Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. W moim aucie 330xd 2006r. temperatura również oscyluje około 100'C. Przy ostrzejszej jeździe dochodzi nawet do 107'C. Co może być przyczyną? Nieotwierający się w 100% termostat?

 

 

Mateusz też mam 330XD i taka tak wysoka temperatura wskazuje, że coś jest nie tak. Mam podobną, a nawet i wyższą. Jutro wieczorem wstawiam samochód do servisu i mają mi przejrzeć chłodnice i termostat. Podobno czasami zapycha się chłodnica lub przestrzeń między chłodnicami. Jak będę wiedział co było u mnie dam CI znać.

Opublikowano

Info dla zastanawiających się czy twój termostat jest dobry

Jeżeli w skończonym czasie, do 20 km Twój silnik nie osiągnie minimum 90 st. C (mówie o dieslu), to nic tylko kupować dwa termostaty i zmieniać!

 

Dzisiaj i w zeszły piątek razem z użytkownikiem speed1211 http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=87833 dokonaliśmy zmiany obu termostatów - głównego i EGR - w silniku m47 bmw e91 diesel (gwoli wyjaśnienia: speed1211 jako fachowiec odwalił całą czarną robotę, a ja jedynie poświecałem lampką i podawałem co potrzeba, jako pomocnik :)). Jeszcze raz dziękuję za fachową i bezgraniczną pomoc koledze speed1211 !

Wracając na dość krótkim zakorkowanym odcinku silnik uzyskal temp. 91 (wcześniej nie przekoczył 82), a większy test zrobię z piątku na sobotę, podczas pokonywania dłuższej trasy (powrót do Pl).

Opublikowano
Info dla zastanawiających się czy twój termostat jest dobry

Jeżeli w skończonym czasie, do 20 km Twój silnik nie osiągnie minimum 90 st. C (mówie o dieslu), to nic tylko kupować dwa termostaty i zmieniać!

 

Dzisiaj i w zeszły piątek razem z użytkownikiem speed1211 http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=87833 dokonaliśmy zmiany obu termostatów - głównego i EGR - w silniku m47 bmw e91 diesel (gwoli wyjaśnienia: speed1211 jako fachowiec odwalił całą czarną robotę, a ja jedynie poświecałem lampką i podawałem co potrzeba, jako pomocnik :)). Jeszcze raz dziękuję za fachową i bezgraniczną pomoc koledze speed1211 !

Wracając na dość krótkim zakorkowanym odcinku silnik uzyskal temp. 91 (wcześniej nie przekoczył 82), a większy test zrobię z piątku na sobotę, podczas pokonywania dłuższej trasy (powrót do Pl).

 

Witam,

dodam 3 grosze od siebie. Moje e91 LCI z 2010 N47D20C tez zaczynalem podejrzewac ze mam walniety termostat. Przy temperaturze na zewnatrz -10-15stopni przy dosc duzym obciazeniu mialem max 86 stopni. Natomiast sam termostat otwieral sie ponizej 80stopni (na postoju bez gazowania temp utrzymywala sie ok 76stopni wnioskuje ze tutaj sie termostat otwieral). Poniewaz auto bylo na gwarancji EuroPlus zglosilem podjerzenia termostatu na gwarancji. Pojechalem do serwisu w Berlinie mechanik sprawdzil i powiedzial ze wszystko jest ok. Zaproponowal ze jesli mnie to uspokoi (bo Europlus i tak placi za czesci i robocizne) to mozemy wymienic termostat ale na nowym bedzie to samo. Teraz przy letnich temp auto bardzo szybko osiaga 90stopni. Wychodzi na to ze te termostaty w zaleznisci od silnika moga miec troche rozna haratkerystyke pracy. Nie chce sie wypowiadac o bezynach bo zaduzo nie jezdzilem na benzynie, ale przy dizlu wyglada na to ze jesli w zime przy ujemnych temp nie osiagasz temp powyzej 70stopni podczas jazdy (czy to spokojnej czy szalenczej) to trzeba wymienic termostat. A latem no coz, jak ma sie caly czas otwarty termostat to za duzo nie szkodzi, bo i tak temp sa duzo wyzsze, ale dobrze zaczac myslec zeby go wymienic przed zima albo nawet jesienia.

To byly 3 grosze wynikajaca z mojego zainteresowania tym tematem potym jak ten temat zostal zalozony.

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik M47N2 temperatura w trasie przy spokojnej jezdzie trzyma 86-87 max. 89. Jak to wyglada u was?

Wymienilismy co prawda oba termostaty na nowe ori. BMW ale jak dla mnie jest to za niska tepemperatura, czyzby nowy termostat EGR bylby wadliwy?

Jestem przyzwyczajony u siebie ze w trasie tep. nie spada nizej jak 89 a zazwyczaj wacha sie w granicach 91-94 ale w N47D20C blok jest aluminiowy i tylko jeden termostat wiedz nie mam konkretnego porownania.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Silnik M47N2 temperatura w trasie przy spokojnej jezdzie trzyma 86-87 max. 89. Jak to wyglada u was?

