Skocz do zawartości

Czym jest i3?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do kolegi Randall:

 

A co takiego było z jedynką? Uważam, że to samo co z każdym innym autem. Jednym się spodobała innym nie. Mi kilka lat temu nie i do dziś nie. W pełnym sensie jak z kobietą ( chodzi oczywiście wyłącznie o fizyczność a nie wnętrze kobiety/osiągi auta). Albo się podoba od razu albo się nigdy nie spodoba, ewentualnie do jej wyglądu można się przyzwyczaić.

Opublikowano
Tak ,tylko wspomniana Tesla jest do kupienia na Brooklynie za ,,jedyne'' 100 000 USD :(

Mniej wiecej tyle co w Polsce 535i, a ma lepsze osiągi niż 535i i wiecej miejsca w środku. W Norwegii to jest hit.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Autko rzeczywiście robi rewelacyjne wrażenie i ma super zasięg ,ale niestety głośno mówi się o kłopotach producenta (właściwie są na skraju bankructwa)...

Jedyna nadzieja ,że szybko wypuszczą na rynek tani model ,który sprzeda się w większej ilości i da trochę gotówki.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Nie za bardzo pojmuję jak komuś komu podoba się mniej więcej M3 czy seria 5 czy cokolwiek z BMW może podobać się sylwetka i3. Mi się nie podoba. Gdyby i3 wyglądał tak samo jak nowa trójka, piątka itd tylko był elektryczny czemu nie - jak dla mnie. Ale to kwestia gustu, jednym się podoba, drugim nie.

Czy w ciągu 10 lat dokona się znaczący postęp dotyczący masy, pojemności ogniw i odporności na wyładowywanie, temperaturę a co zatem idzie na zasięg auta. Nikt na to pytanie nie odpowie i można sobie gdybać. Ale jak spojrzeć na ostatnie 50 lat takiego postępu znaczącego jakoś nie odnotowano. Był ale nie szalony.

Pewnie BMW liczy a może i w tym kierunku działa aby przynajmniej w europie kupujący dostawali jakieś znaczące ulgi na zakup tego auta. Czyli jak to bywa dzisiaj często w świecie pełnym postępu jedni będą płacić w podatkach na zakup i3 przez drugich. Co dla mnie jest niemoralne i jest zwykłym złodziejstwem.

 

Mi bardzo się podoba i M3 i M5 i seria 5 i jednocześnie i3. Przekonałem się do tego modelu przy bezpośrednim kontakcie z nim. Wnętrze, które wygląda na zdjęciach bardzo francusko i Vanowato (w sumie te dwie cechy łączą się ze sobą) po zajęciu miejsca za kierownicą okazuje się typowe dla BMW. Pozycja jest doskonała. Można usiąść bardzo nisko względem podłogi (choć wciąż stosunkowo wysoko nad drogą) i poczuć się jak w każdym BMW. Dopiero po zajęciu miejsca kierowcy dostrzega się jak mocno konsola środkowa jest skierowana do kierowcy. Do tego dochodzi pedał gazu w podłodze (zamiast wiszącego g... znanego z tak dużych samochodów jak np. Audi A4/6/8 czy Mercedes-Benz ML i GL :duh:) i doskonale leżąca w dłoniach kierownica.

 

Dlaczego podoba mi się sylwetka i3? Ponieważ cały czas pamiętam że naturalnym środowiskiem tego samochodu jest miasto. Gdybym musiał robić 100 km dziennie po zatłoczonym mieście, Piątka została by w garażu i wykonałbym to zadanie i3. W tych warunkach podwyższona sylwetka okaże się wygodniejsza (lubicie wielokrotne wsiadanie i wysiadanie z bardzo niskich pozycji kierowcy znanych z BMW? Ja nieszczególnie, ale w trasie z kolei nie wyobrażam sobie siedzieć wysoko jak w większości innych samochodów bez znaczka BMW ;)), a stosunkowo niewielkie, zwinne i mocno przeszklone autko praktyczniejsze. Wisienką na torcie jest idealny rozkład masy między przednią i tylną osią, przyzwoite osiągi i tylny napęd. Czego więcej oczekiwać od typowo miejskiego i bardzo proekologicznego autka? Może niższej ceny... w naszych realiach jest bardzo wysoka jak na samochód o ograniczonym zastosowaniu.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co to za konkurencja golf w cenie BMW i do tego z o wiele gorsza dynamika.

