Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

JA po demontażu sprawdziłem stary term. egr i był nie sprawny, przepuszczał swobodnie powietrze. Głównego nie sprawdzałem, bo nie miałem jak :P

Po czym kolega wnioskuje, że główny termosta jest nie sprawny?

Opublikowano

Głównego precyzyjnie nie sprawdzisz (tak jak termostatu EGR).

Jak chcesz spróbować zaoszczędzić kasę, to wymień termostat EGR i sprawdź jak się nagrzewa po tym silnik w trasie.

Niestety najczęściej jest tak, że wymiana obu termostatów dopiero sprawia że temperatura silnika jest odpowiednia.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Spoko, będę kontrolował. Dopóki w żadnym momencie nie spada poniżej 80 to trzymam stare, jak mi się zbliży w okolice stabilnych 80 to będę myślał o wymianie.
Opublikowano
jedker to byl post do fzhut :cool2:

Wnioskuje bo mam tak samo jak on nawet juz gorzej

Ja wiem że nie do mnie, ale pytam skąd taki wniosek? Ja też myślałem żeby wymienić tylko główny, a okazało się że term. egr był nie sprawny. Wymieniłem oba i teraz jest ok. Ale jak ktoś chce wymieniać pojedynczo to trzeba by je demontowac i sprawdzić poprawność działania. Inaczej to chyba tylko zgadywanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jedker to byl post do fzhut :cool2:

Wnioskuje bo mam tak samo jak on nawet juz gorzej

Ja wiem że nie do mnie, ale pytam skąd taki wniosek? Ja też myślałem żeby wymienić tylko główny, a okazało się że term. egr był nie sprawny. Wymieniłem oba i teraz jest ok. Ale jak ktoś chce wymieniać pojedynczo to trzeba by je demontowac i sprawdzić poprawność działania. Inaczej to chyba tylko zgadywanie

Bo ja u siebie wymienilem egr i to samo,ogolnie jak egr wyrzucisz to ten sam gips on tylko przyspiesza dogrzewanie ktos na forum wyrzucil cala chlodniczke spalin i jest giy

Opublikowano
U mnie przy wymianie termostatu EGR temp wzrosła o około 10'C. Po dwóch dniach wymieniłem jeszcze term główny i temperatura wzrosła o kolejne 8'C - do wymaganych 88-91'C. Oba są ważne do osiągnięcia wymaganej temperatury.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
ja zmieniałem w tym roku w marcu-kwietniu oba termostaty na ori bmw oczywiście i dzisiaj byłem w górach temp -10 -12 nawet i silnik trzymał 83-84 st a na postoju juz u mnie w domu po 5 min (-10st) to spadło do 74 :/ Jak wam trzyma przy takich wielkich mrozach też dogrzewa się do 89 ?? i nie spada na postoju ? bo żeby po 9 miesiącach i 12 kkm km padły termostaty to już obłęd....
Opublikowano

ja wymieniałem dwa termostaty latem.

teraz przy ujemnych temperaturach np - 5. dogrzanie do 90 stopni zajmuje 25 KM (30 min) to normalne?

jak temperatura dojdzie np do 92 to potrafi spać do 88 przy lekkim gazie.

Wydaje mi się że nie powinna spać poniżej 90 jak sie już dogrzeje.

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano
ja wymieniałem dwa termostaty latem.

teraz przy ujemnych temperaturach np - 5. dogrzanie do 90 stopni zajmuje 25 KM (30 min) to normalne?

jak temperatura dojdzie np do 92 to potrafi spać do 88 przy lekkim gazie.

Wydaje mi się że nie powinna spać poniżej 90 jak sie już dogrzeje.

 

Wszystko zalezy jaka trase pokonujesz, ile masz odbiornikow ciepla wlaczonych, jak obciazony jest silnik, itp.

Ogolnie, to powinien w miare szybko zlapac to 60 - 70*C, pozniej bedzie coraz wolniej sie dogrzewal.

Mi we wroclawskich korkach silnik lapie 85*C po przejechaniu okolo 8km, przy temp. na zewnatrz -10*C.

 

To, ze po dogrzaniu temperatura oscyluje w granicach 85 - 95*C, szczegolnie jesli jest -10*C na zewnatrz, nie jest zlym objawem.

 

Z tego co pamietam, BMW oferuje w sprzedazy oryginalne zaslepki na nerki, ograniczajace ilosc zimnego powietrza wpadajacego do komory silnika.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Witam.

Przeglądam fora dyskusyjne różnych marek samochodów i nigdzie nie spotkałem się z podającymi w takiej ilości termostatami??

