Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To bym musiał sprawdzić w TIS-ie potrzebujesz do swojego silnika?

Podaj VIN

 

PS. 8,2L ale zapewne nie więcej jak 8L bo zawsze się coś zostaje.

Do zlania płynu musisz chyba wybudować intercooler bo śruba jest nad nim w chłodnicy, ja spuszczalem szlauchami ale nie wszystko zleciało. Cała przednia, dolna osłona silnika do zdemontowania, szlauchy itd. Przy termostacie EGR też trzeba coś zdemontowac przed demontażem termostatu (już nie pamiętam co to było) żeby łatwo go wyjąć. Wymieniłem przy R4, u Ciebie może być trochę trudniej.

 

Odpowietrzenie jest dosyć proste.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

W M57N (przynajmniej w 3.0d 231KM) wymiana termostatu EGR to prościzna i nawet nie trzeba spuszczać płynu (można ewentualnie trochę odciągnąć z zbiornika wyrównawczego). Przed zakupem nowego term EGR można sprawdzić stary - trzeba go wykręcić i sprawdzić przy dmuchaniu czy przepuszcza powietrza - prawie wcale nie powinien przepuszczać.

Z termostatem głównym jest sporo więcej roboty i trochę płynu ucieknie przy wymianie. Warto rozważyć wymianę płynu i termostatów za jednym zamachem.

Śruba spustowa - dostęp fatalny od dołu pod chłodnicą.

Odpowietrzniki są dwa.

Pamiętajcie przy odpowietrzaniu o ustawieniu temperatury na maksa i włączeniu oczywiście nawiewu we wszystkich kierunkach.

 

U mnie wchodzi teoretycznie około 10 litrów płynu, ale zalałem chyba 7 litrów. Z bloku nie spuszczałem, bo nie znalazłem śruby spustowej, pewnie jest ale dostęp jest na pewno fatalny.

 

Co do temperatury na postoju, to spokojnie można dojść do 100'C (nawet na niesprawnych termostatach) i jest to zjawisko normalne i nie ma się czym przejmować.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Moje obecnie chyba już się trochę nadpsuły, bo trzymają 85/86 stopni,a jako nowe trzymały 88/89. Muszę sprawę zweryfikować na trasie, bo zawsze uruchamiam po kilkunastu km KTEMP, mam nadzieję że przy dłuższej jeździe będzie to 88/89. Trochę dziwna sprawa, bo kupiłem ori i zrobiłem więcej niż 20 ale mniej niż 30 tysięcy (chyba 7 albo 8 miesięcy).
Opublikowano

Ja zmieniałem 4 lata temu.

Miesiąc temu w trasie (prędkość 120 km/h) miałem 88-91'C - czyli ok. Przy wypalaniu DPF nawet 95'C.

 

Tydzień temu włączyłem temp i startowałem od 40'C (bo wcześniej auto już jeździło). Przy bardzo spokojnej jeździe po około 20 km miałem 85'C, czyli trzeba przetestować na dłuższym dystansie aby ocenić stan faktyczny.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje obecnie chyba już się trochę nadpsuły, bo trzymają 85/86 stopni,a jako nowe trzymały 88/89. Muszę sprawę zweryfikować na trasie, bo zawsze uruchamiam po kilkunastu km KTEMP, mam nadzieję że przy dłuższej jeździe będzie to 88/89. Trochę dziwna sprawa, bo kupiłem ori i zrobiłem więcej niż 20 ale mniej niż 30 tysięcy (chyba 7 albo 8 miesięcy).

