Skocz do zawartości

Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

witam wszystkich. Na poczatku dodam ze szukalem dosc duzo na ten temat, ale nie uzyskalem pelnej odpowiedzi, wiec moze Wy pomozecie ;)

 

Temat pewnie znany i lubiany :-) Czy ktos sie tego podjal i moze podpowiedziec jak to ugryzc.. pytam bo nie chcialbym sciagac calej "gory" razem z wtryskami bo nie czyje sie na tyle pewnie w mechanice... co inngo poodkrecac pare srubek i zmienic kolektor...

 

I teraz pytanie.. czy da sie to cholerstwo zmienic scuagajac wszystko do filtra (czytalem ze jest tam jakas klapka jak sie ja zdejmie to mozna pokombinowac)... sa jakies sposoby, czy tez moze jest dostep od dolu?

 

 

Prosze o pomoc, kolektor juz jest w drodze.. teraz tylko ta latwa czesc mi zostala :)

 

 

Pozdrawiam,

Kuba

Opublikowano
Było już to opisywane dokładnie na forum. Nie trzeba wyciągać wtrysków ani nic takiego. Trzeba wyciągnąć jedynie filtr powietrza pod którym są gumowe zaślepki i od spodu chyba mała metalowa klapka właśnie, dzięki temu mamy dostęp do śrub łączących kolektor z turbiną. Do reszty śrub którymi przykręcony jest kolektor do głowicy też jest dotęp ale przydadzą się zgrabne dłonie i dobre klucze:)
Opublikowano
Dzieki, a ta klapke pod filtrem (metalowa) trzeba odkrecic czy jakos wysunac...? Do reszty srub kolektora tez od gory sie dostane czy wlazic od spodu ?? :)
Opublikowano
Dzieki, a ta klapke pod filtrem (metalowa) trzeba odkrecic czy jakos wysunac...? Do reszty srub kolektora tez od gory sie dostane czy wlazic od spodu ?? :)

 

witam

 

Klapke trzeba wcisnąć i wysunąć

Wszystko odkręcasz od góry

Jest ciasno i wszystko trzeba robić po omacku

 

pozdrawiam

Opublikowano

Czuje ze zarezerwuje garaz kumpla na weekend, bo 1 dzien moze byc za malo :)

 

 

Dzieki panowie, jesli ktos jeszcze ma jakies info / doswiadczenia - bede wdzieczny :)

Opublikowano

Witam

 

Problem jak sądzę dość znany i często występujący w chiopwanych e46 330d 204konie oraz e60 /61 oraz pochodnych z silnikiem 3litry d. 218 koni. Bywa że problem występuje również w silnikach pracujących na seryjnym programie.

Pęknięty kolektor :cry2: :cry2: :cry2:

 

Osoby doświadczone i usuwające usterkę wiele razy w różnych modelach, pewnie zauważyły że kolektor pęka zazwyczaj w tych samych miejscach . Pęknięcia powstają w związku z wysoką temperaturą wydechu i zmęczeniem materiału .

 

W świecie BMW szybko zorientowano się że kolektor w nowszych modelach jest zrobiony z stopu stali nierdzewnej a w starszych z odlewu żeliwa. Pomimo tego kolektory rozmiarowo są takie same i można je zamieniać.

W związku z tym wiele osób wkłada kolektor żeliwny pochodzący z e39 lub e46 od silnika dde4.

 

Patent dość fajny ale ma jedna wadę , kolektor z nierdzewki (młodszy), ma w sobie indywidualne kanały dla spalin z poszczególnych cylindrów. Rozwiązanie to bynajmniej z założenia niweluje tentnienia ciśnienia spalin i , zwiększa ich dynamikę , co przekłada się na sprawniejszą pracę turbiny , mniejszy lag.

 

Nie wiem czy ktoś robił porównanie na hamowni jak przedstawia się moment i moc na żeliwnym i nierdzewnym kolektorze.

 

Moim zdaniem będą różnice na niekorzyść żeliwnego.

Zatem nasuwa się pytanie czy spawać ? Wiele informacji w internecie mówi że kolektory spawane nadal pękają.

Problem w tym że spawać trzeba umieć , wiedzieć jak i czym.

 

Chcę rozwiać tu wszelkie spekulacje , dobrze pospawany kolektor nie pęka , porządne spawanie w osłonie argonu , odpowiednim spoiwem i konkretny przetop, dają gwarancję że kolektor nie pęknie ponownie.