Dobra temp. Moj po wymianie tez trzyma 88-89 C

termostaty tez oryginaly kupione w aso

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To mnie uspokoiliscie :D wiedz wymiana poszla tak jak powinno byc

 

Dzieki za szybkie odpowiedzi :cool2: :cool2: :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Plus nawet podczas ciepłych dni przy hamowaniu silnikiem potrafi te dwa stopnie zgubić, a podczas dynamicznego rozpędzania (np. wjazd na autostrade) 91-92 potrafi pokazać :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Sluchajcie, a takie pytanie, moze byc dla was banalne. A jak nie mam zadnego wskaznika temp silnika w M47T2 to czy cieply nawiew z kratek np pod szyba moze oznaczac ze silnik sie juz ogrzal??

Nie wiem czy w M47 tez jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna, ale u mnie z N47 jest i ciepłe powietrze z kratek leci juz po 2-3 minutach. Do rozgrzania silnika jest jeszcze bardzo daleko. Nawet jednak bez nagrzewnicy elektrycznej ciepłe powietrze ma temperaturę 30-40 stopni a to ciagle daleko od tego co trzeba by silnik był nagrzany. Co wiecej im wiecej ciepła silnika zabieramy do nagrzewania kabiny tym wolniej sie on rozgrzewa.

Hey

Potrzebuje fizycznie zlokalizowac owa nagrzewnice-od czasu do czasu pojawia mi sie blad z nią zwiazany (9C53) i chciałbym przyjrzec sie o co kaman??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wiec jak mozesz i wiesz to napisz prosze w którym miejscu sie znajduje nagrzewnica elektryczna w N47 :D

pozdro

icon4.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
hm ....echooooo :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
icon4.png
Opublikowano
Spróbuj na bmwstore.pl tam po częściach moze uda Ci sie ja namierzyć i mniejwiecej będziesz wiedział gdzie ale nie wszystko jest tam tam idealnie pokazane.
Opublikowano
Spróbuj na bmwstore.pl tam po częściach moze uda Ci sie ja namierzyć i mniejwiecej będziesz wiedział gdzie ale nie wszystko jest tam tam idealnie pokazane.

Juz patrzyłem i własnie nie jest to dla mnie jasne..... :mad2:

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_1774-nagrzewnica-denso/vF048090

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TUTAJ masz to pokazane jako element numeru 1 na schemacie, a TUTAJ przykładowe ogłoszenie z taką grzałką.

pzdr

yaz

Opublikowano

Hej!

 

Odnosnie termostatow ...

Sprawdzalem ostatnio prace termostatow i cos mnie zastanowilo ...

Mianowicie z biura do chaty mam jakies 8 km- jazda przewaznie w korkach , auto jest dobrze dogrzane , temp trzyma sie w granicach 92 C. / termostat otwiera sie przy ok 94 C.

Po takiej jezdzie , gdy pakuje auto do garazu ( musze wyjsc i otworzyc brame , garaz itd. ) zauwarzylem ,ze ostatnio temp dobila do 98 ( silnik n47).

Jak ostatnio sprawdzalem to w gorace dni - ok 30 st C na zewnatrz po tej samej trasie temperatura dobijala do max 95 C.

Plyn ch. sprawdzony, olej nowy , termostat dziala - wymieniony rok temu na ori ...

 

Czy te 98 st C to normalka ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Nic złego. To i tak jakaś tam temperatura lokalna, tolerancja jest taka, że bloku nie uszkodzisz w żaden sposób, a o zagotowaniu płynu nie ma mowy - primo przez nadciśnienie, secondo przez obecny glikol.
Opublikowano
MI kiedys w goracy dzien podczas przyspieszania pokazalo 97st, ale rozmawialem z ludzmi to jest norma, normalnie mam 88-89st
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie latem jest 97. Zima 88-92.

Zauważylem ze sa tendencje takie ze na postoju trzyma maks 92.

Jak w trakcie jazdy temp wskoczy powyzej 92 to potem na postoju "dociaga" do 97.

Jak potem w trakcie spolojnej jazdy "zbije" temp do 90-92 to na postoju znow trzyma 92. Nie rozumiem tego do konca ale juz 3 komplet termostatow tak robi.

Opublikowano

Jak czesto padaja wam termostaty?

 

Zmienialem u siebie w czerwcu i szczerze mowiac nie zagladalem od tamtego czasu

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zobaczymy zima.

Padniety termostat to taki ktory zima nie dobija do 85.

Latem ciezko zweryfikowac.

Opublikowano
Mi w czerwcu nie dalo rady wejsc powyzej 73 stopni na padnietym termostacie egr
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

No spoko. Dzieki panowie.

Zastanawialo mnie to bo kiedys ktos pisal ,ze zaczela mu wzrastac temperatura - najpierwa o pare st potem o wiecej i wiecej, az sie okazalo ,ze pekniety jest blok ... ale nie moge tegoznalezc

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.