Skocz do zawartości

Wyciek z chłodnicy - jak naprawić?


Radi540E39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Problem jak w temacie.

- cieknie tylko na zimnym silniku

- dosyć niedużo cieknie bo ok 250ml na 10 uruchomień

 

cieknie w tym miejscu:

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/RealOem.jpg

 

i wygląda tak:

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/Zdjecie.jpg

- Napewno nie cieknie z tego wężyka.

 

Na RealOem ani w ETK nie ma takiej części w chłodnicy (albo nie mogę znaleść).

Sama częźć (kątowa plastikowa rurka) wygląda, jakby można ją wyciągnąć z chłodnicy.

Podejrzewam, że jest tam jakiś oring, co przepuszcza (tylko skąd go wziąć).

Zaznaczę, że chłodnica ma jakieś pół roku i 10k km (gwarancji brak).

 

Może ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić, bez kupowania nowej chłodnicy :D

Edytowane przez Radi540E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RealOem ani w ETK nie ma takiej części w chłodnicy (albo nie mogę znaleść).

Jest taka część. :D

Jest nawet na twoim zdjęciu i ma numerek 15.

Na tym zdjęciu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DN61&mospid=47548&btnr=17_0135&hg=17&fg=05

na którym trochę więcej widać ma numerek 6.

Porównaj sobie numery części, 15 i 6, na tych dwóch diagramach to ta sama część.

Numer części: 17111427156 (porównaj sobie dokładnie ze swoim modelem, bo strzelałem z rocznikiem)

AP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka część. :D

Jest nawet na twoim zdjęciu i ma numerek 15.

15 to jest jakiś trójnik, a u mnie to wygląda jak kolanko. Może już prędzej 16.

Na tym zdjęciu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DN61&mospid=47548&btnr=17_0135&hg=17&fg=05

na którym trochę więcej widać ma numerek 6.

Nr 6 to jakiś wężyk :?

Porównaj sobie numery części, 15 i 6, na tych dwóch diagramach to ta sama część.

Numer części: 17111427156 (porównaj sobie dokładnie ze swoim modelem, bo strzelałem z rocznikiem)

No to jak zamówię tą część to ciekawe co mi przyślą? wężyk, czy trójnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak zamówię tą część to ciekawe co mi przyślą? wężyk, czy trójnik Smile

Też mnie to zaciekawiło :D

 

Niestety to kolanko jest integralną częścią chłodnicy.

Nie wydaje mi się też, żeby dało się to wyjąć, ale mogę się mylić.

 

Wycieku w takim miejscu nia da się naprawić, a nawet jakby się udało to pewnie spaw nie wytrzymał by długo.

Pozdro

AP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie da naprawić.kwestia tylko czy będziesz chciał coś wsypać lub wlać do chłodnicy,ja juz dwa razy uszczelniałem układ,raz w nissanie ciekło jak u ciebie i wlałem takiego gluta do uszczelniania chłodnic-trzyma sąsiadowi do dziś,drugi w mojej buni ciekło mi u góry i wsypałem proszek uszczelniajacy i tez trzyma,ale teraz po tych mrozach cieknie mi jeszcze gdzies na dole i czeka mnie powtorka operacji.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Bardzo odradzam naprawy tego elementu - pewnie się to zemści w takiej chwili, że koszta będą b.duże [np.traska 300 km od domu].

Jeśli masz silnik M62 to ukł. chłodzenia pracuje na wyższym ciśnieniu, juz sam termostat jest inny [w stosunku do klasycznych ukł. chłodzenia] - dynamiczy o tem. 105 stopni C. Jeśli posiadasz OBD to włącz test. tem ukł chłodzenia [ u mnie test nr.7] i zobacz zakres temp [ u mnie od 107 do 114 - tylko dzięki cisnieniu nie gotuje] Punkt w który wskazałeś jest najbardziej narażonym w całej chłodnicy [duze gradienty temp.] Niektórzy twierdzą , że jest to pospolita wada paroletnich egzemplarzy [mnie to spotkało - wymieniłem na nową] Jedynym wrogiem V8 z Bawarii jest przegrzanie. :!:

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie da naprawić.kwestia tylko czy będziesz chciał coś wsypać lub wlać do chłodnicy,ja juz dwa razy uszczelniałem układ

 

mecik, to nie jest metoda naprawy.