Po gruntownej analizie moczu :), pytaniach, telefonach do ASO i tym podobne .Wniosek komputer sam ustala temp jakiej potrzebuje w danej chwili np wypalić PDF podkręca temp itp.Jak pisałem.

Ja mam temp pomiędzy 75-85 spokojna jazda miejska zima-lato.Co pewien czas temp 88-94 spokojna jazda miejska zima-lato.Trasa zima-lato tak samo jak w mieście.Dajemy po zaworach temp miasto-trasa 88-94 wychodzi na to że raz termostaty działają ok a za chwile nie. Monitoruje stale temp Interfejsem OBD SCAN Bluetooth ELM327 OBD2 MINI CD.Nic nie wymieniam.Radzę dokładnie sprawdzać temp.Wiem że najprościej jest napisać "do wymiany oba termostaty".Po wymianie termostatów w ASO takie same parametry temp silnika.Dodam że termostat otwiera duży obieg przy temp 88 i zamyka przy temp 94 st.

Pozdrawiam.

Opublikowano
ja wymieniałem dwa termostaty latem.

teraz przy ujemnych temperaturach np - 5. dogrzanie do 90 stopni zajmuje 25 KM (30 min) to normalne?

jak temperatura dojdzie np do 92 to potrafi spać do 88 przy lekkim gazie.

Wydaje mi się że nie powinna spać poniżej 90 jak sie już dogrzeje.

Temperatura przy spokojnej jeździe oscyluje przy 88 C. To jest normalne. Przy szybciej jeździe autostrada troche rośnie, podobnie przy wypalaniu Dpf. Jesli po dłuższej spokojnej jeździe oscyluje poniżej 88 stopni termostat do wymiany. Ja miałem kiedyś Ztcp 84-86 C i wymieniłem termostat. Teraz jest 88. Zdaje sie juz prawie 3 lata spokój.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Glowny na pewno.

Jesli dalej bedzie ci brakowac kilka stopni to wymienisz EGR'a.

Do tego drugiego jest dostep kilkuminutowy, wiec bedziesz to w stanie zrobic samodzielnie.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Witam

Przetestowałem wczoraj temperaturę silnika na dystansie 60km.

15km dojazd do miasta (temp doszła do ok 80'C) + ze 4 km po mieście (82'C) i reszta około 40 km S3 z prędkością 110-130 km/h.

Na S3 temperatura wzrosła do około 88'C. Później (jak się domyślam) nastąpiło wypalanie filtra DPF i temperatura podskoczyła do 91'C i trwało to przez jakieś 20km. Po wypalaniu temperatura spadła do 87'C, a na zwalnianiu na zjeździe nawet do 84'C.

Gdy sprawdzałem temp ze 2-3 miesiące temu, to podczas wypalania filtra dpf temperaturę na S3 miałem przy 120km/h nawet 94'C, po wypalaniu 89-91'C.

Termostaty wymieniałem co najmniej 3 lata temu - oryginały z serwisu.

Myślę że termostaty na razie zostawię w spokoju i będę sprawdzał temperaturę w trasie co jakieś 2 miesiące.

 

Udanej zabawy Sylwestrowej, oraz wszystkiego dobrego na Nowy Rok 2015 dla wszystkich forumowiczów :D

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
a ja myślę że jest ok bo przy takim minusie , podczas trasy i prędkości 130 km/h to jest wysoka temperatura. Powietrze wpadające przez wlot z takim minusem wychładza chłodnice i motor, chyba że jadąc cały czas na wysokich obrotach to silnik będzie super trzymał temperaturę. A jak spadnie kilka stopni to nie znaczy że zaraz termostaty padły.... zresztą ja tak sobie to tłumaczę bo chore jest żeby mi padły po 9 miesiącach
Opublikowano
Te termostaty tracą z czasem swoje właściwości i nic z tym nie poradzimy. 87'C jest akceptowalne przy stałej prędkości 120km/h i na lekkim minusie na zewnątrz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

rozumiem. uspokoiliście mnie :)

do 60-70 dogrzewa sie lekko. ale potem tak jak mówie miedzy 88-92 sie wacha. w zalezności od jazdy. także termostaty ok :) :cool2:

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

88-92'C to bardzo dobre wartości.

Temperatura otwarcia termostatu głównego to 88'C

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

To nie Bmw robi termostaty, a BEHR

Możesz spróbować zareklamować.

 

Brat zareklamował Febi i nie było problemów ze zwrotem (nie działał od początku)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.