Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, mam taki problem z hamulcami w E90 330d, z którym nie mogę sobie poradzić. Szukałem na tyle na ile umiem, ale nie znalazłem odpowiedzi. Już opisuję o co biega.

 

1. Pewnego dnia odpalając auto po nocy zauważyłem, że przed odpaleniem pedał hamulca był twardy jak decha. Do serwo dostało się powietrze. Po odpaleniu hamulec opadł i działał prawidłowo. Był to pierwszy taki przypadek.

 

2. Kilka dni później dzwoni do mnie żona (to jej auto) z informacją że podczas parkowania hamulce nie zadziałały. Wyhamowała ręcznym. Z powodu adrenaliny nie była w stanie odpowiedzieć co dokładnie się stało i czy hamulec był twardy czy wpadł w podłogę czy jeszcze inaczej. Wcześniej jechała i auto zachowywało się poprawnie.

 

3. Później hamulce działały normalnie i problemu powtórzyć się nie udało.

 

Ponieważ temat poważny, latam tym autem autostradami, nie chcę odkładać problemu do następnego razu. Podjąłem więc następujące kroki.

 

1. Oddałem auto do kolegi, który sprawdził wszystkie węże podciśnienia. Podmienił na próbę pompę vacuum z innego auta. Oczywiście nie dało się odczuć poprawy bo problem na zawołanie nie występuje.

 

2. Niestety wciąż zdarzało się, że po nocy hamulec był twardy.

 

3. Kolega na moją prośbę wymienił wąż podciśnienia z zaworkiem (ten który wchodzi do servo). Po kilku dniach obserwacji znowu zdarzył się twardy hamulec.

 

4. Kolega wymienił uszczelkę w serwie (tę do której wchodzi wąż), przy okazji władając przez otwór patyczek stwierdził że serwo w środku suche. Niestety dzisiaj znów hamulec twardy.

 

5. Serwo wydaje się działać ok - po napompowaniu z wyłączonym silnikiem i odpaleniu pedał wjeżdża w podłogę. Przy wyłączeniu silnika z wciśniętym pedałem nie cofa się, więc nieszczelność jest niewielka.

 

6. Jedyne co mnie trochę dziwi to gdy na wolnych obrotach zacznę pompować hamulcem to po 2-3 naciśnięciach to pedał twardnieje i trwa to chwilkę aby opadł. Widać że serwo opróżnia się niezbyt szybko. Podciśnienie na wejściu jest - nie mierzyłem wartości, ale czuć palcem solidne ssanie. Gdy podniosę obroty to trwa to krócej. Nie wiem czy wszystkie BMKi tak mają. Sprawdziłem w mojej Hondzie i tam ten czas jest krótszy, ale tam podciśnienie brane jest z kolektora. Pytanie czy to normalne zachowanie?

 

No i teraz moje pytanie co robić dalej. Jeśli dobrze rozumiem działanie układu, serwo samo w sobie powinno trzymać podciśnienie i pompa ani dalsze węże nic do tego nie mają. Co więc robić? Wymieniać serwo? Trochę kosztuje, więc pomyślałem, że zapytam czy ktoś spotkał się z takim problemem zanim zamówię nowe części.

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy udało ci się rozwiązać problem?

U siebie kilka dni temu zauważyłem również problem z twardym pedałem hamulca po postoju. Dzieje się to po kilkugodzinnym postoju - ale nie zawsze.

Nie wiem gdzie szukać ewentualnej nieszczelności.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam,

 

czy udało wam się to naprawić, u mnie także wysępuje sztywny pedał po dłuższym postoju.

Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju z serwa spod gumowej harmoniki w kabinie (w okolicy pedału sprzęgła).

 

No i coś mi bzyczy w tym rejonie przy prędkości ok 150kmh przy mocnym dodaniu gazu ale to moze coś innego?

Opublikowano
a Czy jeżeli "pompuje" pedał hamulca (wciskam i puszczam kilka razy) to normalne że pedał robi sei twardy?

 

Jeśli pompujesz na zgaszonym silniku, to jak najbardziej normalne że pedał hamulca robi się twardy, spada też wtedy skuteczność hamulców (zauważył byś to jeśli np auto stało by z górki lub pod górkę). Nie działa wtedy vacum, więc serwo nie ma wspomagania i wtedy bardzo mocno trzeba wcisnąć pedał, aby było jakiekolwiek hamowanie.

 

U mnie ciągle są problemy z twardym pedałem, ale nie zawsze. Ostatnio sprawdzałem w garażu i po kilku godzinach pedał był normalny.

