Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpowiedz jest w pierwszym poście tego wątku.

Sytuacja wynika z gwałtownego wzrostu chłodzenia (przepływu powietrza przez chłodnice). Rozumiem że mówimy o przyspieszaniu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wlasnie nie, predkosc jest stala tylko obroty wyzsze (w automacie po wbiciu trybu "S")

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
wlasnie nie, predkosc jest stala tylko obroty wyzsze (w automacie po wbiciu trybu "S")

Ale to nie ma związku z obciążeniem - ono się nie zmienia z powodu obrotow. . Jeśli pompa wody chodzi na pasku od wału to rośnie jej wydatek, płyn szybciej krąży i może się bardziej wychłodzić. Powinno jednak wrócić do 88 stopni po chwili. Sprawdzę u siebie przy okazji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Miałem dokładnie takie same objawy jak opisujesz, przy niesprawnym termostacie spadało do 82 stopni. Po jego wymianie obecnie praktycznie niezależnie od prędkości obrotowej mam min 88-90 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie on nie spada tak nisko ale jak zmienię bieg to momentalnie temp. spada na 87-88 i to mnie dziwi trochę. W przyszłym tygodniu jadę w trasę to poobserwuje jak to dokładnie wygląda w różnych warunkach. Będę wymieniać płyn a jak z termostatem okaże się coś nie tak to też go wywalę.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Właśnie on nie spada tak nisko ale jak zmienię bieg to momentalnie temp. spada na 87-88 i to mnie dziwi trochę. W przyszłym tygodniu jadę w trasę to poobserwuje jak to dokładnie wygląda w różnych warunkach. Będę wymieniać płyn a jak z termostatem okaże się coś nie tak to też go wywalę.

A jaka temp była na zewnątrz? Jeśli mróz spory, to wydaje mi się, że tak może być.

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8°C wiedz mrozu nie było a raczej przyjemnie ciepło jak na te porę roku :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
8°C wiedz mrozu nie było a raczej przyjemnie ciepło jak na te porę roku :mrgreen:

Nie niepokoił bym się mimo wszystko i obserwował dalej, a test w trasie powinien wyjaśnić więcej.

-------------------

Artur

Opublikowano

I jestem po wymianie termostatów, zajęło mi to 3 godziny (jestem administratorem sieci nie mechanikiem :twisted:) termostaty jeszcze oryginalne. Wszystko teraz jest ok, temperaturę łapię 91 stopni także jest dużo lepiej bo wcześniej było max 70 stopni... Kolej na sterownik świec żarowych który już wymontowałem przy okazji termostatów... Pytanie: po jaką cholerę są dwa termostaty ?

 

edit: Bardzo dobrze że jest ten temat, po wymianie termostatów wyraźnie jest cieplej w kabinie, silnik zaczął ciszej pracować a do tego już po ekonomizerze widzę że mniej spala ropy.

Opublikowano
Ja tez jestem po wymianie ale tylko tego głównego (nie egr) bo zamówiłem 2 ale tylko jeden przyszedł. Czekam na drugi. Temp dochodzi do 88 stopni ale trzeba sporo gazowac i trwa to 30 km. Przy spokojnej jeździe ok 5 stopni na dworze tak do 65 dochodzi. Przed wymianą było 58 stopni. Tym co mają ten sam problem polecam wymienić 2. W moim przypadku jest to 520d rok 2006. Na yt jest filmik co i jak ale do wersji 3.0 i powiem że w 2.0 jest trochę inaczej. Jeśli ktoś będzie ciekawy to mogę po kolei opisać co i jak.
Bardzo Miły Wóz
Opublikowano
Z moich obserwacji wynika, że rzeczywiście nawet zmiana temperatury zewnętrznej o 10-12 stopni ma spory wpływ na nagrzewanie. Wczoraj przy +9 roboczą (75 stopni) złapałem po 6 km delikatnej jazdy. Dalsze 10 stopni wymagało jeszcze kilku kilometrów, ale imho przy 75 można już deptać zupełnie normalnie, połowa z tych beemek na allegro nawet tyle nie osiąga :norty:
Opublikowano
Dalsze 10 stopni wymagało jeszcze kilku kilometrów, ale imho przy 75 można już deptać zupełnie normalnie, połowa z tych beemek na allegro nawet tyle nie osiąga

Niezupelnie, bo niewiemy jaka jest temp oleju (może mieć 65 C temp plynu w trasie a olej jest nagrzany)

 

