Skocz do zawartości

E39 525d '03 - problem z cylindrem? czy coś innego


qikm3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów !

Potrzebuję Waszej pomocy ponieważ chciałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów naprawy lecz sytuacja nie wygląda na taką prostą jak się wydawało na samym początku.

Otóż wszystko zaczęło się od momentu kiedy jadąc autostradą nagle zobaczyłem że dymi z pod maski - okazało się że obejma trzymająca wtrysk (kołnierz wtrysku) pękł a także szpilki które go mocowały (nie wiedzieć dlaczego - lecz właśnie domniemam że przyczyna ta to ten sam powód dlaczego obecnie auto nie chce pracować tak jak należy), co prowadziło dalej do tego że wtrysk zaczął latać no i cylinder nie pracował: objawy typowe - nagły brak mocy - trzęsie przy "przyśpieszaniu" tzn jak się wciśnie gaz bo z przyśpieszaniem nie ma to żadnego związku :) - trzęsie całą budą ).

Kołnierz razem ze szpilkami został wymieniony i wtrysk wydaje się że siedzi nieruchomo - wszystko zostało oczyszczone oraz założona nowa miedziana uszczelka na wtrysku.

Kiedy odpaliłem auto - z pozoru wydawał się ok, ale jak się nią przejechałem auto nie przyśpieszało a na 5-tym biegu już totalny brak mocy - przy dodawaniu gazu kopci czarnym dymem, po przejażdżce auto znowu trzęsie budą i cylinder nie pracuje, mechanik mówi że wtrysk uszkodzony - kupiłem po regeneracji - zamontował - auto na wolnych obrotach chodzi równo cylinder zaczął pracować, ale teraz mega kopci czarnym dymem nawet na wolnych obrotach no i nadal bez przyśpieszenia. Teraz mówi że tłok uszkodzony lub pierścień :cry: - na komputerze wyskakuje tylko że 6-ty cylinder jest "kaput".

Czy słyszeliście może już o podobnych przypadkach ?

Interesowała by mnie każda Wasza opinia lub uwagi - co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po założeniu wtrysku na nowo nie dmucha przypadkiem wokół niego spalinami? Ewentualnie jakoś głośniej dudni itp?

A na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że cylinder jest kaput i co konkretnie pokazuje na kompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedyś miałem podobny problem jak Ty ,urwana klapka zniszczyła jeden cylinder i mechanik powiedział ,żeby wymieniać silnik i nie bawić się w naprawy . Tak zrobiłem i śmigam bezproblemowo do dziś .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co wiem po założeniu tamtego wtrysku nic nie dmuchało i nic nie dudniło, a kompresja jest prawidłowa - nie wiedzieć na jakiej podstawie mechanik stwierdził że "cylinder kaput", ...idąc dalej Panowie najnowsze wieści są takie:

mechanik mówi że mam wszystkie wtryski do regeneracji bo nie pracują tak jak powinny - i zadał mi pytanie czy ostatnio nie lałem jakiegoś dziwnego paliwa: - i faktycznie: zatankowałem na Shell'u tego V-power Diesel o wzbogaconej mieszance żeby samochodzik też miał coś z tego życia - no i tak go wzbogaciłem że stoi :duh:.

I teraz nasuwa się mi pytanie: Czy jest możliwe (biorąc pod uwagę że autko pierwszej świeżości nie jest) - to czy po zalaniu takiego paliwa te wtryski przeczyściło do tego stopnia że aż jeden wyskoczył z tego kołnierza powodując jego pęknięcie ?

Powiem tak: nie piszę ostatecznie że te wtryski są przyczyną obecnych dolegliwości - aniżeli informuje na jakim jestem etapie i będę się starał informować jak to się zakończyło (mam nadzieję że jak najszybciej bo już mam tego dosyć - załamka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to zatankowałeś dobre paliwo i Ci silnik rozwaliło http://www.karawanier.pl/images/smilies/eek.gif

Ja też tankuje to paliwo ale efektem jest po prostu mniejsze spalanie, tak więc paliwo to raczej nie. http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

A na jakiej podstawie mechanik mówi że wtryski, może dałbyś jakieś wyniki z podłączenia do kompa http://www.karawanier.pl/images/smilies/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym najpierw zresetować adaptacje wtrysków jeśli efekt nie zniknie a kompresja jest ok to, któryś wtrysk nawala. Dodatkowo w Disie można sprawdzić jak zachowują się poszczególne cylindry. Po uruchomieniu tej funkcji odpala każdy cylinder osobno i mierzy różnicę prędkości obrotowej wału ten z większą odchyłką powinien budzić podejrzenia.

 

Tak odbiegając od tematu znam osobę co miała problem z urwaną klapką przeleciała przez cylinder i rozwaliła turbosprężarkę ale samochód po jej wymianie działa idealnie kompresja ok wiec klapka nie zawsze niszczy cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Trudno mi jest cokolwiek w tej chwili powiedzieć na temat wyników z komputera bo auto jest w Koninie a ja w delegacji. Jak tylko coś będę wiedział to zaraz wrzucę i poinformuję.

Czy paliwo było dobre ? tego nie wiem, prawdopodobnie - wiem tylko że coś musiało spowodować tak wysokie parametry pracy silnika że kołnierz wtrysku pękł i wyleciał powodując dekompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Proponowałbym najpierw zresetować adaptacje wtrysków jeśli efekt nie zniknie a kompresja jest ok to, któryś wtrysk nawala

Tak zrobiłem i faktycznie 6-ty wtrysk nawalał - okazało się że "mechanik" który na początku się zabierał za naprawę i wymieniał mi ten kołnierz wtrysku nałożył nową uszczelkę na starą :mad2:

co powodowało że wtrysk nie rozpylał tylko lał i dlatego raz cylinder pracował prawidłowo raz nie i trzęsło całą budą, poza tym zlokalizował że do układu paliwowego (gdzieś w okolicach baku) dostawało się powietrze - zrobił to auto chodzi jak żyletka. Pozostaje pytanie co spowodowało rozsadzenie kołnierza ? Mówi że jedynym wytłumaczeniem jest to paliwo - tłumaczy że wtryski nie podołały (bo nowe nie są), czy to była przyczyna czy nie - już tego nie wiem, cieszę się że autko w końcu jeździ a Wam dziękuje za trafne podpowiedzi - dzięki RAZOR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.