Skocz do zawartości

jazda ekonomiczna 530d ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,ponieważ przesiadłem sie z benzyna na diesla,ciekaw jestem jak wy jeździcie autami z takim silnikiem,przy jakich obrotach powinno sie zmieniać biegi aby nie przepalał i spalał w miarę poprawnie,podobno nie trzeba go tak kręcić.
Opublikowano
A jakiego spalania oczekujesz po tym silniku http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Masz manualną skrzynie? Wszystko w zależności od warunków jakie panują na drodze. Nie ma sensu żadnego silnika czy to diesel czy benzyna dusić i też przesadnie kręcić na obrotach. I przy tym silniku też się nie spodziewaj spalania rodem 1.9TDi bo takowego nie uświadczysz. W mieście średnim i dużym ciężko będzie z 10l zejść a średnia będzie oscylowała na ponad 7l
Opublikowano
chodzi mi jak sie jezdzi dizlem,wszystkie auta mialem w bezynie a dislem podobno jezdzi sie inaczej,wiec pytam ,mam mauala, nie chodzi mi o spalanie lecz o poprawne jazde wykorzystując moment obr. Spala mi w trasie 7l przy 100
Opublikowano

U mnie spalanie w mieście to 8,5l/100km staram się aby raczej szybko osiągnąć prędkość z jaką chce czy mogę jechać.

Na pewno należy przycisnąć od czasu do czasu aby turbina się nie zastała, bo po takiej "dziadkowej " jeździe będzie do wymiany

może nie po kilku dniach ale po dłuższym czasie na pewno. Plus leje zawsze dobre paliwo, u mnie auto na takim paliwie pali mniej.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Chcesz ekonomi to zmieniaj biegi przy 2,2tys obr a utrzymuj stałą prędkość przy powyżej 1,6tys obr bo nie ma co katować skrzyni i dwumasu. Przy przyśpieszaniu z takich obrotów redukuj bieg żeby nie męczyć auta.

 

Lej dobre paliwo od czasu do czasu w trasie ją przegoń i to tyle.

Spalanie masz w porządku, więc nie musisz doszukiwać się złej techniki jazdy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie zasadnicza różnica w jeżdżeniu Dieslem i Benzynką jest następująca.

 

Benzyna z racji mniejszego momentu, jest kręcona na obrotach na tyle by nie spadać przy redukcji poniżej 1900 - 2000 obrotów...

w dieslu nie ma to aż takiego znaczenia, zwłaszcza w 30 gdzie moment jest poprostu piękny ;)

tutaj przy redukcji w okolicach 2200 - 2500 będziesz miał jazdę ekonomiczną.

u mnie automat zmienia biegi w zależności od tego jak mocno wcisnę pedał gazu... ale jak przyspieszam normalnie to 2000 - 2200 i wrzucany jest kolejny bieg

 

Spalanie w mieście na poziomie 10l w manualu to wg mnie to jest normalne spalanie na ten samochód...automat bierze trochę więcej.

trasa 6,5 - 7l przy jeździe 100 - 120 - normalne spalanie/

 

ostatnio zmieniłem Statoil na Shell i leje tą ropę V-power nitro czy coś takiego/....

faktycznie auto jakby spalało mniej... ale muszę to jeszcze przetestować... dokładnie.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.