Skocz do zawartości

[e30 + m30b35] szarpie na wolnych, traci moc


kornikov

Rekomendowane odpowiedzi

ześć wszystkim :rotfl: , od niedawna przerzuciłem się na auta marki bmw, i nie żałuje

 

Temat w tym dziale poniewaz dotyczy silnika z bmw e34. :roll:

 

 

Sprzedałem swoje s13, kupiłem e30 z 1.6 m40.

Wszystko działało ok, ale silnik od razu wyleciał po kupnie.

 

Po jakimś czasie kupiłem, m30b35, swap w ok 10h, no i chodzi.

Przejechałem już nią ok ok 150km, pali dużo.

 

 

Dziś spaliła 5L na 20km po obwodnicy 100km/h. - pewnie wina braku sondy ???

 

 

A teraz do rzeczy, objawy:

 

-Brak mocy już na lekko ciepłym silniku

przyśpieszenia brak. na już lekko ciepłym gaz w podłoge na 5 przy 100km/h i praktycznie brak reakcji, jakby miał z 90KM. :kwasny:

To samo na innych biegach zauważalny spadek mocy wraz z nagrzaniem. A na zimnym ciągnie jak zła :mrgreen:

 

 

-Na wolnych mocno telepie silnikiem i buda. (obrotek z 4 cyl jeszcze czyli * 0.66)

 

Na ciepłym mocniej telepie obroty 1000*0,66= ok660

Na zimnym, po odpaleniu przez chwile jest 1500 obrotów *0,66 czyli 990 obrotów realnie. - nie telepie

 

Wiem, że r6, szczególnie 3.5 jest idealnie równo pracującym motorem. Więc coś nie gra.

 

Mocno grzeje się wydech

 

tak ze z tylu nie da się dotknąć tłumika a jak zajrzę pod spod to powietrze w około rury faluje,

no i przepala ucho gumowe trzymające wydech przy końcowym tłumiku tak sie grzeje.

 

 

 

 

 

Co zrobiłem do tej pory:

-nowa kopułka BOSCH/ nowy palec BOSCH :mad2:

- nowy 100% sprawny przepływomierz- sprawdzałem z drugim kumpla od m30 sprawnego i nie ma różnicy w pracy między nimi

(stary co dostałem do swapa był po gazie i zacinała mu się klapka) :mad2:

-nowy czujnik temp dla ECU / FAG

-wyczyściłem czujnik pozycji wału wału korbowego, nie zdejmowałem go

-nowe świece zapłonowe NGK

- Psikałem po rurach dolotowych Plakiem ale obroty sie nie podniosły wygląda na szczelne

 

 

 

 

Co typuje ?

-kable zapłonowe ?

-wydech na jednej rurze 50mm i na końcu tłumik seryjny z 1.6 - to jeśli chodzi o szarpanie na wolnych / i grzanie ? :?:

- brak sondy ? - spalanie na pewno, / ponoć bez sondy nic się nie zmienia poza spalaniem

- brak dolotu / puchy filtra przed przepływomierzem - pobiera ciepłe powietrze jak się nagrzeje od wydechu i traci moc. (po prostu jeszcze nie mam puchy ori e34)

- regulacja zaworów ?

- zawalone sitko syfem przy pompie w baku

 

 

 

PROŚBA

 

Mógłby ktoś zrobić zdjęcie lub powiedzieć jak u niego jest z kabelkami przy czujniku położenia przepustnicy? Bo kiedyś zdjął mi się ten kapturek i kabelki wyleciały bo się nie trzymały na wtyczkach, powczepialem je na ciasno, ale chce sprawdzić czy dobrze je tam włożyłem, moglem przesunąć wszystkie np o jedno miejsce. tam jest chyba 7 kabelków.

 

(Mam normalna przepustnice na linkę)

 

 

Jutro nakręcę filmik jak to chodzi, wiec bardziej wam to przybliży o co chodzi.

 

Dzieki z gory za pomoc, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż sondę i te puchę a nie co chwila zakładasz temat o tym samym.

 

To Pierwszy temat o tych objawach poczytaj dobrze, nie jest o tym samym...

Wcześniej miałem tak że gasł jak się nagrzał juz tak nie ma, wymieniłem czujnik temperatury i jest ok.

 

Z tego co wiem Sonda nie powoduje takiego zachowania, duzo ludzi jeździ bez i im nie szarpie na wolnych. - to powoduje duze spalanie

Brak puszki filtra powietrza też nie swoją drogą. - to moze powodowac spadek mocy aczkolwiek znam kogos kto tak smigał przez kilka dni i było ok

 

Ale Piotrze dla świętego spokoju założe i sondę i puche niedługo, ale watpie że to przywróci prawidłową pracę na jałowych.

 

 

 

PS:

Z newsów to:

rura w dolocie za przepływką jest szczelna od środka

Jak odpinam kaptórki ze świec to żadnej różnicy w pracy silnika na wolnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie pisałem tego złośliwie ale jak nie doprowadzisz go do stanu tak jak w originale to ciężko będzie dojść co jest nie tak.Ja i tak stawiam na sondę.Pompa może być mniej wydajna ale to byś bardziej odczuł na zimnym silniku jak potrzebuje więcej paliwa.Szarpanie to też objaw nie działającej sondy,zbyt dużo paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę musisz zmienić nie wiem jaka jest w 1.6 i jakie podaje ciśnienie ale na pewno jest mniej wydajna jednak to jednostka ponad 2 razy większa pojemnościowo i potrzebuje więcej paliwa. Swap to nie tylko wyjmij włóż jest masa rzeczy przy których trzeba też podłubać.W 10 godzin może i się da ale potem takie są efekty.Nie obrażając kolegi zamiast zmieniać silnik na pałę najpierw trzeba było trochę poczytać co i jak żeby zrobić to dobrze ale cóż człowiek uczy się na błędach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, spokojnie nic nie było robione na drut, jednak żeby wykonać jakiekolwiek testy wydech był potrzebny więc się złożyło z tego co było pod ręką, nie przesadzajmy.

 

 

 

Pompa Czy jest mniej wydajna nie wiem bo kilku kolegów jeździ z takimi pompami i jest ok w 3.5L. na pewno lepsza niż pompa z allegro za 100zł którą tu ma 90%

 

Do silnika Saaba 2.0T będzie za słaba na pewno - 2 projekt w30( została miska i relokator oleju i będzie 270KM i 400Nm)

 

Panowie zapewniam że swap nie był robiony na pałę w stodole, i tyle części nowych i dobrej jakości większość użytkowników m30 nie kupuje az do śmierci silnika co ja w 3 tygodnie.

 

Odezwe się jak zamontuje puche + wydech + sonde, jestem przekonany że problem pozostanie- szarpania na wolnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.