Skocz do zawartości

[E39] wyłączenie podnoszenia kierownicy-jak?


przemo0411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,W mojej E39 mam elektrycznie podnoszoną kierownicę po każdym wyłączeniu silnika.

Niestety od jakiegoś czasu zaczęła trochę głośno chodzić tzn troszkę strzala.

Działa normalnie ale strzela.

Mam pytanie czy można gdzieś wyłączyć tą funkcję?

Zeby nie podnosiła się po wyłączeniu zapłonu. Chciałbym żeby została w położeniu jaką sobie ustawię.

Dzięki za pomoc.

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to funkcja ta jest domyslnie zaprogramowana w celu ułatwienia ws/wysiadania, wiec sie nie da. Chyba, że kompem mozna cos pogrzebac ale szczerze mowiac watpie. Nie lepiej naprawić defekt?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moja chodzi "tylko" głośno, i również myślałem nad naprawą, ale nie ma części do tych przekładni :roll:

Tam są takie małe trybiki, i one zazwyczaj się wyrabiają i hałasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. jak często zapalasz auto to praktycznie kilka / kilkanaście razy na dzień kierownica góra-dół.

Np w mercedesach jest to wyłączane .Naprawa praktycznie niemożliwa jedynie wymiana na lepszą używke.i kupa roboty.Chyba że ktoś zna sposób na regenerację?

Może gdzieś w kompie ta funkcja jest wyłączana? byłoby super. ktoś wie?

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... najpierw płaci się ciężkie pieniądze za gadżety, a potem chce się je wyłączyć ;)

Faktem jest jednak, że lubią te kierownice marudzić. U mnie jak się robi chłodno, poniżej 10st C, to nie zawsze ustawia się w prawidłowej pozycji i trzeba nieco korygować. Podobno pomaga wymiana silniczka (który już nabyłem), ale sporo roboty z tym, więc na razie leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba nie ma, jak coś, to wydaje mi się że będzie wspólny z regulacją foteli.

Ja na czasie mam plan, żeby wyciągnąć cały mechanizm, wyczyścić, nasmarować jakimś gęstszym smarem i złożyć, a nuż zacznie normalnie chodzić.

U mnie jest jeszcze ciekawa sprawa, bo mi się kierownica za wysoko podnosi.

Na chwile obecną od tego pękła mi szybka w zegarach :cry2:

Nie wiem jak z tym walczyć, raz wie kiedy się zatrzymać, raz leci do samego końca aż plastiki trzeszczą, normalnie paranoja :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie można po prostu odłączyć tego silnika aby nie działała???

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi o to, żeby zachować regulację kierownicy, a nie podnosiła się ona po gaszeniu silnika.

No chyba że wypiąć kierownice z modułu pamięci, ale jak ona się wtedy zachowa, to pojęcia nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem trochę wds dla Was koledzy (bo ja takiego bajeru nigdy nawet nie miałem :( ) i ogólnie to raczej nie da się odłączyć od pamęci kierownicy fizycznie w sensie odpięcia kabla. Tak mi się przynajmniej wydaje, ponieważ przycisk do sterowania kolumną podłączony jest do modułu i wtedy z modułu wychodzi sygnał na silniki sterujące kolumną tak więc sygnał z pamięci idzie tymi samymi przewodami co sygnał z ustawienia przyciskiem. Mówiąć wprost - odepniesz od pamięci to i tak odepniesz od sterowania manetką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesowałem się tym tematem, to może się wypowiem. Funkcja ta nie jest nigdzie zaprogramowana, i jest sprzęgnięta z pamięcią foteli i lusterek, sterowana jest przez moduł od regulacji fotela kierowcy. Jeśli chciałbyś się tego pozbyć w najmniej inwazyjny sposób musiał byś wymienić moduł regulacji fotela i zastąpić go modułem z przez 9\97. Do e39 szły jeśli dobrze pamiętam 4 typy tego moduły(do sprawdzenia na realoem.com). Ja mam właśnie z przed 9\97 i nie mam tej funkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój kumpel ma w e39 el. kierę, ale nie ma elektryki foteli, z tego co wiem, to fabrycznie tak wyszło.

Teoretycznie nie powinien mieć w takim wypadku funkcji komfort na kierownicy, bo modułu pamięci u niego nie będzie. :roll:

Musze obadać jak to działa, może jakiś trop ogarnę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma elektryki foteli, a mimo to kierownica podnosi mu się kiedy gasi silnik? Może kiedy nie ma pamięci foteli, to wtedy odpowiedzialny za podnoszenie jest GM, ale to tylko moje przypuszczenia, byłem prawie na 100% pewien, że to jest tak jak z lusterkiem opadającym prawym podczas cofania, no chyba, że się okaże że kolega ma dokładane.

 

tutaj jest ciekawy wątek o elektrycznie podnoszonej kierownicy:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1143750-Vertical-column-not-auto-stopping-upon-exit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.