Skocz do zawartości

318i N42 (sed) -nagle żółta kontrolka silnika + trzęsie budą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Moje Bmw to e46 sedan 318i z silnikiem N42.

 

Po przejechaniu kilkunastu metrów zaczęło lekko trząść budą i zapaliła się żółta kontrolka silnika, i zgasła, znowu się zapaliła, i zgasła, znowu się zapaliła, i zaczęło mocniej trząść budą, jak tylko poczułem dziwny zapach, trochę jak spaliny, od razu wyłączyłem samochód i popchnąłem go na miejsce parkingowe.

 

Ochroniarz osiedla który jak się okazało kiedyś sprowadzał samochody pomógł mi odłączając akumulator na chwile i podłączył go, powiedział mi że jak go odłączył to silnik przestał się trząść a jak podłączył to znowu zaczął, ja nic w samochodzie nie poczułem ale wierzę mu bo nie wiem poco miałby kłamać..

 

Z rzeczy które były niepokojące ale samochód jeździł dobrze:

 

 

Sprzęgło chwytało wysoko ale nie ślizgało się, na luzie wydobywał się dziwny dźwięk jakby 2 tarcze o siebie tarły, częstotliwość dźwięku zmieniała się jak naciskałem sprzęgło.

 

Szarpało samochodem zaraz po puszczeniu sprzęgła z 1 i 2 biegu, na 3 , 4 szarpania prawie nie było.

 

Przy jeździe na 2 i 3 biegu z prędkością 30km/h po wciśnięciu pedału gazu szarpało samochodem tak jak po puszczeniu sprzęgła na 1 i 2 biegu.

 

klimatyzacja po włączeniu powodowała bardzo lekkie trzęsienie budą ale mroziła.

 

Samochód ma pewny przebieg sprawdzany w ASO lekko ponad 260000km, akumulator wymieniałem 1,5 roku temu na bardzo dobry polecany tutaj.

 

 

Muszę sobie z tym poradzić do świąt bo mam wyjazd, jutro będę szukał mechanika. Proszę o pomoc.

Opublikowano
Pierw trzeba podpiać pod komputer... Miałem podobny objaw trzęsienia buda i to była cewka. Skąd jesteś ?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
Dzisiaj jak go odpaliłem słyszałem chrupotanie w silniku ( niezbyt metaliczne ), po sekundzie ustało i znowu trzęsło budą jak wczoraj.Cewka pasowała by też do szarpania po wrzuceniu pierwszego i drugiego biegu. Samochód jest już u mechanika na parkingu, w poniedziałek będę wiedział więcej. Strasznie się niepokoję że to może być coś poważnego. Ten objaw trzęsienia miałeś razem z kontrolką silnika na żółto?
Opublikowano
Tak, pierw mrygala a po chwili zapaliła i tyle:-)

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Jak już jest w garażu to takie rzeczy jak świece czy iskra (cewki) to Ci sprawdzą a zresztą jak masz stare świece to może już czas aby je profilaktycznie wymienić ?

klimatyzacja po włączeniu powodowała bardzo lekkie trzęsienie budą ale mroziła.

Wyglada jak by klima powodowała spadek napiecia w układzie co przy słabej cewce lub świecy odbija się na iskrze.

Sprzęgło chwytało wysoko ale nie ślizgało się, na luzie wydobywał się dziwny dźwięk jakby 2 tarcze o siebie tarły, częstotliwość dźwięku zmieniała się jak naciskałem sprzęgło.

Czyli sam sobie odpowiadasz coś ze sprzedałem.

zapaliła się żółta kontrolka silnika

Hmm... kontrolek jest więcej bo czasem co się nie zapali to tu piszą że od silnika i na tą od oleju też mówią że od silnika, ale jak jest to ta od silnika to by mogła wykazywać pogorszony skład spalin np jak pali na 3 cylindry.

Takie sprawy dobry mechanik wychwyci bo to typowe we wszystkich typach aut.

To nie znaczy że ta diagnoza jest dobra bo na kanale sie dopiero okaże.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie w e46 318i n42 trzęsło budą jak świece się skończyły, po wymianie wszystko było ok. Kto inny na forum miał ten sam problem i wymiana świec mu pomogła.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Kolego dziś pojawił sie identyczny problem w moim aucie 318i n46b20. Jak problem rozwiazales? Co sie w końcu okazało ?

Proszę o pomoc

Opublikowano
Witam koledzy mam podobny problem jak odpalam silnik na zimno to chwilke chodzi rowno a pozniej nim szarpie na boki i zapala sie CHECK ENGINE ale gdy sie silnik zagrzeje to juz wszystko jest ok co moze byc tego przyczyna walnieta cewka czy cos innego prosze o pomoc pozdrawiam i z gory dziekuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.