Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w 2.0d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przegladalem zagraniczne fora i widze ze mozna w 2 litrowksch diesla podnies moc bez wiekszych obciazen motoru nawet do 215KM. Ja osobiscie chcialbym 200KM i wiekszy moment. Skontaktowalem sie ze sprzedawca ile taki kit zestaw kosztowalby to tego silnika. No i zaskoczenie! Sprzedawca poinformowal mnie ze fabryczny zestaw podnoszacy parametry 2.0d jest dostepny wedlug wytycznych producenta tylko do "5" zas nie jest przewidziany do X3. Why???? Przeciez to ten sam silnik , chyba ta sama skrzynia automatyczna. Jest wiele podobienstw. Czy ktos z Was zwiekszyl juz moc?
  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby zwiększyć moc potrzeba nie tylko nowe oprogramowanie do komputera sterującego, ale osprzęt... m.in. kolektor - wg BMW nie opłaca się projektować i produkować, czegoś co się nie zwróci 10x - a X3 nie jest główną linią sprzedażową, co innego 3ki i 5ki, których wiele się sprzedaje i ponoć do 30% właścicieli 3ki zwiększa fabrycznie moc .

 

Różnice są sofcie i osprzęcie (nawet między 3 i 5), więc BMW olał właścicieli X3 - pozostali niezależni tunerzy typu Hartge

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

A ja myślałem że X3 jest najlepiej sprzedającym się SAV-em w BMW w Polsce, a podobno drugim w klasie premium ( po XC60 ) w Polsce.

Trochę ich jeździ. Nie mówiąc o świecie. Dlatego myślę że powinni się spiąć i pomyśleć. Ja bym był zainteresowany.

Zadzwonię do BMW i zgłoszę brak możliwości. Może jak było by Nas więcej to może by wprowadzili. Nie sądze że w iinych krajach nie ma. Przeciez uciekałaby im kasa.

Opublikowano
wodzik2, ale po co trzeba zmieniać kolektor przy podnoszeniu mocy?

Bo sie "delikatnie" bardziej nagrzewa. Albo "bo za malo wydechu przepuszcza". Kolektory sa skrojone na miare, co jest niekoniecznie dobra wiadomoscia dla tunerow.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
wodzik2, ale po co trzeba zmieniać kolektor przy podnoszeniu mocy?

Bo sie "delikatnie" bardziej nagrzewa. Albo "bo za malo wydechu przepuszcza". Kolektory sa skrojone na miare, co jest niekoniecznie dobra wiadomoscia dla tunerow.

 

Rozumiem że trzeba wymienić oba, czy tylko wydechowy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza kolektorem(-ami) są jeszcze inne elementy, które wchodzą w skład "podniesienia" mocy...tak mi powiedziano w Servisie, niestety nie mam dokładnych informacji co wchodzi w skład tego "performance pack'a".

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Na poczatek wydechowy, zeby lepiej znosil wyzsza temperature gazow, pozniej dolotowy, zeby silnik lepiej oddychal. To tak na poczatek, bo pozniej mozna zwiekszyc turbo, zmienic tloki, wal zeby lepiej znosil wieksze naprezenia itp. itd. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Koledzy, zadzwońcie do czołowych tunerów i zasięgnijcie ich opinii a nie bazujecie na danych producenta.
Opublikowano
Koledzy, zadzwońcie do czołowych tunerów i zasięgnijcie ich opinii a nie bazujecie na danych producenta.

Moglbys rozwinac? Sam pytalem i Hartge, AC Schnitzera i Dinana. I na tym wlasnie bazuje. Kolektory wylotowe NIE sa zaprojektowane z duzym narzutem i sa pierwsze do wymiany przy podnoszeniu mocy.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Pogadaj z ludźmi z Vtech , GCS, Masters. To są ludzie którzy żyją z tego i bardziej im zależy niż światowym graczom. Poza tym pracują na naszym rynku a nasz rynek jest specyficzny :-)
Opublikowano

Sprawdź najpierw warunki tej gwarancji a dopiero potem się nią chwal.

 

Ja nie mówię że masz robić program u któregoś z polskich tunerów, ale warto zasięgnąć opinii. telefon i rozmowa nie kosztują aż taka dużo. Chcesz ingerować w standardowy program bo masz taką chęć. To może warto się czegoś dowiedzieć, jaką opinie mają ludzie którzy zajmują się tuningiem w Polsce. Jak to się przekłada na eksploatację. itp itd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdziłem, bo podniesienie mocy mnie bardzo interesuje.

 

Niestety KAŻDA ingerencja w software samochodu (a taka jest niestety wymagana) natychmiast anuluje gwarancję producenta na napęd... dlatego tunerzy zza Odry przejmują gwarancję BMW na napęd.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ja mam firmowego Power Kita w 120d xdrive (zalezało mi żeby nie stracić gwarancji). Oprócz nowego kompa w skład zestawu wchodzi większy intercooler i 3 naklejki :D

po pomiarach mam 213KM 412Nm.

Opublikowano
Ja mam firmowego Power Kita w 120d xdrive (zalezało mi żeby nie stracić gwarancji). Oprócz nowego kompa w skład zestawu wchodzi większy intercooler i 3 naklejki :D

po pomiarach mam 213KM 412Nm.

Jaka byla cena w ASO tej modyfikacji ( graty i robocizna)?

Opublikowano
Zaplacilem cos ok 5 k pln, moze 5,5 k pln. Same graty ok 4,5k pln. Poszukam faktury, w razie czego bedzie edit:-)

 

No jakby taka cena była dla X to waliłbym jak w dym :)

Może była by możliwość zgłoszenia się grupowo wszystkich zainteresowanych - zdecydowanych, do importera lub któregoś z dealerów który wziął by na " klatę " gwarancję i może, gdyby było Nas mnogo, ktoś podniósł by rękawice ?

 

Gdzie można się zapisywać? :) Jestem pierwszym chętnym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OSY4: nic z tego, jak centrala powiedziała nie, to nic nie zdziałasz.

 

Wg Inchcape - blisko połowa ludzi, którzy kupili X3 2.0d deklarowała chęć podniesienia mocy i pytała o Performance Pack, dealer wystąpił za zapytaniem do Centrali kiedy będzie dostępny, przekazując statystki zapytań klientów - na co Centrala nie wyraziła najmniejszego zainteresowania.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Mogę Was tylko pocieszyć ,że z benzyną nie jest lepiej. W Stanach nie ma żanej opcji do Twin Turbo ,a Hartge obiecuje od pół roku... :(
Opublikowano
Mogę Was tylko pocieszyć ,że z benzyną nie jest lepiej. W Stanach nie ma żanej opcji do Twin Turbo ,a Hartge obiecuje od pół roku... :(

Nie no, to zle patrzysz! N55 JB4 obiecuje +60hp, Hartge N55 Tune to +62hp, Dinan dodaje 55hp. Na forach ludzie wklejaja juz od dawna wykresy mocy/momentu obrotowego po tuningu.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Zależy gdzie ? Ja mam z NYC najbliżej Hartge w Bostonie = rozwiązań brak (do 28i) :(
Opublikowano
A może jakiś dealer podpisał by umowę z np: Hartge na tego typu modyfikacje i został gwarantem silnika.Ja mam auto z Bawarii z Janek. Czy w chwili nieautoryzowanych modyfikacji jak Hartge, traci się gwarancja na sam silnik czy tez na inne podzespoły np, skrzynie automat. A może na całe auto, bo modyfikując silnik można zgubić koła, albo rozciągnąć lakier ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.