Skocz do zawartości

(e91)Rozbieranie boczka kombi/ amortyzatory tyl


turbojajko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przymierzam sie w weekend do wymiany amortyzatorow z tylu. O ile wymiana samych amortyzatorow wydaje sie dosc prosta, to

sama rozbiurka boczka (kombi) juz nie. Wiem, ze musze "rozbebeszyc " pol bagaznika, ale co i jak po koleji to juz nie :wink: .

Nie chce przy okazji czegos polamac :nienie:

W necie mozna znalezc wiele manuali , ale wszystkie od sedana a nic od kombi.

 

Moze ktos juz wymienial w kombi i podzieli sie wrazeniami :norty: :?:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to 1,5 miesiaca temu, spróbuje mniej więcej to opisac:

 

1. demontujesz pokrywę schowka bocznego, odkręcasz widoczną srubę torx, wypinasz wtyczke z gniazda zapalniczki (gniazda elektrycznego nie trzeba wyciągać)

http://img822.imageshack.us/img822/6174/3lou.jpg

 

2. wyciągasz płytę podłogi bagażnika i wyciągasz czarne kołki rozporowe, te na dole boczka i te, które trzymają wykładzine podłogową(tą bliżej kanapy)

http://img547.imageshack.us/img547/212/y215.jpg

 

3. odkrecasz śrubę i zdejmujesz plastik z miejsca mocowania bagażu na boczku

http://img571.imageshack.us/img571/4804/b31x.jpg

 

4. demontujesz rolete i wykrecasz dwie sruby mocujace zamek rolety

http://img855.imageshack.us/img855/2472/smgn.jpg

 

5. wypinasz plastikową osłonę maskująca pas, należy ją umiejętnie w miarę poziomo "wyrwać" do góry, ostrożnie lekko ruszając przód tył, lewo, prawo

http://img22.imageshack.us/img22/7016/wpac.jpg

 

6. pod zdjętą maskownicą powinna być jeszcze jedna śruba do wykręcenia, potem demontujesz plastik maskujący zatrzask kanapy i odchylasz lekko do przodu boczek kanapy

http://img811.imageshack.us/img811/9972/7ik8.jpg

 

7. podnosisz wykładzinę podłogi ku przodowi i starasz się odchylić boczek krejący mocowanie amortyzatora

Edytowane przez Natek

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: Dzieki Natek !

Chodzi mi tylko o kolejnosc czynnosci przy rozbieraniu boczkow , aby dobrac sie do gornej nakretki. Sama wymiana amo wydaje sie prosta.

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wyciagasz podloge z bagaznika, potem wyciagasz dwa plastikowe bolce trzymajace boczek i lapiesz od dolu za wystajacy otwor i ciagniesz. Ot cala filozofia trwa jakies 2 minuty

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.