zlapac plyn chlodniczy czy trzeba kupowac nowy? Na dolewke mam ok. 1 litra.

3. Czy ma ktos momenty dokrecania srub?

4. Gdzie sa miejsca gdzie mozna wykonac odpowietrzenie?

 

Kolega generalnie sie zna, rozebral do golej blachy caly przod i pol srodka i zlozyl wszystko z sukcesem, ale jutro zaczynamy dopiero o 19 wiec nie chce zeby cos nas zaskoczylo.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Termostaty wymieniałem u siebie z 5 lat temu, ale poszło w miarę sprawnie.

 

Płyn należało by spuścić korkiem spustowym chłodnicy, ale to zajmuje nawet sporo czasu, bo dostęp jest ciężki i pracochłonny (osłona silnika, trzeba odpiąć węże intercoolera i trochę przesunąć intercooler...)

Wymieniałem płyn ze 2 miesiące temu i po kilku latach od wymiany zmienił kolor z niebieskiego lub zielonego, na prawie czarny - ale gęstość miał raczej ok).

Odpowietrzniki są 3: w naczyniu wyrównawczym, przy term EGR i na jednym plastikowym króćcu w okolicy przepustnicy - dostęp jest tu ciężki:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3466-prowadzenie-wezy-wody-ukl-chlodn/vKT00963

 

Jak twój płyn ma kilka lat, to zalej nowy. Ja kupuję koncentrat, ostatnio zużyłem około 3,5 litra+woda destylowana bo wszystkiego i tak nie spuścisz.

 

Pasek 6PK może trochę przeszkadzać, ale łatwo go ściągniesz.

Trzeba odkręcić lub odchylić chłodniczkę spalin, aby dostać się do termostatu głównego:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3597-chlodz-ukl-red-sub-szkodl-spal/vKT00963

 

Przy wymianie termostatu EGR przeszkadza trochę przewód z pompy Vacum i chyba trzeba go wykręcić (jedna śruba) aby odkręcić śrubę mocującą termostat.

 

Momentów nie znam, ale znajdziesz w internecie. Ja dokręcałem z wyczuciem bez klucza dynamometrycznego.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Chris wielkie dzieki za obszerne info. :cool2:

Plyn raczej zostawilbym bo zalany przy remoncie czyli w czerwcu 2015.

Gorik,dzieki udalo mi sie znalezc momenty. Prosba o uruchomienie drugiego stanowiska lub filii w Serocku :wink:

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

No i już nic nie rozumiem. Po 10 min pracy na jalowym biegu interfejs carly pokazuje mi 54stC a po przelaczeniu INPA 94stC, zrzut poniżej

 

http://tufotki.pl/ER9xs

 

wg mnie raczej INPA jest bardziej wiarygodna...

Chyba musze uruchomić ten sposób z termometrem z ukrytego menu ale te klikanie i dodawanie liczb to na bank cos zepsuje.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

10 minut to szybko :shock:

Jak płyn z czerwca to nie ma sensu zalewać nowego.

W ukrytym menu łatwo się sprawdza, tylko zsumuj ostatnie 5 znaków vin i wpisz je w menu nr 19, później klikaj do menu nr 7.

W razie problemów pisz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Odblokowalem temperature na komputerze samochodu i pokazala to co w carly czyli sporo za niska. Co pokazala ta INPA tego nie wiem, moze jeszcze jakis inny termometr... Nie wnikam. Teraz mialem podroz ok 30km i max co osiagnalem to 65stC. Jutro sie za to zabieramy za wymiane i mam nadzieje bedzie ok.

Dzieki

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Odblokowalem temperature na komputerze samochodu i pokazala to co w carly czyli sporo za niska. Co pokazala ta INPA tego nie wiem, moze jeszcze jakis inny termometr... Nie wnikam. Teraz mialem podroz ok 30km i max co osiagnalem to 65stC. Jutro sie za to zabieramy za wymiane i mam nadzieje bedzie ok.

Dzieki

 

Zanim odpaliles silnik jaka temperature pokazuje Ci w ukrytym menu na zimnym?

 

Pytam bo u mnie na starcie jest 51C...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.