Chyba trzeba zainwestować w sprzęt do sprawdzania podciśnienia i szczelności, tylko który będzie wystarczający?

https://www.narzedziowy.pl/69994_YATO-Pompka-podcisnieniowa-z-akcesoriami-wakuometr-YT-0673.html?ref=ceneo.pl

czy

https://www.narzedziowy.pl/86661_KB-GLOBAL-Pompka-prozniowa-cisnieniowo-podcisnieniowa-KB04100.html

 

Nie chcę kupować części w ciemno i wymieniać po kolei aż w końcu trafię.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam

Widze jakaś plaga z twardym hamulcem :) u mnie od paru dni tez twardy po dłuższym postoju :duh:

Jezeli ktoś rozwiąże problem niech sie podzieli jak to zrobił . Mam nadzieje ze nie stracę hamulcy podczas jazdy :cry2:

 

Dodam ze wymienialem ostatnio termostaty i moze złe wsadzilem weza do pompy podcisnienia , albo uszczelka złe weszła i puszcza ciśnienie . Sprawdze i dam znac. Co mnie jeszcze zdziwiło - nie wiem czy to płyn hamulcowy ale w węże od pompy podcisnienia był troche mokry - przezroczysty płyn . Wydaje mi sie ze powinien byc suchy

Opublikowano

wyczytałem że podejrzane są dwa elementy

- gumowa uszczelka która wchodzi w obudowę serwa, koszt ok 30zł

- wąż podciśnieniowy z zaworem zwrotnym, koszto ok 100, ten przewód wchodzi w uszczelkę opisaną wyżej.

 

Dostęp jest cięzki do tego, te części są zasłonięte pompą dsc, nie wiem czy wystarczy poluzować pompę czy trzeba zdemontować przewody hamulcowe żeby cokolwiek zrobić.

Opublikowano

Tylko czy w tym przewodzie na pewno jest zawór zwrotny?

Np w E46 i E39 taki zawór jest. Ktoś pisał że w E9x takiego zaworu nie ma.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tylko na realoem nie mozna kupic samego tego kolanka bo jest razem z pompa

 

Jest razem z przewodem podciśnieniowym:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU91&mospid=48836&btnr=34_1481&hg=34&fg=27

Przewód nr 11

Uszczelka nr 4.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

W końcu zdecydowałem się działać w celu likwidacji twardego hamulca po postoju auta.

 

Kupiłem w tym celu uszczelkę przy (serwie) oraz przewód z zaworkiem zwrotnym: (dla E91 330d)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU91&mospid=48836&btnr=34_1481&hg=34&fg=27

Przewód nr 11

Uszczelka nr 4.

 

Dostęp do serwa jest raczej fatalny, ale mam małe dłonie i udało się z trudem jakoś to powymieniać. Odkręciłem śruby od mocowania pompy DSC aby ją trochę przesunąć.

Na razie jest za wcześnie na świętowanie sukcesu, ale od czasu wymiany (prawie dwa tygodnie) nie miałem twardego pedału hamulca po postoju auta. Najbliższe dni / tygodnie wszystko wyjaśnią.

Zauważyłem też że mam lepsze wyczucie hamulców. Wcześniej był taki inny - nieprzewidywalny skok pedału hamulca, tzn naciskałem delikatnie i nic się nie działo, a później od razu takie mocniejsze hamowanie. Teraz hamulec jest bardziej wyczuwalny.

 

Skupianie się na przewodach podciśnieniowych nie ma raczej większego sensu (w celu naprawy / likwidacji twardego pedału hamulca), bo nieszczelność mająca wpływ na twardnienie hamulca może być tylko w najbliższym obrębie serwa; tzn: uszczelka, przewód z zaworem, samo serwo oraz jeszcze może jakieś uszczelki przy serwie. Oczywiście przewody podciśnieniowe (jeśli są już stare), na pewno też warto wymienić. Ja u siebie wymieniałem w styczniu, ale poprawy raczej nie było.

 

U mnie stara uszczelka i przewód wyglądały jak nówki z serwisu. Przewód puszczał tylko powietrze w jedną stronę (czyli tak jak powinien), a jednak powietrze gdzieś musiało uchodzić.

