Skocz do zawartości

523i M52-Wyciek oleju brak pomysłów


zdunio82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Koledzy wiem ze na forum jest na ten temat mnóstwo odpowiedzi,główną przyczyna jest uszkodzona uszczelka podstawy filtra oleju.W moim przypadku uszczelka zostala wymieniona,w obudowie filtra znajdują dwie zaślepki od ciśnienia oleju ale również one są suche.Wąż olejowy rowniez wymieniony na orginal stary saczyl .Odma wymieniona,nadal widać w garażu plamki oleju i na osłonie silnika zbiera się olej, dolewki nie sa duze ale w kurza mnie ze sa.Nie mam pojecia co jeszcze sprawdzić i skąd może cieknąć ten olej,ewidętnie cieknie po stronie obudowy filtra.

Z góry dziękuję za każdą rade

E39 523i 1997

pozdrawiam

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Edytowane przez zdunio82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, weze wymienione płyn wymieniony uszczelka na korku od zbiorniczka wymieniona rowniez sie slimaczylo na korku teraz suchy.Na oslonie silnika ewidetnie olej jasny brazowiutki.Chyba zostaje mi ponownie wymienić uszczelke pod obudową filtra oleju lub ewentualnie wymienić cala obudowe moze jest walnieta i wymienic ja na nowszy model z M54 u mnie zaslepki od cisnienia oleju sa na stale sprawdzalem tam jest sucho ale moze przepuszczaja minimalnie sam juz nie wiem. W nowszej obudowie sa wkrecane podobno i wymienia uszczelki.Po tej stronie silnika chyba juz nie moze nic cieknac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ależ oczywiście że posiadasz czujnik poziomu oleju, nr 15 na obrazku w podanym linku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1545&hg=11&fg=10&lang=pl natomiast czujnik ciśnienia znajduje Się w podstawie,jak wcześniej kolega wspominał nr 12 :mrgreen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1542&hg=11&fg=30&lang=pl
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście że posiadasz czujnik poziomu oleju, nr 15 na obrazku w podanym linku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1545&hg=11&fg=10&lang=pl natomiast czujnik ciśnienia znajduje Się w podstawie,jak wcześniej kolega wspominał nr 12 :mrgreen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1542&hg=11&fg=30&lang=pl

Tak jak piszesz. Numer 15. Czyli dobre przypuszczenia :)

Nie wiecie czy można kupić sam oring tego czujnika?

Sorry, że się wtrąciłem w temat ze swoim problemem : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli nie ASO to dobrze zaopatrzony sklep z gadżetami hydrauliczno-łazienkowymi i powinieneś coś dobrać na wymiar :norty:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam. Co prawda mam e46 323Ci ale również to m52tu. Otóż mam wyciek oleju i chyba zdiagnozowalem mniej więcej miejsce wycieku. Silnik od strony płynu do spryskiwaczy jest suchy za to od str kierowcy cały w oleju. Prawdopodobne miejsca to wąż idący od vanosa do separatora przy separatorze jest cały w oleju tak samo caly separator. Również wąż idący od elektrozaworu vanosa ssacego do podstawy filtra na końcu tego węża przy filtrze również cały w oleju. Wszystko pod 1 i 2 ssącym do samej ziemi w oleju. Jak się dobrać do tych miejsc? Niezbędny będzie demontaż całego kolektora ssacego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najprawdopodobniej uszczelka podstawy filtra oleju do wymiany. Sprawdzenie króćca od vanosa do podstawy, w poprzedniej też z niego ciekło.

 

Jak się dobrać?

 

Zrzucasz Wisko i paski. Odkręcasz alternator, następnie kilka śrubek i gotowe :mrgreen:

 

Zastajesz taki widok i wymieniasz uszczelkę za 11pln.

 

http://static.pokazywarka.pl/2/b/7/da2fdff87cfed0e30c6d4a5c39034d7c_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najłatwiej zdiagnozować jak się wyczyści. Użyj zmywacza do hamulców trochę papierowych ręczników, wyczyść co się da i wtedy sprawdzaj dokładnie. Ale ta uszczelka jest głównym podejrzanym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczenie bez demontażu kolektora ssacego nie jest osiągalne. Powiedz mi z czego tak jeszcze może lecieć ze zaciezaciek jest pod pierwszym i drugą rurą od kolektoru ssacego? Uszczelka podstawy filtra podczas jazdy mogło spowodować ze zaczęło płynąć nie w sam dół. A z separatora mocno by leciało? Wydaje mi się ze on jest sprawny bo nie wyje ale cały w oleju niestety jest tak jak i rurka wchodząca w niego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się przejrzałem dokładniej i na rurce idącej z elektrozaworu vanosa ssacego do podstawy filtra na końcu tego węża jest olej tak samo wygląda sytuacja na rurce idącej od vanosa do separatora to samo pełno oleju na separatorze jak i pod nim. Co robić? Wydaje mi się że uszczelka podstawy filtra jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
a nie masz wycieku ze zbiorniczka od wspomagania ?

A co to ma do wycieku oleju?

Peqnei to że splywa i syfi caly silnik i można myśleć że wycieka olej silnikowy a dwa to napewno autor postu odpisze ci po kilkuatach. Co ma na celu zadawanie jemu pytanie sprzed kilku lat? W archeologa się bawisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.