Czytałem tez, ze olej nagrzewa się znacznie dluzej niż plyn chłodniczy. Może ktos potwierdzi jednoznacznie jak jest faktycznie. Ja z mocniejszym deptaniem po obr czekam az siknik ma te 85 C (ile może mieć olej wtedy niemam pojęcia)

Opublikowano
Nawet jeśli olej ma tylko 50 stopni to w tej temperaturze szkód wielkich nie narobi, jego parametry będą już znośne dla silnika :) A same temperatury osiągane przez olej są wyższe niż dla cieczy chłodzącej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W trasie obserwowałem temp. przez 1000km i wszystko gra nawet zaobserwowalem wypalanie dpf-a :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam bmw e90 318d. Jeżdżę trasę ponad 50km autostrada prędkość 120-150 temperatura 6-8 stopni. Osiągnąłem temperaturę max 83 stopnie ale tak to 78-80 stopni pokazuje. I mam problem bo zapalił mi się dpf. Czy temperatura jest za mała? Bardzo proszę o odpowiedź
Opublikowano

foster1990 moim zdaniem to termostat do wymiany , przy takiej temp.(zbyt niska) komputer nie zainicjuje wypalanie DPF , tym bardziej ze po dystansie 50 km to temperatura powinna być w granicach 90stopni , jak się mylę niech mnie poprawi ktos bardziej doświadczony :cool2:

ps. silniki diesla ''łapia'' prawidłową temp (90 stopni +,- 2) po przejechaniu około 10-15 km tak ma większość , ta tolerancja zależna jest od temp. zew. stylu jazdy i czy auto stoi w garażu czy pod chmurką :norty:

pozdro

Opublikowano
Ty masz N47 więc masz tylko główny. Moje termostaty po 50kkm trzymają 84-85 (oryginały). Nie wymieniam, bo świeżo po wymianie było 88, dla tych trzech stopni nie będę walczył.
Opublikowano
Termostat wymieniony i jest poprawa :) teraz cały czas trzyma temperature od 89 do 92 :) mam nadzieje ze teraz filtr dpf sie wypali i bedzie grało. Chyba że trzeba bedzie pojechac na wypalanie albo czyszczenie. W piatek trasa 1600 km to moze sie wypali :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam jakieś problemy z chłodzeniem.

 

Przy jakiej temperaturze włącza sie wentylator chłodnicy?

 

Ostatnio w trasie temperatura płynu wachała sie pomiędzy 87 a 95 stopnie. to jest normalne? to przy temperaturze +10 na zewnątrz.

i nie zauwazyłem żeby włączał się wentylator. wydaje mi się że to zbyt duża różnica...

 

Wczoraj na odcinku 25 km przy temperaturze na zewnątrz -13 stopni temperatura płynu osiągała jedynie 88-87 stopni spadała nawet do 85.

otworzyłem maskę i z chłodnicy lekko dymiło białym dymem. nie wiem czy to wina mrozu i ciepła jakie wydaje chłodnica czy coś jest nie tak.

rok temu wymieniałem oba termostaty na oryginalne.

 

mam jechać dzisiaj w trasę i nie wiem czy powinienem. czy po podłączeniu kompa da się sprawdzić prace wentylatora? czy działa czy nie??

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie oryginalne termostaty potrzymały 89c niecały rok, od 2 lat na nich jeżdżę i trzymają równo 85c. Myślę ze to odpowiednia temperatura. Jedz i niczym sie nie martw. Jak temp spadnie poniżej 80 na rozgrzanym silniku wtedy już tylko wymiana.
Opublikowano

Coś mnie natchnęło i wczoraj sprawdzałem temp. (na zewnątrz -11)

Temperaturę 86st. osiągnął po przejechaniu 24 km (jechałem równo ok. 100km/h taka eko jazda).

Jak dobrnąłem do 86st to miejscami puszczałem pedał, bo były tereny zab. i temperatura spadała do 79.

W drodze powrotnej tłoczyłem 140 i temp była 87-88 st. niestety nie wiem po jakim dystansie, bo rozgrzewałem 15min przed trasą.

Opublikowano
Orientuje sie ktos jaka jest poprawna temperatura silnika dla silnkow benzynowych bo widze ze tutaj to wszyscy tylko o dieslach...?
Opublikowano

Sprawdź w realoem jaki masz nr termostatu i skopiuj go do google.

W zamiennikach np. behr napisana jest temperatura otwarcia i to jest ta temp.

 

np n46 110kv i 95kv ma 105st

 

n53 130, 160, 190, 200, 225kv - 97st

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.