 

Tu jeszcze raz pomocna strona o naprawie nieszczelności:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=589753

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja jeszcze nie zacząłem naprawy ale dziwna sprawa a dokładniej to zalezy od dnia - raz po godzinnym postoju msm twardy drugi raz trzy dni jest dobrze drugi raz po nocy jest twardy pozniej znowu dobry .czyli wnioskuje ze puszcze co jakiś czas .
Opublikowano
Ja jeszcze nie zacząłem naprawy ale dziwna sprawa a dokładniej to zalezy od dnia - raz po godzinnym postoju msm twardy drugi raz trzy dni jest dobrze drugi raz po nocy jest twardy pozniej znowu dobry .czyli wnioskuje ze puszcze co jakiś czas .

 

U mnie praktycznie było tak samo.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja przepraszam ze bede taki podstawowy ale czy panowie sa pewni ze plyn hamulcowy jest w dobrej kondycji ? przypominam raz na rok lub 25000 km co piersze dot 5.1 w E90 bo kilka objawow ktore powyzej prezentujecie moga byc sprowokowane plynem hamulcowym w zlej kondycji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Mój płyn ma 1,5 roku. Wymieniam max co 2 lata. Płyn dobrany wg katalogu. Teraz mam zalany ATE SL 6.

Płyn odpada w 100%...no chyba że ktoś nie zmienia wcale, wtedy wszystko jest możliwe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę że to typowe, ja jak parkuje samochód to jest delikatna górka, ale dosłownie kilka stopni nachylenia. Jak wsiadam po nocy i odpalam samochód to odruchowo wciskam hamulec i sprzęgło w tym czasie samochód stacza się tak z metr i nie jest to zawsze a czasami. Pedał jest twardy i po odpaleniu po kilku sekundach może krócej samochód się zatrzymuje bo pedał wpada w podłogę.

Jak bym nie przeczytał tego wątku to nie wiedział bym że to jest złe :cry2: i chyba lepiej mi się żyło bez tej świadomości.. :mad2:

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano
wymieniłem tą uszczelke co wchodzi do serwa (nr4) i nie pomogło

 

No to teraz kolej na przewód z zaworkiem zwrotnym.

 

Wymieniałem uszczelkę i przewód za jednym zamachem, bo dostęp jest bardzo ciężki (i nie chciało mi się grzebać przy tym dwa razy) a poza tym kupiłem przewód z zaworkiem w promocyjnej cenie (62zł).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

no właśnie wyczytałe że raczej uszkadza się ta uszczelka niż przewód...

 

ten przewód kosztuje ok 70zł ale boję się że to nie pomoże bo moje serwo się poci od strony kabiny.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Moja radość po naprawie "twardego pedału hamulca po postoju" trwała około 4 miesiące. Znów problem powrócił. Dla pewności ściągnąłem uszczelkę przy serwie i założyłem ją na silikon Reinz. Przewód z zaworem zwrotnym również wcisnąłem na silikon, ale to niczego nie zmieniło.

Macie jakieś konkretne pomysły na rozwiązanie tego problemu?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

a może w tym temacie powinienem to napisac, jak sobie poradziliście z problemem?????

 

"Cześć, dzisiaj rano wracałem do chaty i po drodze raz musiałem mocno zahamować. Potem jak ruszyłem jeszcze parę razy hamowałem aż w końcu wciskam pedał hamulca a tu skała. Ledwo dojechałem do domu. Hamulec gniotę z całych sił i ledwo co hamuje. Zacząłem dzisiaj grzebać i co wiem do tej pory.

Przewód od vacum do serwa jest cały, na łączeniu tu bliżej serwa było w nim trochę oleju.

Podobno bywają przypadki że wali olejem z vacum do serwa i wtedy pada serwo.(do wymiany i serwo i vacum)

Niestety otwór do serwa jest pod pompą hamulcową i pompą ABS i nie mogłem za bardzo tam się dostać by zobaczyć czy jest tam olej ale wkładałem trochę rurki plastikowej i było sucho. Końcówka ta co wchodzi w serwo była czysta.

 

Jak się mylę to mnie poprawcie, żeby wyjąć serwo trzeba rozpiąć przewody od pompy ABS, pompy hamulcowej. Potem robi się dopiero miejsce by wyciągnąć graty. Potem po złożeniu trzeba wszystko odpowietrzyć.

Nie wiem czy sam ogarnę temat.....

Może coś podpowiecie co jeszcze robić?"

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia, czy vacum wytwarza podciśnienie dla serwa. Na odpalonym silniku rozepnij przewód (niedaleko serwa jest łączenie które można rozpiąć) i zobacz palcem czy zaciąga powietrze.

Wymiana serwa raczej łatwa nie jest.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.