Skocz do zawartości

318i Dzwonienie w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam taki problem w moim BMW 3 E46 ROK 1999 POJ. 1895, od pewnego czasu przy obrotach 2500 - 3500 słychać lekkie dzwonienie /jakieś chałasy?/, podobno to panewki, czy są jakieś środki na uszczelnienie panewek, czy tylko wymiana. Olej zalany Castrol 5W40. Po kupnie tego auta 3 lata temu, przed zmianą wlałem płukankę /Niemiecką, nie chiny, nie pamiętam nazwy ale ta firma ma oleje i różną chemię do samochodów/, przy następnej wymianie oleju, zrobiłem to samo i powoli zaczęło się to klekotanie-dzwonienie, widocznie wypłukałem nagary, wycieków oleju nie ma, podobno radzą przejść na olej 10W40 i dolać "military coś tam, nowy polski wojskowy produkt /50 zł/do uszczelnień wałów. Czy ktoś o tym słyszał. może zastosował?

czy lepiej wymienić panewki?, przebieg auta ????? 170 000 km. jaki jest koszt wymiany panewek, czy trzeba robić szlif wału?

pozdrawiam i proszę o pomoc.

Edytowane przez janek555
Opublikowano

Nie kombinuj z uszczelniaczami tylko na kanał i zdejmuj miskę i sprawdzać panewki, a jak panewki mają luz to nie czekaj jak je obruci. Bez szlifu się nie z obejdzie

Nagraj te odgłosy to tu fachmani sie wypowiedzą .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zapomniałem zapytać czy ciśnienie masz dobre ? bo przy panewkach to ciśnienie spada.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zapomniałem zapytać czy ciśnienie masz dobre ? bo przy panewkach to ciśnienie spada.

nie było sprawdzane, mechanik powiedział, że ciśnienie nie ma nic wspólnego z panewkami i ma rację, bo spadek ciśnienia wiąże się z nieszczelnością a luz panewki nie daje nieszczelności a ciśnienie oleju jest dobre tak, że smarowanie jest O.K.

Opublikowano
W tym silniku są wałki balansu pracujące na panewkach ,które się potrafią wywalić i terkocze w silniku.Trzeba zdjąć miskę i wszystko będzie jasne.
Opublikowano
W tym silniku są wałki balansu pracujące na panewkach ,które się potrafią wywalić i terkocze w silniku.Trzeba zdjąć miskę i wszystko będzie jasne.

O.K. Bingo, dzięki za wiadomość.

Opublikowano
Dzwonienia przyczyn moze byc mnóstwo. Sprawdz moze też łańcuszek rozrzadu- jego napięcie, moze napinacz do wymiany. A jezeli to panewki to proponowałbym zmierzyć cisnienie bo spada, to raz. Dwa, zdejmij miske- co nie jest wcale proste, bez unoszenia silnika i opuszczenia zawiechy sie nie obejdzie :) jak juz zdejmiesz to odkrec łape korbowodu i bedziesz widzial stan panewek i wału. Tudzież zaznaczam, ze pompe oleju tez jest dobrze wyjać zeby sie dostac do reszty garów gdyż chyba tylko 4 mozna odkrecic bez jej demontarzu- moge sie mylic, juz nie pamietam :norty: jeżeli wał masz ryśniety to lepiej wyciągnąc silnik na stół bo ciezko go wyciągnąć spod auta, no i szlif bezwarunkowo- panewki powinienes dostac przy szlifie (zalezy od firmy).
Opublikowano

:twisted: Witam, dziękuje za wyczerpującą odpowiedz, po niedzieli podjadę do mechanika i spytam się o koszty, szlif dowiadywałem się 180 zł + panewki, dają,

pozdrawiam. :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.