Skocz do zawartości

[E46] Problem z hamulcem ręcznym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

byłem dziś na przeglądzie (na szczęście przeszedł bez problemu, pomimo obrysówek :P)

Gość zwrócił mi uwagę, że ręczny łapie na 2 ostatnich "ząbkach" - ogólnie hamulce są sprawne.

Chciałbym naciągnąć linkę hamulca ale nie wiem jak to się robi w e46. Rozumiem, że będę musiał zdjąć tunel?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie dziś chcialem to zrobic, sciąga sie sam mieszek rączki hamulca i widac 2 śrubki.

Ja mam dwie na maksa przykręcone a mimo to jedna strona i tak mega luźna.

W książce "bmw serii3 sam naprawiam" jest to dokladnie opisane jak powinna przebiec regulacja hamulca

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Reguluje sie przez dziurę od śruby mocującą koło do piasty. Jest tam takie pokrętło które rozpycha szczeki. Jeśli jeszcze nigdy nie regulowałeś w ten sposób ręcznego najlepiej bedzie jak ściągniesz tarcze to bedziesz wiedział co i jak. Przy okazji wyczyścisz sobie mechanizm o który zaczepiona jest linka żeby luźno chodził.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawa to najpierw poluzować linki przy dźwigni i dopiero regulować w tarczo-bębnie a na koniec dokręcić linki, wszystko jest opisane w sam naprawiam i na forum.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A kiedy ostatni raz miałeś wymieniane szczęki? Ja Ci od razu radzę wymienić szczęki i nie cudować z naciąganiem linek. Ja miałem ten sam problem, naciągnałem linki i pomogło to na chwilę. Szału nie było - po prostu minimalnie lepiej, ale i tak strach było zostawiać samochód na lekkim wzniesieniu. Później zdecydowałem się na wymianę szczęk, które były zajechane po prostu po kilku latach użytkowania (jak chcesz zobaczyć to zapraszam do tematu ze stopki). Więc moim zdaniem czeka Cię to samo i jest to tylko kwestia czasu. A jak założysz nowe szczęki to będziesz luzować te linki z powrotem. Ogólnie E46 ma słaby ręczny sam w sobie więc nie szedłbym tutaj na łatwiznę tylko zrobił to porządnie.
Opublikowano

Pytanko - niedługo zabieram się właśnie do wymiany ''ręcznego''. Czy prócz szczęk i sprężynek coś jeszcze wymieniałeś ? Rozpierak też wymieniałeś ?

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Pytanko - niedługo zabieram się właśnie do wymiany ''ręcznego''. Czy prócz szczęk i sprężynek coś jeszcze wymieniałeś ? Rozpierak też wymieniałeś ?

 

pozdr

 

Tak wymieniłem komplet :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

również mam problem z ręcznym... auto z górki na ręcznym zjężdża jak chce, na upartego nawet by auto przepchał :P

 

myślałem o podciągnięciu linki ręcznego, bo czuje że lewe mi w ogóle nie trzyma, a prawe tak sobie, ale w miare...

 

jakie są koszta wymiany szczęk i całości na cacy? Bo nie wiem cyz bawić się w naciąganie linek

 

btw... na lato będę wymieniał komplet przód i tył tarcz z klockami - może wtedy bym wymienił szczęki, a na zime doraźnie zrobił tylko naciąganie linki...

Opublikowano

Kilka dni temu podciągałem ręczny u siebie, a szło to tak:

 

Ściągasz dwa koła z tyłu, patrząc przez otwór po szpilce od przykręcania koła szukasz takiej zębatki, będzie ona usytuowana pionowo ! (sam szukałem tego z 30 min i dopiero znajomy mi pokazał co i jak, łatwo jest to pomylić ze sprężynkami.) Bierzesz do ręki płaski śrubokręt, jak już znalazłeś tą zębatkę to przesuwasz ją płaskim w górę lub w dół (musisz sprawdzić jak w którą stronę kręcisz to dosuwają się szczęki), przesuwasz do tego momentu, aż nie będziesz w stanie ręcznie obrócić tarczą (wszystko na spuszczonym ręcznym), potem tylko przesuwasz w drugą stronę tą zębatkę do momentu aż dasz radę przekręcić tarczą. Czynność powtarzasz z drugiej strony. Musisz uważać żeby dwie strony ustawić w miarę równo ; )

Mam nadzieje, że pomogłem ;)

Opublikowano
Zębatka nie jest pionowo. Jest pod kątem ok. 45 stopni. Czyli szukasz jej na godzinie 10-tej w prawym kole i 2-giej w lewym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed regulacją poluzuj nakrętki przy lewarku i dokręć dopiero jak ogarniesz zębatki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.