 

W ostatnim czasie spawam dość dużo tych kolektorów i póki co nie miałem poprawek, więc jeśli komuś przydarz się piknięcie może niech nie wydaje kasy na nowy (nie tani kolektor0 tylko poszuka dobrego spawacza z odpowiednim sprzętem i doświadczeniem.

 

Co do wyciągania i wkładania kolektora , sprawa nie jest prosta , to naprawdę dużo pracy .

Rozbieramy górę do poziomu wyciągnięcia filtra powietrza.

Rozbieramy dolot turbiny.

Rozbieramy układ recyrkulacji spalin

Odpinamy przewód olejowy zasilający turbinę.

Z dołu zdejmujemy podbitki silnika (plastiki)

Wyciągamy wydech (katalizator)

Odkręcamy odejście oleju od turbiny ,

Wyciągamy turbinę.

Zalewamy np. WD40 nakrętki trzymające kolektor i idziemy otworzyć piwko.

Po 15 minutach odkręcamy kolektor.

 

Tutaj bez pośpiechu dobrym pasownym kluczem , bo jeśli uszkodzimy źle odkręcające się nakrętki. Dochodzi sporo nowej pacy.

 

W krytycznej sytuacji aby dostać się do zmęczonych nakrętek górnych kolektora ,trzeba zdjąć :

Kolektor ssący ,

szynę CR

wyjąc wtryski

zdjąć pokrywę silnika (potocznie klawiatury)

 

Uczciwie i szczerze współczuje każdemu kto zabiera się za to sam, bez odpowiedniego zaplecza i doświadczenia.

Co nie zmienia faktu że się da , a radość z samodzielnie wykonanej grubej roboty będzie wielka.

Czas operacyjny mniej więcej 4-6 h z niespodziankami bywa i 12h.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Ja jestem właśnie na etapie wymiany kolektora co prawda w 3.0d 218PS - już drugi raz. Pierwszy raz przy przebiegu 190kkm. Następnie kupiłem ładną używkę i teraz mam na blacie 230kkm +chip słychać już gdzieś przedmuchy, no i czasem czuć spaliny po odpaleniu. Spawanie z góry odrzucam bo za dużo się już nasłuchałem opinii, że prędzej czy później robota będzie do poprawki. Upatrzyłem sobie ten kolektor: http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-bmw-e60-e65-x5-3-0d-2-5d-nowy-i3639672307.html

Zrobiłem już małe rozeznanie i wygląda na to, że to będzie najlepszy odpowiednik do tego silnika. Jest zwymiarowany identycznie jak fabryczny wszystkie przegrody/przekroje są takie same z tym, że jest z żeliwnego odlewu.

 

Aaa.. i kolektor z tego linku nie jest tym samym co montowany jest również w e39. Kolektor z 3.0d od e39 różni się od tego który montowany jest w e60 3.0d - oczywiście założyć go da radę ale różni się bebechami.

Opublikowano

ta przegroda przy wylocie nie ma najmniejszego znaczenia, wiec smialo mozna rowniez od E39 montowac.

jak mam od E39 juz ponad 2 lata i zero zmian w pracy silnika

Opublikowano
ta przegroda przy wylocie nie ma najmniejszego znaczenia, wiec smialo mozna rowniez od E39 montowac.

jak mam od E39 juz ponad 2 lata i zero zmian w pracy silnika

 

Nie chodzi mi o tą przegrodę przy wlocie tylko o "środek" który podobno minimalnie różni się od tego z e60. Być może różnicy nie odczuwasz - tym lepiej.

Opublikowano

Pokusiłem się o zakup nowego polskiego odlewu i co mogę powiedzieć to jest problem z doszczelnieniem tego przy wejściu z chłodniczki spalin.

Jeśli ktoś się skusi to radzę dobrze taki nowy kolektor oczyścić z środków smarujących, użytych przy odlewaniu.

 

Podsumowując: najlepiej o stalowych kolektorach świadczy fakt, że LCI już mają je żeliwne.. :mad2:

Opublikowano
Przegroda na środku ma znaczenie i przegrody w samym kolektorze też mają znaczenie.Kolektor do BMW E60 E61 i mowa o 218 i 231km nie są kolektorami metalowymi czy stalowymi są wykonane ze stali kwasoodpornej nierdzewnej.A co do przegród to jest zdecydowanie lepsza dynamika spalin które wpadają na turbine.A co dalej za tym idzie pomyślcie sami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Fryzjer masz moze na mysli ten ktory jest w wyzej podanym przeze mnie linku?