U mnie prawie tak samo tylko gorzej :mrgreen: Takie to aso,ale jak Chriss pisal gdzies tylo z aso kupowac :cool2:

Opublikowano

Moje po rownym roku (przelot znikomy bo 8tys :mrgreen: )

spadly z 88-89 C na 87-88C

 

Tez oryginaly kupione w salonie bmw,

Mam nadzieje, ze teraz juz dlugo zostana na tym poziomie (zmiana termostatow co 2 lata to kpina)

Opublikowano
Ostatnio dużo się służbówkami bujam więc tylko tyle co lokalnie półtora tysiąca na miesiąc napstrykam, ale postaram się w sobotę wyrwać BMW w góry i zobaczyć jak się zachowa temperatura. Najważniejsze jest to, że 75 łapie w miarę szybko i trzyma, w zeszły piątek jechałem do Szczecina pasiorem B7 1.6 bluemotion, na dworze 4 stopnie, praktycznie od razu trasa, wyobraźcie sobie że temperaturę normalną (wg wskaźnika - który też ma tolerancję, jak VAGi robiłem to wiem, że jak G62 na kompie pokazało 75st.C to wskazówka już w pionie była na wskaźniku) złapał po 21 kilometrach :|
Opublikowano
Z tego co pamiętam w starszych BMW pion na wskaźniku temperatury był już przy 75'C, więc ten pion wcale nie gwarantuje że temperatura jest na 100% dobra.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Z tego co pamiętam w starszych BMW pion na wskaźniku temperatury był już przy 75'C, więc ten pion wcale nie gwarantuje że temperatura jest na 100% dobra.

Dlatego te wskaźniki nie miały sensu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
U mnie równo rok od wymiany, przejechałem około 12 tys. Bezpośrednio po zmianie najczęściej 90C sporadycznie 91C, teraz 88-89 czasami 90C. Ewidentnie widać, że dłużej się nagrzewa i przy zwalnianiu po dojeździe np. do terenu zabudowanego spada na 86-87C. Niedługo planuję wymienić na początek EGR zobaczymy czy tempo nagrzewania wróci.
Opublikowano
Krzysiek, a jak tam ten temrostat egr, który Ci poleciłem? Zadowolony jesteś?
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Przed chwilą wziąłem BMW i przejechałem się do sąsiedniej wioski. Odpalenie, wjazd na szosę, delikatne rozpędzenie do ~100 km/h, szósty bieg i w miarę płynnie, po 8 kilometrach osiągnąłem 75 st.C, u celu (15 km) miałem 87... Ciężko mi odnaleźć regułę, w każdym razie silnika nie zabiję, jeżdżę tak jak jest :cool2:
Opublikowano

A ja mam takie być może głupie pytanie...

 

Przeglądając te wątek zwróciłem uwagę, że w zasadzie dotyczy on silników diesla. Moje pytanie czy rzeczywiście tak jest, że problem termostatów dotyka tylko diesla?

Czy motor nie ma znaczenia? Co z benzynami?

Opublikowano
Jeśli chodzi o termostaty diesel/benzyna, to nie ma tu żadnej różnicy - oba mogę zepsuć się jednakowo. Diesel ma jednak większą sprawność termiczną (wolniej się też nagrzewa) i problem z termostatami jest tu bardziej widoczny niż w silniku benzynowym.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

miałem napisac, wiec pisze :D Troche mi zeszło, ale przy okazji wymieniłem sterownik świec żarowych jak i same świece.

Wymiana termostatów pomogła, temp. dochodzi do 90/92^

Opublikowano
Chyba coś słabo z tą jakością w kwestii termostatów. Po 8 miesiącach, ze 30tkm przejechanych temperatura w trasie (skoczyłem ostatnio w dwie "szybkie" - góry i stolica) trzyma się stale na poziomie 85-86 stopni. Po zamontowaniu nowych było to 88-89 stopni. Cóż, póki nie spadnie poniżej 80 to jeżdżę, jeśli zanotuję taki spadek to przyjdzie mi po raz drugi wymienić oba. W sumie żadna filozofia, tyle że niepotrzebna robota, trwałość elementów bardzo wątpliwa, zastanawiam się czy to oba padają, czy może sam EGR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.