Spuszczałeś kiedyś płyn chłodzący po aplikacji czegoś takiego :?:

Przypomina mazut. I taki syf miesiącami cyrkuluje w całym układzie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW 540i – wyciek z chłodnicy - naprawa

 

Tak wyglądało to zanim zacząłem naprawę.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/Zdjecie.jpg

 

Do naprawy będzie potrzebne:

• Pręt mosiężny fi12 – 10cm (2zł)

• Kolanko miedziane do lutowania fi10 (6zł)

• Kolba(palnik) do lutowania + cyna i pasta (jeżeli nie posiadasz to najlepiej pożyczyć)

• Tokarz (10zł za wytoczenie)

• Gwintownik M12 + pokrętło (gwintownik 50zł, pokrętło miałem)

• Silikon lub taśma teflonowa (silikon 10zł)

 

Zaczynamy!

Najlepiej, gdy już mamy części to poszukać tokarza, który nam wytoczy potrzebne elementy – jak na rysunku.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/Rys.gif

W czasie, gdy tokarz będzie przygotowywał dla nas elementy z mosiądzu możemy przygotować chłodnicę.

Po zdemontowaniu plastikowego kolanka z chłodnicy okazało się, że ten element się nie rozbiera – w chłodnicę jest montowany raz na stałe.

Podczas wyciągania dolny zatrzask się odłamał. (Pewnie pływa gdzieś w chłodnicy).

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/02.jpg

A oto zdemontowane kolanko.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/03.jpg

Zielonym kolorem zaznaczyłem prawdopodobny wygląd części, która się odłamała. Na czerwono miejsce, w którym to pękło.

Teraz bierzemy gwintownik i gwintujemy otwór w chłodnicy.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/04.jpg

Następnie usuwamy boczne prowadzenia przy otworze.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/05.jpg

Chłodnice mamy przygotowaną.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/06.jpg

Odbieramy części od tokarza i zabieramy się za zrobienie nowego kolanka.

Oto 2 części wytoczone z mosiądzu i kolanko miedziane po środku.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/07.jpg

Teraz lutujemy porządnie te 3 części do kupy. Jak widać kolanko skróciłem o 7mm.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/08.jpg

Przymierzamy czy pasuje w otwór chłodnicy.

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/09.jpg

 

Idealnie!

Pozostało tylko zamontować to na stałe na silikon, bądź taśmę teflonową.

 

Gotowe!

 

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/Chlodnica/10.jpg

 

Oczywiście trzeba poczekać parę godzin, aż silikon wyschnie. Odpalić auto, nagrzać do maksymalnej temperatury i sprawdzić, czy nie ma przecieków. U mnie trzyma lepiej jak fabryczne przynajmniej na razie. W razie jakichś problemów można je wykręcić i na nowo uszczelnić czymś innym.

 

Cała operacja nie licząc czasu tokarza to 1,5h.

Edytowane przez Radi540E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje pomysłu!proponuje moderatorom przerzucic metode na ZROB TO SAM,dodac tylko chciałem ze takie kolanka mozna kupic gotowe z gwintem i jabłuszkiem w sklepach dla hydraulików.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w szoku, super robota!!!! ze ci sie chciało???? choc ja jestem zwolennikiem wymiany na nowe,nei lubie takich napraw choc zrobione super, cos takiego potrafi sie zemscic na trasie. nowa chłodnica do 540 to tlko 500 zł. jeszcze raz gratuluje pomysłu i wykonania.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.