Skocz do zawartości

[e46] 320d nie łapie temperatury- niebieskie pole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Był cały nie wyłupany :)

Da sie w e 46 wymacac jakos weze czy cieple czy zimne aby stwierdzic ze glowny jest ok ?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano

moze się zacina.

 

Ja do pracy mam 4.5km, jak dojeżdzam teraz to auto zagrzane do pionu.

 

Na pewno masz coś nie tak z termostatem skoro ci się auto nie dogrzewa.

szukam
Opublikowano

Pytasz

Da sie w e 46 wymacac jakos weze czy cieple czy zimne aby stwierdzic ze glowny jest ok ?

 

Tak da sie wymacać.

Termostat o którym jest mowa to nic innego jak termiczny zawór który sie otwiera w określonej temperaturze, w naszym klimacie około 90C a w ciepłych krajach poniżej.

Jak zapalisz silnik to termostat jest zamknięty i niema obiegu w wężach do radiatora czyli wąż doprowadzający płyn chłodzący do radiatora powinien być cały czas zimny aż do momentu gdy przy temperaturze od strony silnika temperatura wzrośnie do 90C.

 

Przy twoich objawach by wynikało że masz cały czas otwarty obieg i jest mu ciężko złapać temperaturę.

Jak cie interesują eksperymenty to wyjmij ten termostat włóż do naczynia z letnią wodą i zacznij powoli podgrzewać , jak masz kuchenny termometr to sprawdzaj temperaturę wody i czekaj aż się otworzy.

Napisz nam w jakiej temperaturze się otworzy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Na weekend dopiero moze sie pobawie termostatem... jutro pomacam te weze i zobacze czy cieple czy zimne.

W najgorszym wypadlku bede musial znow zakupic termostat ale tak co niecaly rok 2 stowki wyzucac... :mad2:

 

A powiedzcie mi czy jak byłby układ zapowietrzony to jest możliwe ze tez długo by sie auto nagrzewało?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano

Zauważyłem jeszcze coś ciekawego mianowicie.

Przyjechałęm z pracy i po czasie musiałem jechąc i po przekreceniu zapłonu wskazówka skoczyła lekko za niebieskie pole bo silnik byl jeszcze w miare ciepły, ale jak odpaliłem to wskazówka zaczeła pomału isć w góre aż prawie do pionu po czym staneła i jak juz jechałem do całkiem do pionu poszła ...

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano

Żabaa witaj

 

Pytasz

A powiedzcie mi czy jak byłby układ zapowietrzony to jest możliwe ze tez długo by sie auto nagrzewało?

generalnie to jak układ jest zapowietrzony to pompa nie jest wstanie wymusić obiegu płynu chłodzącego a co za tym idzie silnik się będzie przegrzewał.

W Twoim wypadku wygląda na to że jest odwrotnie i cały czas masz obieg i przez to silnik długo sie nie może nagrzać.

Przypominam że zadaniem termostatu jest otwieranie obiegu jak już silnik sie dobrze zagrzeje i przymykanie jak spada temperatura.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.