Skocz do zawartości

e91 320d 177 km n47 świeci kontrolka silnika


idolek78

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich. mam taki problem a mianowicie zaświeciła mi się lampka silniczka między zegarami ,byłem u mechanika podpiął kompa i wyświetlił się błąd przepływki. przeczyścił ,przedmuchał mi tą przepływke , wymieniłem filtr powietrza oczywiście skasował mi błąd.Po 2 dniach zaś wyskoczył ten silniczek między zegarami i błąd przepływki,mechanik powiedział że może to być blokujące klapy w kolektorze ssącym, powiedział żeby sie wstrzymać z kupnem przepływki zobaczyć te klapy ewentualnie je wyjąć.Dodam że auto zaczeło mi więcej palić i z przspieszeniem jest problem. Prosze doradzcie co to może być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierza nie powinno się czyścić a tym bardziej jeśli ktoś nie do końca wie jak.

Czujnik w przepływce oryginalnie pokryty jest specjalną powłoką i każde jego tarcie może spowodować utratę tej powłoki i wtedy będzie niedobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierza nie powinno się czyścić a tym bardziej jeśli ktoś nie do końca wie jak.

Czujnik w przepływce oryginalnie pokryty jest specjalną powłoką i każde jego tarcie może spowodować utratę tej powłoki i wtedy będzie niedobrze.

Zgadzam się w zupełności :cool2:

Ostatnio mój kolega który ma ten sam silnik 2.0d N47 miał ten sam problem i po wymianie przepływomierza problem znikł jak ręką odjął :D

mechanik powiedział że może to być blokujące klapy w kolektorze ssącym, powiedział żeby sie wstrzymać z kupnem przepływki zobaczyć te klapy ewentualnie je wyjąć.
Zmień lepiej mechanika bo w tym silniku już nie klapek i lepiej niech sobie swoje klapy zdemontuje :duh: :lol:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 320d z motorem N47 są klapki w ssacym !

Są klapki czy przepustnica :duh:

Sam sobie zobacz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50492/kL/sN/r2008/m04

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy samemu dam rady zdemontować kolektor ssący bo bym sprawdził te klapki w jakim stanie są. Chodzi mi na co zwrócić uwage przy odkręcaniu kolektora

Kolego napiszę ci jeszcze raz, zostaw ten kolektor w spokoju i wymień przepływomierz a przed tym zabiegiem jedź do kogoś kto podepnie auto ci po komputer i sprawdzi jakie masz błędy zapisane w sterowniku bo to na pewno nie problem z kolektorem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W 320d z motorem N47 są klapki w ssacym !

Są klapki czy przepustnica :duh:

Sam sobie zobacz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50492/kL/sN/r2008/m04

Oczywiście że w N47 są klapki w kolektorze i przepustnica również . Jak myślisz , co porusza element nr.3 ( Zesp. regulacyjny ) - właśnie klapki . Poza tym nigdy nie zaglądałeś do kolektora ? W tym silniku jest 8 kanałów na każdy cylinder do 2 i tylko na jednym z tych dwóch klapka , czyli 4 klapki na wspólnej osi którymi steruje element nr.3 Zesp. regulacyjny.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 320d z motorem N47 są klapki w ssacym !

Są klapki czy przepustnica :duh:

Sam sobie zobacz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50492/kL/sN/r2008/m04

Oczywiście że w N47 są klapki w kolektorze i przepustnica również . Jak myślisz , co porusza np. element nr.3 ( Zesp. regulacyjny ) - właśnie klapki . Poza tym nigdy nie zaglądałeś do kolektora ? W tym silniku jest 8 kanałów i 4 klapki .

To że element nr 3 to regulator to doskonale o tym wiem a przepustnica przed kolektorem służy do wygaszania silnika też wiem ale przyznam się szczerze że nie zaglądałem do tego kolektora N47 bo silniki w Bmw jakie użytkowałem to 3.0 M57N i M57N2 które posiadają inny konstrukcyjnie kolektor i w nich były klapki a w tym nowym kolektorze myślałem że regulator steruje wielką przepustnicą która otwiera odpowiednie kanały dolotowe ale jeśli są klapki to teraz już wiem ale pomimo tego one nie są problemem w tym przypadku który jest poruszany.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jestem wróżką ale , w N47 właśnie mogły się zablokować klapki ( nie odosobniony przypadek w tym silniku ) . Objawy , czyli gorsze przyspieszenie mogą na to jak najbardziej wskazywać . Tak jak pisałem wcześniej , wtedy mieszanka przepływa do cylindrów tylko jednym kanałem bo drugi jest niedrożny z powodu zablokowanych klapek i mocy brak .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy tym przebiegu jeżeli wcześniej kolektor nie był wymieniany lub czyszczony to jak najbardziej, będzie sporo mazi . Z mojego doświadczenia twierdzą że po 100tys. wskazane jest przynajmniej porządna kąpiel . Egr w N47 - nie musisz zaglądać będzie na 100% ok ,twoja wola chyba że z ciekawości .

Zwróć uwagę czy klapki nie mają niepokojącego luzu na osi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że zdejme ten kolektor z racji tego że auto mam 2 miesiące a przebieg 155tkm. skontroluje czystość kolektora , klapki i zobacze jaki jest stan zabrudzenia egr a co do przepływki to się musze za nią rozglądnąć

Mój kolega ma przebieg obecnie 160 tysięcy i przepływka była niedawno wymieniana a egr był czyszczony i było czystko a do kolektora nie zaglądałem bo nie był zawalony a problem klapek w tych kolektorach wydawał mi się rozwiązany ale cóż możesz zdemontować kolektor i sprawdzić jego stan i na pewno będzie mniej roboty niż ze starymi kolektorami ale za przepływką się rozejrzyj w razie gdyby kolektor był ok. Sprawdzałeś czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. Wczoraj zdemontowałem kolektor ssący i to co zobaczyłem aż mnie zwaliło z nóg ,a mianowicie przpustnica zawalona centymetrową mazią , kolektor tak samo zawalony, czyściłem go 1,5 godziny benzaną czystą w połączeniu z naftą do tego moczyłem w ropie.A na koniec powiem na temat klapek,pierwsze dwie od sterowania jeszcze w miare z małym luzem ,ale dwie następne w sumie ostatnia to masakra aż dziw bieże że nie wpadła do silnika lekko nią chciąłem poruszać i sie oderwała. Także klapki wywaliłem a w otwór wsadziłem śrubke z oringiem i nakrętka samokontrująca.jutro jadę kupić przepływke i powinno być GIT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.