 

tak, kupiłem taki kolektor, tyle że od innego sprzedającego (też z okolic Poznania). Sam w sobie wyrób jest ok ale trzeba sprawdzić fazę na wejsciu od chłodniczki spalin i oczyścić go w środku ze smarów uzytych przy odlewie. W innym wypadku zmienna geometria może sie po kilku km przycinać i nastepujeczeski film z mocą jaki przerabiałem ja.

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie, odgrzewam kotleta, bo nie chce zakładać nowego wątku, a chciałbym sprostować pewna sprawę, bo na forach jest kilka wersji.

 

Czy ktoś wie jednoznacznie i może stwierdzić jaki kolektor wydechowy siedzi w silniku 3.0D 231KM z 2005r M57N2

Poprawiony, czy ten awaryjny? Czy żeliwny, czy blaszany?

Bo przy pracującym silniku słychać "pierdzenie" w okolicach kolektora, jak się ręką dociśnie to ustaje, natomiast jak patrze po używanych to wydeje mi się ze zdjęć że to są żeliwne wyroby.

 

Wg Real OEM mam taki:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NR71-EUR-08-2005-E60-BMW-530d&diagId=11_3835

 

Czy mam żeliwny, i czy on też może popękać, czy też to raczej uszczelkę przedmuchało i trzeba wymienić?

Opublikowano

hmmm, czyli zakładając, że nie ma jakiejś wady produkcyjnej to jeżeli pojawiają się jakieś przedmuchy to pochodzą najprawdopodobniej z okolic uszczelki: kolektor-blok, ew kolektor-turbina. Obstawiałbym to pierwsze.

Także zamawiam uszczelki i będę poprawiał.

Bo rozumiem, ze nie da się tego zdiagnozować inaczej niż organoleptycznie? ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pół roku temu wymieniłem kolektor wydechowy ( "blaszany") , no i wytrzymał do wczoraj (wiele pęknięć) :? . Postanowiłem kupić żeliwny ( na Allegro 360zł - nowy) i dziś mi wymienili , wszystko pasowało. Różnica w mocy wg. mnie żadna. Także nie ma sensu ładować kombinować z "blaszanym" tylko dawać od razu żeliwny. Zaoszczędzi się wtedy na ponownej wymianie :wink: .
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

czeka mnie wymiana kolektora:(

auto to e53 3.0d 218km

chcilbym odswiezyc temat i rozbudowac ten watek odnosnie kolektorow a dokladnie czy lepiej kupic regenerowany oryginal

link do przykladowej oferty

http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-bmw-3-0d-2-5d-x5-x3-e53-e60-e65-i6689778657.html

czy moze lepiej kupic zeliwny (jest to oczywiscie nieoryginalna czesc)

http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-e60-e61-e65-e53-x3-e46-x5-e39-i6072174217.html

z gory dziekuje za porady i opis wlasnych doswiadczen w tym temacie

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam 525d 177km 2005r objawy nie miłe gwizdanie szukanie przyczyn zaczęło się od nieszczelnych klapek kolektora ssącego oczywiście wyszło na światło dzienne co zdziałał egr przez te pare lat czyli czyszczenie całego dolotu i usuniecie swiństwa itd po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się że jest pare pęknieć więc poprawiamy fabrykę i dalem żeliwny bez obaw o stratę mocy możecie zakładać żeliwny oko 300 zl na allegro nowy .Jestem z Mazur chętnie pomogę by nie dawac zarobić pseudo warsztatom i stracie $$$$ które mamy w co inwestować :)Zdjęcie jak to wygląda faktycznie do egr podlaczyć się da lecz są przedmuchy wystarczy lekka przeróbka ja zaslepiłem https://zapodaj.net/e7edaa201bf53.jpg.html
Opublikowano
Sugeruje zrobić test chociaż inpa jak zachowuje się doładowanie na stalowym kolektorze, a jak na zamienniku żeliwnym, z tego względu, że stalowy ma indywidualne komory a żeliwny jest pusty w środku, prawdopodobnie żeliwny pogarsza doładowanie i dynamikę pracy ale to można potwierdzić po testach przed wymiana i po wymianie
Opublikowano
Mam wymieniony kolektor na żeliwny jeżdżę tak rok i żadnej różnicy poza ciszą nie odczuwam żadnego spadku mocy, wręcz przeciwnie. Tak więc jeśli ktoś szuka dziury w całym bądź całymi dniami lubi siedzieć przy aucie z kompem i przeliczać wartości to pewnie znajdzie różnice, ja osobiście polecam zmianę na żeliwo :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.