Skocz do zawartości

320D problem z nadmiernym spalaniem i kopceniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam problem z moim dieslem

Problemem jest e46 m47n po remapie ( na chamowni cos koło 190 ps wypluła) , po zakupie paliła około 6,5 litra w cyklu mieszanym , natomiast obecnie spalanie oscyluje na poziomie 8 - 8.5 litra ( mierzone po tankowaniu do pełna , komputer pokazuje 4.9) .

Kolejnym problemem jest nadmierne kopcenie przy mocniejszym przyspieszaniu ( Po wyczyszczeniu kolektora dolotowego i egr problem znika na około 300 - 400 km , czyli przyczyna moze byc odma , choć i ona była czyszczona)

co było juz robione:

- czyszcone elektrozawory

- wymienione wężyki podciśnienia

- wymontowane klapki zawirowań

http://imageshack.us/a/img11/3159/64hx.png

 

http://imageshack.us/a/img593/6152/mwsi.png

 

http://imageshack.us/a/img33/9759/rp4.bmp

 

http://imageshack.us/a/img407/9709/xviq.png

 

http://imageshack.us/a/img43/4923/91s4.png

 

jedyne błedy jakie wyskakuja to

http://imageshack.us/a/img132/1584/6ba.png

swiece wymienione ale bład nadal pozostaje wiec na 100% sterownik swiec

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spójrz na pierwszy wykres:

desired air-mass czyli ilość potrzebnego powietrza jest prawie dwa razy mniejsza niż dostarczana, czyli zły skład mieszanki paliwowo powietrznej.... Obstawiałbym przepływkę. No albo partacz robił chipa..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
kupiłem ja juz z chipem , niewiem czy robiony był w polsce czy w jeszcze w belgii , ale rok temu spalanie wynosiło 6.5 litra a teraz w okolicach 8-8.5 . 2 litry wiecej to troszke za duzu jak dla mnie . Koledzy a czy istnieje jakis sposób aby sprawdzić czy wina moze lezec w przepływce ??
Opublikowano
A silnik osiąga normalną temperaturę pracy?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Włącz test 7.0 w zegarach i będziesz wiedział jaką masz temperaturę silnika, bo wskazówka osiąga pion przy ok 70 stopniach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Spójrz na pierwszy wykres:

desired air-mass czyli ilość potrzebnego powietrza jest prawie dwa razy mniejsza niż dostarczana, czyli zły skład mieszanki paliwowo powietrznej.... Obstawiałbym przepływkę. No albo partacz robił chipa..

 

Pozwolę sobie odnieść się do pomiaru masy powietrza mierzonej przez przepływomierz.

Kolega wkleił dwa zrzuty z tym pomiarem na jednym wartość jest prawidłowa na innym widać że zawyżona.

 

Moim zdaniem wszystko jet Ok jeśli chodzi o ten parametr.

Ponadto raczej nie widzę tu związku z chip tuningiem. Co do spalania , po programie mogło naturalnie wzrosnąć w ruchu miejskim.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z Tobą Krzychu kłócić się nie będę, ale zauważ, że kolega ma chipa od początku posiadania autka i wcześnij paliło mniej, no a wykresy slusznie mówisz, że są dwa i to jest mylące, może wrzuci aktualny..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

na jednym wykresie egr dziala a na drugim nie

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Witam,

warto zwrócić uwagę na korektę pierwszego wtryskiwacza... Co do pomiaru masy powietrza i dymienia, może jest problem z zacinającym się tłoczkiem w zaworze EGR lub w działaniu elektrozaworu sterującego...

Opublikowano

Krzysiek BMW Jabłonna , M47N tak ma na wolnych obrotach jak auto trochę stoi i pracuje , to po paru minutach żądane jest takie jak ma być a komp zamyka egr i wtedy widać taką odchyłkę mniej więcej razy 2. Wystarczy raz "przy gazować" i wszystko wraca do normy (jeśli obwód EGR jest sprawny) .

 

Jeśli widzimy w przedstawionych zrzutach sytuację jaką widzimy , duże prawdopodobieństwo jest że zaistniały właśnie opisane prze zemnie okoliczności.

 

Sądzę że chip nie ma z tym nic wspólnego. Oczywiście to co zostało tu podane przez forumowicza , nie wystarcza do tego aby postawić 100% trafną diagnozę. Trzeba by jeszcze dynamicznie , może potrzebna jest adaptacja przepływki , może na wysokich obrotach nie mierzy jak trzeba.

 

Jakiś trop jest , musi zleźć kogoś z DISEM i podpatrzeć "measuring block" w funkcjach serwisowych.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
kolego Roger-nysa czy istnieje mozliwosc podjechania do Ciebie w weekend abys spojrzał na ten przypadek ? Ja mam problem z moim kompem gdyz nieposiada baterii , a ten co ma baterie nie posiada rs232 . Oczywiscie nic za darmo , poprostu niemam nikogo kto by sie znał tak jak Ty na tym silniku , a sam grzebac w elektronice niechce bo na niej az tak dobrze sie nie znam.
Opublikowano
Po wizycie u Rogera , problem juz nie widoczny :) i ulga w spalaniu :) , jeszcze raz wielkie dzieki . A wiec tak turbo , wtryski , przepływka , egr wszystko było ok , Roger zrobił adaptacje egr , nastepnie po powrocie z nysy rozebrałem i wyczysciłem cały dolot i problem zanikł definitywni . Czasem pusci sobie baczka ale nie takiego jak dawniej , i przy normalnej jezdzie znów pali ponizej 7 litrów .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.