Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie moje auto jest po swapie, w org był motor 1,6 czyli dwa przewodu + oplot do sondy. Teraz jest 2,5 bez vanosa i poprzedni własciciel dorzucił dwa przewody. W sumie są 4, które podłączyłem tak :

 

 

sonda bosch

 

 

"Zielono/niebieski i brązowy łączysz z białymi sondy kolejnośc dowolna bo to zasilanie grzałki , żółty wiązki z czarnym sondy to sygnał z sondy dla sterownika , czarny wiązki z szarym sondy to masa."

 

Dodam że po podłączeniu sondy auto gada tak samo jak bez podłączenia. Udało mi się zmierzyć napięcie, zgaszony silnik z włączona stacyjką, między przewodem zółtym i oplotem (ekranem) 0,5V.

 

 

Nowa sonda czy coś innego?

Opublikowano

Tylko że wszystkie sondy do bmw e36 miały 4 przewody i występowały 1V i 5V

Opisz jaki masz osprzęt silnika bosch czy siemens

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czarny do czarnego to sygnał

żółty do szarego masa.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jak masz osprzęt bosch'a to powinieneś mieć sondę z 4przewodami o kolorach dwa białe(grzałka) czarny (sygnał) szary (masa)
Opublikowano
Tak, zgadza się. Te cztery przewody podłączyłem tak jak wyżej to opisałem. Lecz silnik gada tak samo z sondą podłączoną jak i odłączoną ;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłączałeś tak jak pisałem?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Podłączone mam tak:

 

 

wiązka ----- sonda

 

zielono/niebieski ----- biały

brązowy ----- biały

zółty ----- czarny

czarny ----- szary

 

Znalazłem info w kliku tematach o takim podłączeniu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam podpiętą kontrolkę sondy i przed swapem z 2,0(wiązka jest taka sama jak 2,5) miałem sygnał na czarnym przewodzie.Po swapie na 2,5 vanos podpiąłem sygnał na szybkiego do czarnego przewodu i tu się okazało że nie działa.Sygnał mam na żółtym przewodzie.Nie wiem dla jakiego auta znalazłeś opis,ale jak zamienisz przewody to nic się nie stanie.Druga sprawa to sprawdzamy sondę na uruchomionym i rozgrzanym silniku.Plus multimetru do kabla czarnego sondy,minus do masy auta.

Mam jeszcze gdzieś te pociętą wiązkę to jeszcze spojrzę dokładnie.Ale na 100% miałem sygnał na czarnym kablu(mierzone przy wtyku sterownika silnika),stąd by wynikało że czarny do czarnego.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ok, podłącze tak jak to opisałeś. Kojarzysz może gdzie znajde tą wiązke od sondy u góry? Nie mam kanału a nie chce po raz n-ty koledze tyłka zawracać :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy sterowniku silnika,pin 70 i 71.Odkręcasz jeden wkręt przy wtyku i masz wszystkie kable na wierzchu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wróciłem z garażu. Zanim cokolwiek poprzekładałem wykonałem pomiar. Przy sterowniku pin 70 to był żółty, 71 czarny, 60 zielono/niebieski, brązowego nie udało mi się zlokalizować. Pin 70 i masa - na multimetrze 0,5v, przy włączonym zapłonie. pin 71 i masa 0,000nic :P. Następnie zamieniłem przewody miejscami. Efekt zerowy. Chciałem zlokalizowac przewód brazowy, jest on od grzałki. Za omoca miernika na tzw. przejście jedna sonda do zielono/niebieskiego druga do kilku brazowych jakie sa w kompie...wygląda na spalona grzałke skoro przejścia nie ma. pewne będzie jak ktoś mi poda wszystkie piny od sondy .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurcze no nie będę się upierał,łapę bym sobie dał uciąć że to na pinie czarnym jest sygnał.Nie kombinuj przy sterowniku bo tam nie ma więcej wyjść na sondę.Masa grzałki sondy jest podpięta do masy auta(jest to masa wiążki silnika)Plus na grzałkę podaje przekaznik grzałki.Musisz wyjąć przekaznik grzałki sondy i multimetrem zmierzyć opór między masą auta a pinem 87 przekaznika.Na przekazniku są opisane piny.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Objaw taki że po odpaleniu (zimne pali z kopa) auto trzyma 2 tys. rmp, jak sie dobrze rozgrzeje (80-90*) to spada do 1-1.1tys. Po rozgrzaniu zgasze na 15 min i mam problem z dpaleniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te objawy bardziej mi pasują do czujnika temperatury płynu,ale sonda też jest ważna.Jeżeli nie ma przejścia to trzeba jeszcze sprawdzić opór grzałki przy samej sądzie na wtyczce bo możliwe że wiązka uszkodzona i niepotrzebny wydatek.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tak, sprawdze opór grzałki na złączce przy najbliższej okazji. Czujnik wody odpada, sprawdzałem miernikiem i wpakowałem inny tez dobry. Oprocz tego podłączyłem sprzeta do kompa firmy "gutmann" czy jakoś tak, za 30 tys ponoc :P. Zero błędów, nawet błędu na sondzie nie było.Ale napięcie na niej zatrzymało się na 1,1V i sie nie zmienialo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.