I3 wyglada na to ze jest sukcesem BMW. Kolejki chętnych. Trzeba czekać na auto do października.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No nie wiem ,w Stanach kolejek nie widziałem... Zainteresowanie owszem ,ale jak dla mnie słabo to wygląda :wink:
Opublikowano
Chodzi mi o to ,że auto wygląda słabo :cry: Dla mnie jak samochód niemieckiego emeryta ,wnętrze masakra ,kompletne pomieszanie stylu i użytych materiałów. Oczywiście to subiektywne wrażenia z salonu :wink: Co do Stanów ,owszem panuje tu ekologiczna moda ,ale raczej na hybrydy ,których jest mnóstwo na ulicach (na Manhattanie nie można już rejestrować taxi z normalnymi silnikami). Ludzie kupują te hybrydy z innych powodów niż w Europie (na pewno nie nabywa się potężnego Lexusa LX czy Cadilaca Escalade dla oszczędności na paliwie) :D Co do i3 ,nie widziałem na ulicy jeszcze żadnego i myślę ,że nie zrobi furrory. Lepiej będzie pewnie z i8 ,bo to autko w stylu Fiskera Karma czy Tesli S ,a te mają się niezle na amerykańskich drogach.
Opublikowano
Jest czego żałować ,bo przy i3 Tesla S to zupełnie inna/wyższa liga :D Zgadzam się ,że autko będzie popularne w krajach Europy Zachodniej ,ale w Stanach jest trochę inaczej. Wszyscy mówią od dawna ,że Amerykanie przesiadają się do mniejszych aut tylko statystyki sprzedaży temu zaprzeczają... Pamiętam zdziwienie gościa z salonu BMW ,gdy dowiedział się ,że kupujemy X3 dla 4 osobowej rodziny. Nie mógł uwierzyć ,że chcemy tak ,,małe'' autko . Z perspektywy czasu myślę ,że miał trochę racji ,po prostu inny świat :D
Opublikowano
Jeszcze jest jedna sprawa - ładując to auto nie płacimy akcyzy i innych opłat zawartych w paliwie. Państwo tego nie lubi - ścigają np. ludzi jeżdżących na oleju opałowym, rzepakowym czy na gazie kupowanym poza stacjami LPG. Jeśli te auta zrobią się bardziej popularne to może fiskus sobie o tym przypomni i ładowanie będzie dopuszczalne tylko na specjalnych stacjach, gdzie prąd będzie obłożony dodatkowymi opłatami. A jeśli ktoś będzie próbował ładować u siebie w domu i skarbówka się o tym dowie to naliczy odpowiednie kary...
Opublikowano
To jeszcze długo, długo. Na razie jesteśmy na etapie ze wiele Państw dopłaca wręcz do aut elektrycznych. A jak juz do tego za 20 lat dojdzie to po prostu rozszerza viaToll, a nie bedą ścigać prywatne ładowanie, bo to i tak nierealne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A zwróciliście uwagę na kosmiczny rozmiar opon? 155/70 R19 - zimówki dostępne na razie tylko Bridgstone za 554 i tylko w jednym sklepie internetowym. Letnia dostepna tylko Conti w innym sklepie za podobną cenę. Co lepsze - wg strony BMW i8 ma taki sam rozmiar. Problem w tym, że zimowki mająindeks prędkości Q -160 km/h, a letnie mają indeks predkości M - 130km/h...
Opublikowano
Czymś takim to i tak zawrotne prędkości... :D
Opublikowano
Najbrzydszego BMW w historii... :wink: takie osobiste spostrzeżenia :D
  • 5 lat później...
Opublikowano

Ciekaw jestem jak to wygląda teraz w stanach bo w europie jest sporo elektryków i można je także spotkać na autostradach. BMW i Nissany jeżdżą do 120 km/h

tesle trochę szybciej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.