Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dziwne ze nie dostal komunikatu o niskim poziomie plynu chlodzacego.
  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem ciekaw, czy przy takich niewielkich spadkach temperatury do wymiany jest tylko jeden, czy trzeba jednak oby dwa wymieniać ? Ja jestem pół roku po i wszystko w normie, termostaty oczywiście zakupione w ASO.
Opublikowano

Mnie kazdy zapewnial, jak temp rosnie na postoju a podczas jazdy spada to glowny, zmienilem glowny, to nic nie dalo i zmienialem drugi.

 

Co ciekawe termostat EGR mozn kupic za 70zł na allegro, jest to oryginalny BMW OE, tylko ze zdrapanym znaczkiem BMW, dzieki czemu nie placimy za "marke" - potwierdzone

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak logicznie myśląc BMW zamawia np. 10.000 sztuk. Fabryka tyle też produkuje a nie więcej... bo po co? Seria która nie przeszla wyrywczych testów jest wtedy sprzedawana bez znaczkczka BMW a że fabryka poniosła koszta w produkcji w ten sposób próbują je zamortyzowac. Myślę że nie ma innego wytłumaczenia bo to jest jednak trochę roboty najpierw nakładać znaczek a później go zeszlifować. Łatwiej było by zrobić je bez znaczka.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Tak, był. Na moim było widać zeszlifowanie znaczka BMW. Dlaczego? NIe wiem, jestem z niego zadowolony jak na razie.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Tylko nie obraź sie jak nie będzie oringa w zestawie, bo nie jestem pewny czy to od tego chłopa brałem :D
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
zamowilem zobaczymy co bedzie teraz mam 83 jak byly przymrozki :duh:

 

to nie jest zla temperatura moim zdaniem. Naczytalem sie wtym watku sporo - i u siebie podejrzewalem ze tez mam walniete - bo sie otwieraly przy ok 80stopniach.

Ale w serwisie powiedzielei ze to jest ok. Przeczytaj moj post strone albo dwie wczesniej.

 

Pozdr

Opublikowano
U mnie po mieście miał 95-97 stopni po trasie ok 68-70 stopni. Wymieniłem termostat i po mieście ma 95-96 jak jeźdźe bardzo dynamicznie jak normlanie 90, na trasie 89-91. Podczas rozbierania okazało się, że termostat główny był rozwalony (sprężynka w ogóle urwała sie od plastiku), nie wiem co z mały czy tak na prawde dzialal czy nie ale wymieniłem oba:) Znaczna różnica w spalaniu nawet na trasie. Miałem ok 6,4-6,7 przy spokojnej jeździe do 110, obecnie nawet poniżej 6/100 przy spokojnej jeździe 100-110km/h.
Opublikowano
zamowilem zobaczymy co bedzie teraz mam 83 jak byly przymrozki :duh:

 

to nie jest zla temperatura moim zdaniem. Naczytalem sie wtym watku sporo - i u siebie podejrzewalem ze tez mam walniete - bo sie otwieraly przy ok 80stopniach.

Ale w serwisie powiedzielei ze to jest ok. Przeczytaj moj post strone albo dwie wczesniej.

 

Pozdr

U mnie też w serwisie twierdzili ze 84-85 to jest ok. Ale zmienili zdanie po delikatnych sugestiach. Wymienili i jest 88.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak ich przekonałeś do tego? Mi też trzyma tą temp. a im cieplej, tym lepiej :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
TUTAJ masz to pokazane jako element numeru 1 na schemacie, a TUTAJ przykładowe ogłoszenie z taką grzałką.

 

 

Ok dzieki :cool2:

icon4.png
Opublikowano
U mnie odpukać - pół roku i 20tkm od wymiany jest wszystko okej, w trasie 86-89 stopni, zobaczymy jak długo termostaty wytrzymają w takiej kondycji :cool2:
Opublikowano (edytowane)

I u mnie 13.11 wymienili obydwa termostaty. Koszt OEM ok 380zł komplet. Wymiana 200zł. Czas pracy z odpowietrzeniem to ok 2h. Teraz silnik ma temperaturę ok 88-90st C w czasie jazdy poza miastem, w mieście 90-92, a w korku, gdy więcej stoi to 90-95st C. Po ruszeniu spada do ok 90-92st C. Silnik gładko i ciszej pracuje. Wcześniej, czyli sprawdzone 10.11., miałem w trasie 67-72st C, w miescie w korku ok 80-85st C.

Jako ciekawostkę podam, że na trasie Wawa- Szczecin-Wawa zwykle spalał mi ok 6l/100km przy średniej prędkości 135km/h. Ostatnio, czyli jakieś dwa tygodnie temu spalanie wyniosło 7,6l/100km przy podobnej prędkości i zbliżonych warunkach drogowych i to wzbudziło moje zainteresowanie, obok nieco głośniejszej pracy silnika. Sprawdziłem temperaturę silnika i okazało się jak wyżej. Zakup w Inchape BMW przy Prymasa 1000-lecia.

Edit: 06.01.2015: u mnie wzrosty temperatury podczas jazdy, po wymianie termostatów, spowodowane były wypalaniem dpf nawet do 95stC.

Edytowane przez Arturl1

-------------------

Artur

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Swiezo po zakupie 330d e90 tez mam problem z temperatura, w trasie nie przekracza 50st po miescie 60-65st. Najgorsze jest to ze po wymianie glownego nic sie nie zmienilo, najpierw gates, pozniej z aso. Teraz w trasie po 20km 45st. I kabina tez dlugo sie nagrzewa, cieple powietrze zaczelo dmuchac pi 10-15km. Co jeszcze sprawdzic, jakies pomysly? Nie ruszalem jeszcze egra ale z tego co piszecie poprawia 10-15stopni
Opublikowano
Swiezo po zakupie 330d e90 tez mam problem z temperatura, w trasie nie przekracza 50st po miescie 60-65st. Najgorsze jest to ze po wymianie glownego nic sie nie zmienilo, najpierw gates, pozniej z aso. Teraz w trasie po 20km 45st. I kabina tez dlugo sie nagrzewa, cieple powietrze zaczelo dmuchac pi 10-15km. Co jeszcze sprawdzic, jakies pomysly? Nie ruszalem jeszcze egra ale z tego co piszecie poprawia 10-15stopni

Tylko od egr został Ci do wymiany i poprawa będzie gwarantowana ale pod warunkiem odpowietrzenia układu chłodzącego. To też jest przyczyna długiego nagrzewania się w kabinie. Masz pewnie cały czas otwarty / zacięty mały obieg chłodzący.

-------------------

Artur

Opublikowano
ja wymieniłem termostaty tego roku w kwietniu i wczoraj w nocy pierwszy przymrozek -3 i temperatura jest na poziomie 83-84 C.(jak wyłącze nawiew to rośnie a jak puszcze zaraz spada do tego poziomu). Jest to możliwe żeby po takim czasie już puszczały ? zaznaczam ze to po przejechaniu 16 km.Może po trasie osiągnie wyższą temperaturę :? ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.