Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Koledzy wiem ze na forum jest na ten temat mnóstwo odpowiedzi,główną przyczyna jest uszkodzona uszczelka podstawy filtra oleju.W moim przypadku uszczelka zostala wymieniona,w obudowie filtra znajdują dwie zaślepki od ciśnienia oleju ale również one są suche.Wąż olejowy rowniez wymieniony na orginal stary saczyl .Odma wymieniona,nadal widać w garażu plamki oleju i na osłonie silnika zbiera się olej, dolewki nie sa duze ale w kurza mnie ze sa.Nie mam pojecia co jeszcze sprawdzić i skąd może cieknąć ten olej,ewidętnie cieknie po stronie obudowy filtra.

Z góry dziękuję za każdą rade

E39 523i 1997

pozdrawiam

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Edytowane przez zdunio82
Opublikowano
A jak pokrywa zaworów po stronie kolektora ssącego? Z głowicy się nie poci? Trudno na odległość szukać wycieku. Musisz umyć silnik i szukać wycieku, a nie patrzeć że są plamy pod spodem bo olej na dół zawsze spływa.
Opublikowano
Uszczelka pod pokrywa w porządku sucha ,chodzi mi tylko czy jest jeszcze mozliwosc ze olej moze z tej strony leciec inną drogą niż podstawą filtra oleju.Moze mechanik wymieniajac uszczelke cos zrąbał i dalej nia saczy tylko mniej.
Opublikowano

Ze zbiorniczka albo węża wspomagania między zbiorniczkiem a chłodnicą.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Nie, weze wymienione płyn wymieniony uszczelka na korku od zbiorniczka wymieniona rowniez sie slimaczylo na korku teraz suchy.Na oslonie silnika ewidetnie olej jasny brazowiutki.Chyba zostaje mi ponownie wymienić uszczelke pod obudową filtra oleju lub ewentualnie wymienić cala obudowe moze jest walnieta i wymienic ja na nowszy model z M54 u mnie zaslepki od cisnienia oleju sa na stale sprawdzalem tam jest sucho ale moze przepuszczaja minimalnie sam juz nie wiem. W nowszej obudowie sa wkrecane podobno i wymienia uszczelki.Po tej stronie silnika chyba juz nie moze nic cieknac?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chodzi mi o ten czujnik w misce olejowej. Tak myślałem tylko, że to czujnik poziomu. Ale to moje przypuszczenia. Wiem tylko, że muszę go uszczelnić.
Opublikowano
Ależ oczywiście że posiadasz czujnik poziomu oleju, nr 15 na obrazku w podanym linku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1545&hg=11&fg=10&lang=pl natomiast czujnik ciśnienia znajduje Się w podstawie,jak wcześniej kolega wspominał nr 12 :mrgreen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1542&hg=11&fg=30&lang=pl
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ależ oczywiście że posiadasz czujnik poziomu oleju, nr 15 na obrazku w podanym linku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1545&hg=11&fg=10&lang=pl natomiast czujnik ciśnienia znajduje Się w podstawie,jak wcześniej kolega wspominał nr 12 :mrgreen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1542&hg=11&fg=30&lang=pl

Tak jak piszesz. Numer 15. Czyli dobre przypuszczenia :)

Nie wiecie czy można kupić sam oring tego czujnika?

Sorry, że się wtrąciłem w temat ze swoim problemem : )

Opublikowano
A jeśli nie ASO to dobrze zaopatrzony sklep z gadżetami hydrauliczno-łazienkowymi i powinieneś coś dobrać na wymiar :norty:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Sprawdzilem ta uszczelke od czujnika poziomu oleju przy wymianie oleju w skrzyni , sucho jest a przewod od wanosa wymieniony i suchy.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam. Co prawda mam e46 323Ci ale również to m52tu. Otóż mam wyciek oleju i chyba zdiagnozowalem mniej więcej miejsce wycieku. Silnik od strony płynu do spryskiwaczy jest suchy za to od str kierowcy cały w oleju. Prawdopodobne miejsca to wąż idący od vanosa do separatora przy separatorze jest cały w oleju tak samo caly separator. Również wąż idący od elektrozaworu vanosa ssacego do podstawy filtra na końcu tego węża przy filtrze również cały w oleju. Wszystko pod 1 i 2 ssącym do samej ziemi w oleju. Jak się dobrać do tych miejsc? Niezbędny będzie demontaż całego kolektora ssacego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej uszczelka podstawy filtra oleju do wymiany. Sprawdzenie króćca od vanosa do podstawy, w poprzedniej też z niego ciekło.

 

Jak się dobrać?

 

Zrzucasz Wisko i paski. Odkręcasz alternator, następnie kilka śrubek i gotowe :mrgreen:

 

Zastajesz taki widok i wymieniasz uszczelkę za 11pln.

 

http://static.pokazywarka.pl/2/b/7/da2fdff87cfed0e30c6d4a5c39034d7c_orig.jpg

Opublikowano
Ale jakby to uszczelka podstawy filtra to węże przy separatorze i sam separator też byłby w oleju? Na postoju zostawia plamę między kołami. Mowa o e46.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najłatwiej zdiagnozować jak się wyczyści. Użyj zmywacza do hamulców trochę papierowych ręczników, wyczyść co się da i wtedy sprawdzaj dokładnie. Ale ta uszczelka jest głównym podejrzanym.
Opublikowano
Wyczyszczenie bez demontażu kolektora ssacego nie jest osiągalne. Powiedz mi z czego tak jeszcze może lecieć ze zaciezaciek jest pod pierwszym i drugą rurą od kolektoru ssacego? Uszczelka podstawy filtra podczas jazdy mogło spowodować ze zaczęło płynąć nie w sam dół. A z separatora mocno by leciało? Wydaje mi się ze on jest sprawny bo nie wyje ale cały w oleju niestety jest tak jak i rurka wchodząca w niego.
Opublikowano
Dzisiaj się przejrzałem dokładniej i na rurce idącej z elektrozaworu vanosa ssacego do podstawy filtra na końcu tego węża jest olej tak samo wygląda sytuacja na rurce idącej od vanosa do separatora to samo pełno oleju na separatorze jak i pod nim. Co robić? Wydaje mi się że uszczelka podstawy filtra jest ok.
  • 3 lata później...
Opublikowano
a nie masz wycieku ze zbiorniczka od wspomagania ?

A co to ma do wycieku oleju?

Peqnei to że splywa i syfi caly silnik i można myśleć że wycieka olej silnikowy a dwa to napewno autor postu odpisze ci po kilkuatach. Co ma na celu zadawanie jemu pytanie sprzed kilku lat? W archeologa się bawisz?

Opublikowano

Dokładnie tak, bawię się w archeologa (skąd wiedziałeś) :D

Jak ktoś ma coś do powiedzenia to i temat może być z roku 2005. Nie wiedziałem, zapytałem. Ty wiedziałeś, odpowiedziałeś

Czy lepiej napisać nowy i zadać to jedno pytanie, jak myślisz? :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.