Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

w mojej e90 320d 150km mam taki problem ze po włączeniu na komuterze pokładowym wskaźnika temperatury płynu chłodniczego maxymalna temperatura jaką zaobserwowałałem to 67 stopni... a to chyba za mało.. wydaje mi sie ze temp powinna utrzymywać stan ponad 80 stopni. co moze byś uszkodzone? termostat? czy czujnik temp? jak to sprawdzić? czekam na pomoc;) z góry wielkie dzieki;)

Opublikowano

Masz termostaty do wymiany, mialem podobnie temp. u mnie maks to bylo 73 stopnie, po wymianie termostatow jest 90 st. i znacznie szybciej uzyskuje temperature.

 

Co do pytania drugiego kolegi jest to dosc proste, wbijasz na te 19sta pozycje i przy napisie lock wpisujesz sume cyfre swojego vinu (nie wciskasz zadnego reseta), jak to zrobisz przerzuci CIe samo na podmenu 1 od razu klikasz 6 razy zeby przejsc na 7 poz. i widzisz temp. :) Jak nie wpiszesz od razu to przerzuci CIe po chwili do tego glownego menu wiec znow musisz przytrzymac przycisk przebiegu na 5 sek i bedziesz w pozycji podmenu nr 1 i wbijasz na nr 7.

(w instrukcji na forum ktos pisal, ze powinno sie pojawic unlocked jednak u mnie nic takiego nie bylo jest j/w opisalem)

Opublikowano
Masz termostaty do wymiany, mialem podobnie temp. u mnie maks to bylo 73 stopnie, po wymianie termostatow jest 90 st. i znacznie szybciej uzyskuje temperature.

 

Co do pytania drugiego kolegi jest to dosc proste, wbijasz na te 19sta pozycje i przy napisie lock wpisujesz sume cyfre swojego vinu (nie wciskasz zadnego reseta), jak to zrobisz przerzuci CIe samo na podmenu 1 od razu klikasz 6 razy zeby przejsc na 7 poz. i widzisz temp. :) Jak nie wpiszesz od razu to przerzuci CIe po chwili do tego glownego menu wiec znow musisz przytrzymac przycisk przebiegu na 5 sek i bedziesz w pozycji podmenu nr 1 i wbijasz na nr 7.

(w instrukcji na forum ktos pisal, ze powinno sie pojawic unlocked jednak u mnie nic takiego nie bylo jest j/w opisalem)

Dzieki wlasnie czulem, ze jestem blisko, ale niepotrzebnie potwierdzalem ta sume Vin trzymajac dluzej Reset i dzialo sie tak jak napisales.

Opublikowano

a jaki jest koszt wymiany termostatu? kupiłeś na allegro? taki za okolo 100zł z obudową? czy sam wkład?

 

termostaty? tzn ze jest ich wiecej niz jeden?

Opublikowano

okej, dzieki za informacje:)

 

a tak apropo tego EGR? to jest to ze spaliny ponownie wracają do silnika tak? to takie rzeczy sie chyba jakos zaślepia zeby nie syfić kolektoru dolotowego... a przynajmniej tak bylo w passatach octaviach itd:) jak to jest dokladnie w tym przypadku?

Opublikowano

w e90 jak zaślepisz to bedziesz miał błąd w kompie, i check engine na liczniku.

jest opcja skalibrowania poprzez DIs egr tak by np. działał w 40%

ja mam tak u siebie, "zaślepiłem" go kalibracją egr, dokładnie nie wiem o ile procent ale o ile by nie było syfu leci mniej do kolektora ;]

Opublikowano
ale jeżeli bym go tam jakos zaślepil i jezdzil z tym błędem to by to mialo jakieś negatywne skutki? (oprócz tego ze bedzie mnie dręczyla jakas kontrolka)
Opublikowano

tu są zdania podzielone, jedni mówią, że jest mocniejszy dół po takim zabiegu,

drudzy uważają ze ucina dawki paliwa, i samochod jest słabszy

w tym Ci nie pomogę, bo nie zaślepiałem fizycznie egr-u

może jakaś osoba która zajmuje się chiptuningiem się wypowie, bo pewnie wie na jakich zasadach, dde steruje silnikiem.

np. (jak odepniesz przepływkę, to sterownik ustawi wartości domyślne, bo nie mierzy mass powietrza)

Opublikowano

Po uruchomieniu temp silnika w ukrytym meni tez czeka mnie wymiana termostatow :x

 

Temp na trasie przy ok 12-18 C predk ok 120km wacha sie miedzy 68-75 (po wlaczeniu klimy i ostrej jezdzie ok 80 C)

Dzis przy ok 3 C jezdzac chwile po miescie tez temp 68-73 (w korku rosnie w trakcie jazdy spada na jakies 70 max)

 

Czytajac forum to sporo za malo,

 

Pewnie przy -10C bylbym juz spory problem, dlatego zamawiam termostaty.

Opublikowano

przy -10 miałbyś taką samą temp jak teraz.

termostary załączają obieg krótki i długi, ty masz odrazu chyba ten drugi.

termostaty lepiej wymienic, bo jeżdzisz teraz na niedogrzanym silniku.

pozdrawiam

Opublikowano

Tak tak skoro to za niska temp to ida na wymiane.

 

Przy tych temp na trasie w zimie nieuruchomi mi sie wogole procedura wypalania filtra dpf (a szkoda zalatwic filtr przez termostaty)

Opublikowano
w sumie teraz też się nie uruchomi bo musi być przynajmniej 75 stopni, a chłopak jak wyjedzie na trasę to mu pewnie spada.

Pisalem o moim aucie :)

 

Probowalem dzis miedzygodz 18-19 i max temp na trasie (odcinki po 4-5km, w miare pusto) temp srednio 65 C, wiec zmiana termostatow w przyszlym tygodniu mnie czeka.

Opublikowano
Panowie a to normalne że jak jadę (na dowolnym biegu) w zakresie obrotów ok 3 tys to temperatura gwałtownie spada z ca. 90 stopni tak do ca. 76?
Opublikowano
U mnie też była niska temperatura tak około 75 stopni. Zakupiłem oba w ASO w Inchape w W-wie za około 300zł i teraz od 3miesiącach od wymiany temp. utrzymuje się między 87-90 stopni. Miałem w swojej pewnie od nowości nie wymieniane, bo stare były z roku produkcji auta czyli 2008rok. Także również polecam zakup oryginałów w ASO i wymianę jak najszybciej przed zimą.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.