Skocz do zawartości

E46 318i wysoka temperatura wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam e46 318i benzyna 1999r , problem polega na tym ,że po przejechaniu około 8 kilometrów wskazówka na zegarach pokazuje mi za wysoką temperaturę wody , konkretnie kolor czerwony.

Gdy podczas jazdy wrzucę na luz temperatura spada , to samo się dzieje gdy się zatrzymam. Nie świeci się kontrolka informująca o niskim stanie płynu chłodzącego.

Sprawdzałem bagnet oraz korek od oleju i są czyste, bez białych zacieków. Zaobserwowałem również ,że przy chłodnicy górny waż od zbiornika chłodzącego jest gorący natomiast ten na dole chłodnicy jest całkowicie zimny. Podczas pracy silnika ze zbiornika od płynu chłodzącego nie wydostają się pęcherze powietrza.

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ,ale zauważyłem również ,że gdy wrzucę na luz podczas jazdy obroty cały czas falują z 0,5 na 0,8 wydając przy tym dziwny głos z silnika.

Tracę głowę co to może być. Jeśli ktoś miał już taki problem bardzo proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam

Opublikowano

Olek witaj !

Masz brak obiegu ?

Hmm... tak nie jeździj , kiedyś to się otwierało wszystkie okna i ogrzewanie na maxa , trochę pomagało zbić temperaturę.

A sprawdzanie termostatu ? wrzucić do gotującej się wody i jak się otworzy to dobry a jak nie to do kosza i zamontować nowy.

A jak termostat dobry i brak obiegu to pozostała pompa.

Zapomnij co ja tu napisałem bo koniecznie musisz podpiąć do kompa bo inaczej to auto się na Ciebie obrazi ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :)

Mechanik mi dziś rano powiedział ,że to na 100% termostat , powiedział mi 300 zł za nowy , nie za dużo ?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

300zł???

 

Nieźle, tu masz prawdopodobnie taki jak potrzebujesz:

 

http://allegro.pl/termostat-bmw-e46-316i-318i-ci-z3-behr-oryginal-i3583763476.html

 

Jeśli się wahasz czy to taki, to pojedź do sklepu motoryzacyjnego i tam kupisz w podobnej cenie, albo sprawdź w realom numery, czy będzie pasował.

 

Jak masz trochę pojęcia o kręceniu śrubek to zabierzesz jeszcze pannę na dobrą kolację :wink:

Pamiętaj, że trzeba jeszcze układ odpowietrzyć, ale tego też Cie nauczymy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

A możliwe ,że termostat jest sprawny a układ jest tylko zapowietrzony ?

Ta firma BEHR która produkuje te termostaty z allegro to coś dobrego ? :)

Wielkie dzięki za pomoc :)

Opublikowano

A ten termostat powinien być wymieniony razem z czujnikiem? Bo tak mi powiedział mechanior :P

A na tej aukcji jest chyba tylko sam termostat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten link wysłałem Ci jako przykład, że można kupić taniej niż 3 stówki. Czujnik jak działa, to po co wymieniać, choć nie miałem takiego silnika, to mogę się mylić. Z tego co wiem, to czujnik powinien mieć oporność około 2,5 kilo ohma (chyba tak to się pisze), a oporność powinna spaść do 2 przy rozgrzanym silniku, więc pomierz miernikiem.

Możesz też odpowietrzyć, można od tego zacząć, bo to najtaniej..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takiego silnika jeszcze nie odpowietrzałem, ale powinno się udać.

 

Silnik powinien "nie być gorący", wykręć odpowietrzniki, nie wiem ile ich masz, powinny być dwa, przy termostacie i na wężu wychodzącym z chłodnicy (na górze), odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym lub chłodnicy w zależności gdzie wlewasz płyn. Zalej płynu na maxa i odpal silnik, w miarę nagrzewania silnika płyn powinien rozchodzić po silnik i po otwarciu termostatu płyn pójdzie w chłodnicę. Poczekaj aż z odpowietrzników będzie wylewał się tylko płyn bez powietrza i jak już to zauważysz, to wkręć odpowietrzniki, zakręć korek na chłodnicy/zbiorniczku i po robocie. Na drugi dzień sprawdź kontrolnie stan płynu przed odpaleniem, czyli na zimnym silniku, dolej jeśli będzie trzeba. Tak odpowietrzałem wiele silników, powinno u Ciebie też zadziałać, no chyba, że wypowie się tu ktoś kto ma taki motor i zna się na tym lepiej.

 

Nie odkręcaj odpowietrzników i korka na rozgrzanym silniku!!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Witajcie!

Na temat odpowietrzania układu już tu było wiele napisane.

W pierwszym poście napisano :

Nie świeci się kontrolka informująca o niskim stanie płynu chłodzącego.
Podczas pracy silnika ze zbiornika od płynu chłodzącego nie wydostają się pęcherze powietrza.

To by świadczyło że w układzie nie brakowało płynu chłodzenia, ale jak ktoś jeździ z takim autem to mu się w końcu zagotuje i płyn wyleci a często nz tymczasem to się dolewa wody a tu idzie zima i wiemy czym to grozi i w dodatku temperatura wrzenia wody oraz płyny chłodniczego nie są takie same.

Wkleję ci jeden filmik o odpowietrzaniu , prawie po Polsku ;-)

 

oraz drugi link z naszego forum

viewtopic.php?f=72&t=115641

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2082&hg=11&fg=35

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2065&hg=11&fg=35

Powyzej dałem Ci wklejkę odnośnie termostatu i tam cena jest 105zł.

Wszystkie dane odnośnie twojego auta musisz sam wprowadzić bo inaczej to my piszemy prawie w ciemno

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wszystkim dziękuje za pomoc. Bardzo mi pomogliście :)

Wymieniłem termostat i czujnik bo był uszkodzony. Do tego odpowietrzyłem układ i wszystko śmiga jak należy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.